Silken dag.....puhh...

Klockan kvart över tre på natten till idag så åkte vi mot göteborg för de va dax för min titthålsoperation.
Jag var supernervös & mådde jätteilla. Resan ner tog ca. 4timmar och de kändes som resan gick fort då jag och Puzzler hade så kul hela vägen ner :)  Sjöng allsång i bilen, snacka skit, hörde på bra musik, tjafsa m.m.
Men när vi närmade oss sjukhuset då började pulsen öka & jag mådde väldigt dåligt, för att inte tala om hur utsatt jag kände mej :( När vi väl kom in höll jag hårt i Puzzlers hand, Puzzler uppmuntrade mej och stöttade mej massa!
Vi fick först gå in i ett rum där jag fick byta om till nåt som såg ut som en tunn, blå morgonrock, plastpåsar på fötterna och ett grönt hårnät på huvet, seeeexigt hahaha ;D
Sen efter att ha gråtit ut en bra stund i Puzzlers famn så tog jag modet till fånga och fick lägga mej i en säng och svälja två panodil och en voltaren, detta tar man i förebyggande syfte så man ska slippa ha värk när man vaknar. Sen var jag så rädd så Puzzler fick bära in mej i operationssalen, där låg jag och grät en bra stund av rädsla.
Puzzler höll min hand och så fick jag masken över ansiktet och plötsligt sov jag som en stock, de vill säga blev sövd såklart. När jag vakna var jag livrädd och helt förvirrad visste först inte alls vart ´jag var nånstans, men när jag såg Puzzler så lättade den ångsten. Såg då att jag också hade ett veflon i armvecket som förseede mej med vätska & näring. Hade jätteont när jag vakna och fick två morfinsprutor i magen och två doser i veflonet.
Det vill säga allt som allt 10 mg morfin. Då var smärtan hyfsat bra borta som tur e :) Bild på detta :

image440

Efter en stund så fick jag panikångest och de var då tvugna att ge mej lite stesolid, de vill säga lite lugnande.

image441
Helt väck av allt morfin & lugnande,,,,,,,,

image442
Söta Puzzler som verkligen hjälpte till massa, tack älskade du för allt stöd! :)

image443
Jag & Puzzler :) Helt slutkörda båda två men ändå är vi smilfinkar :D

image444
Smaskens, på Carlanderska har de goda mackor :D Mummmmma :)

Iaf så gick det hyfsat men jag var totalt livrädd :( Så jobbigt för psyket är de verkligen just nu också
och de kommer nog sitta i några dagar.
Puss & Kram speciellt till Puzzler min räddare i nöden, TUSEN tack! :D
//Sjukhus Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback