Lustigt detta med.....

kommentarerna jag får på bloggen. Ja som bloggare är min " lilla uppgift " att skriva om sånt jag tänker på, känner, hör, ser och reagerar på eller bara tycker är allmänt bra eller kass. Självklart även när det gäller de kommentarer jag får i denna bloggen, vilka jag accepterar så alla ska kunna se dessutom. En bra bloggare accepterar alla kommentarer om det inte skulle vara ett extremt övertramp! Så ne, skulle jag blivit så påverkad eller känt mej träffad av de kommentarerna jag får till å från så hade jag 1. Inte accepterat dem så att de som nu blir synliga för ALLA 2. Jag hade inte skrivit ett blogginlägg om min syn på saken för jag hade känt mej kränkt eller liknande.

Jajamensan min man är mycket äldre än mej visst är de så men mognad är nåt som inte sitter i ålder den saken är säker. Som jag innan skrev så finns det de som redan fått barn i väldigt tidig ålder som klarar det galant medans de också finns de som skaffar barn i 30-40års åldern men som inte alls engagerar sej och ser till att barnet får de bästa av förutsättningar. Så det är så inviduellt så att det går egentligen inte att säga varken bu eller bä.
Ang. de inlägget om äldre och yngre föräldrar så var det inte menat som en smäll i ansiktet på 30-50åriga föräldrar nej nej absolut inte om du tolkade det så, så synd. Dock finns det som jag skrev forskning och studier som visar att kvinnokroppen bättre klarar av att bära på ett/flera barn i yngre ålder (19-25) så att det på de sättet är att föredra för kvinnan själv om man endast ser till graviditeten och sen efter graviditeten hur snabbt man återhämtar sig vilket är i regel snabbare när man blir ung mamma. Dock finns de många många tjejer/unga kvinnor som inte är redo mognadsmässigt än för att stabilisera sej och skaffa barn de är alldeles riktigt och då tycker jag absolut inte att man ska göra det heller utan då är de bättre att vänta tills man känner sej redo. Detta med att känna sej redo är också från person till person. Så är du gravid som läser detta och kanske är i 30års åldern så GRATTIS!
Att ett barn kommer till världen är aldrig en "olycka" utan den vackraste av lyckor så som jag ser det och jag önska att fler kunde se det på just de sättet dock är människor generellt sätt väldigt trångsynta och fördömer de som de själva inte skulle våga, vilja, är redo för, orkar, inte är mogna för och listan kan göras lång! Men bara för att DU inte vill ha en man som är 24år äldre än dej själv så betyder det inte att jag är av samma åsikt. Jag föll inte för min mans ålder, jag föll för honom. Hans charm, värme, ömhet å kärlek och sen råkade han va 43år so what?
Kärlek är kärlek och det är en av de vackraste saker som finns och de blir inte mindre vackert för att det är en man som älskar en annan man, en kvinna som älskar en annan kvinna, en ung tjej som älskar en äldre man, en äldre man som älskar en yngre tjej, en yngre kille som älskar en äldre tjej o.s.v. Kärlek är nåt vackert och att älska är nåt alldeles för få förunnat då menar jag på kärlekens vis. Jag träffade min älskade första gången IRL 26Nov. de var två dagar innan min 19års dag som jag firade med honom :) Jag föll som en fura! Jag hade aldrig i mitt liv träffat nån så underbar människa förut, hans charm var helt oemotståndlig, hans kropp i mina ögon den sexigaste,snyggaste,vackraste av alla kroppar! Jag blev förälskad pang boom och han som tur är blev det också.
Vi har alltid från början varit helt ärliga mot varandra om ALLT, vi litar på varann, vi tar hand om varann och vi mer eller mindre avgudar varandra hur skulle det kunna vara fel?! Ne, just de för att älska kan aldrig vara fel dock finns det inget som är mer underbart och rätt än att finna besvarad kärlek.

Jag mognade i väldigt unga år, var med om en hel del traumatiska upplevelser som innebar att jag blev vuxen väldigt fort! Därför funkar vår åldersskillnad jättebra och min man säger många ggr att jag är klokare t.o.m. än vad han själv är och då ska ni veta det att han är verkligen supersmart! Vi är båda mogna, smarta, förståndiga, omtänksamma & ansvarsfulla människor och vi vet vad vi gör och vad vi gjort. Att allt gått fort jajamensan de har de verkligen gjort men vi känner varann bättre än jag nånsin känt någon & jag är ganska säker på att han känner detsamma. Sen att våra intressen för spirituella ting, träning, barn, hushåll, djur, film m.m. är gemensamma är ju toppen på alla sätt & vis. En sak som vi verkligen märkt är våran extremt lika syn på barn, barnuppfostran, hem & hushåll m.m. de riktigt viktiga sakerna helt enkelt, de bara klaffar och det är sååå underbart jag önskar alla den lyckan jag känner för att jag har min älskling. Jag önskar alla att bli älskade på samma sätt som jag blir av mitt hjärta. Jag önskar ALLA att få känna samma glädje & livslycka!

Puss & Kram
//Blivande mamman

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur fan vågar ni köpa så mycket om du inte kommit längre än till högst v.9 du e ju bara i början .. inte så kul att ha en massa saker om man får missfall. å de e ju under den tiden de e som stört risk att få det.

2008-04-04 @ 12:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback