Bröllop natten till den 18dec. 2008......

så var det bestämt. Vi gifter oss natten till den 18dec. nästa år. Kommer bli ett stort & pampigt bröllop då de minst blir 140 gäster! Det som redan är bestämt är följande : Datum som jag redan nämnt & att de blir midnattsbröllop.
Att min älskling ska ha tredelad kostym antagligen i färgerna vitt å rött å svart. Att jag ska ha en brudklänning en pampig sådan i kyrkan och sedan en tajtare & festligare brudklänning på festen efter vigseln.
Att buketten ska innehålla röda rosor grönt å vitt. Ja min knapp på datan för att göra kommatecken är paj för tillfället så kan därför inte skriva komma så nu vet du anledningen till varför de ser lite weird ut! :)
Att smekmånaden blir just en månad klart de ska vara en månad varför annars ens kalla de smekmånad de var vi väldigt överens om :)  Sen blir de femvåningstårta å femrättersmiddag. Välkomstdrinken kommer vara Asti Cinzano. Ja där fick ni reda på en del iaf.

Denna dagen har jag varit väldigt positiv glad & ambitiös nämligen först på morgonen gick jag & min älskling en promenad med Chesse Bjässe. Passade på att köpa två dosor snus till mej med.....mumma! :D
De var härligt ute ganska kallt men friskt å skönt.
Där stod vi på henkan (berget vi bor på kallas de) och såg på utsikten och pussades en stund väldigt mysigt!
Sen hem & jag tog ett bad fast ett ganska snabbt sådant. Sen hamna jag i säng igen vi låg och snacka på en stund om allt & inget och skrattade en hel del som vanligt berättade b.la. för min älskling vad en gamilam är hahaha ja och vet du som läser inte vad en gamilam är så kan du fundera på de! Hehe..... :D
Efter detta så bar det iväg in till sthlms stad för att checka in "bröllopsbutiken" som den så fint heter.
Så efter att ha kollat igenom en hel del fast ganska snabbt så var det dags för att prova jag var alldeles överlycklig och kunde knappt tro att det var sant men de kan jag inte nu heller hehe....
Första klänningen jag testa var jag sååå nära att börja gråta efter den första följde några fler men ingen var lika magisk som den första så jag testade den igen och kände bara WOW folk kommer tappa hakan haha :)
Puzzler min älskling blev mycket mer påverkad än jag trodde han skulle bli han tyckte jag var extremt vacker och sa till mej många ggr om och om igen att jag såg ut som en sagoprinsessa å att de va alldeles magiskt :D
Vi blev båda väldigt tagna och som tur var så tog min älskling några bilder med sin mobil ENJOY!

Bild på första klänningen som jag älskar mest ÄN SÅ LÄNGE hehe....
image474
Ännu en bild på denna mycket vackra klänning kommer här :
image475
Ibland blir de lite för mycket snacka om glädjetårar!
image476
En av de andra klänningarna kommer på bild här:

image477
Också mycket vacker och lite speciell men inte lika fin som den första i vårat tycke :)

När vi begav oss ifrån bröllopsbutiken för dagen så hade vi bestämt efter att ha frågat en tjej som jobbade där att vi absolut innan sommaren ska skicka iväg alla inbjudningskort. Kuligt som sjutton.
Vi var båda ganska tagna efter att ha slitit på och av mej bröllopsklänningar en timma och när vi satte oss i bilen så började jag gråta nästan direkt. De bara rann över alla tankar på hur enormt mycket mitt liv ändrats de senaste 5 veckorna dock till de bättre gånger 1000000.......     :D Vi är så lyckliga ihop så de nästan gör ont!!!
Satt i bilen och grät och ringde mamma för att berätta lite och hon lät glad och förväntansfull såklart.
Älsklingen handlade och sen åkte vi hem käka litegrann och diskutera barnuppfostran & ansvar man har som vuxen vare sej man är man eller kvinna m.m. Bra pratstund helt klart och efter de snacket så kände jag om möjligt mej ännu närmre min älskling då våra åsikter och tankar är desamma allt som oftast :)
Efter detta så låg vi och snacka en stund på sängen och hade de mysigt för sen  var de dax för älsklingen att bege sej ut på sthlms kalla och hårda gator för att ställa sej framför sin dörr hehe....ja min lilla muskulösa dörrvakt där :)

Sen han gick har jag hunnit med en hel del vilket känns väldigt bra! Har fyllt diskmaskinen som blev helt fullsmockad trots de fick jag diska en del för hand men nemas problemas var de. Sen dammsög jag köket och sovrummet så nu är de fräscht och fint. Gav barnen sin mat och skurade lite bänkar och bord. Så nu ska jag ta de lugnt resten av kvällen/natten. Är skönt att dra sitt strå till stacken då kan man ligga där som en myra sen å njuta!
Nu längtar jag redan efter älsklingen trots att de bara är lite mer än två timmar sedan han begav sej!
Men men....snart är han hemma igen och de ska bli så härligt att ha hans starka armar om mej igen.

Puss & Kram
//Blivande brud.... :D   Kan du fatta för de kan inte jag!?

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis, alltid mysigt med kärlek! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback