Vi är på semester älsklingen å jag :)

ja detta ska jag framförallt skriva litegrann om men dock genom bilder vi tagit nu på resan visa hur vi har de de vill säga helt underbart! :D Men först ska jag belysa två frågor jag fått av er läsare här på bloggen.
Fråga nr 1: Hur gammal är din pappa?
Min "far" som jag helt och hållet sagt upp kontakten med blir 50år i maj.

Fråga nr 2: stolt henkansbrud som du kallar dig. du vet att det ar ett ganska ofint place att bo i va?
För det första vill jag säga till denna personen att det inte är en dum ide att gå kursen " Svenska för nybörjare "
Haha...ne skämt och sido! Ja jag är en STOLT BRUD som bor på HENKAN....så varför är jag stolt?! Jo henkan är ett mycket trivsamt ställe att bo på och passar mej som handen i handsken + att jag har min underbara älskling där och det är en grym sammanhållning bland människorna som bor där. Sen för de andra jag och min älskling har en hund och på henkan finns de fina naturområden :D Sen trivs jag som sagt sååå bra så ja jag är stolt henkanbrud och kommer alltid fortsätta att vara just de! :)
Nu va de slut med " Fråga Malin " spalten och nu över till våran semester som jag nu skriver ifrån.

Detta blogginlägg började jag skriva när jag och min älskling satt i göteborg hos min morfar dock glömde jag helt att uppdatera och skrev de endast för att nu se att jag inte uppdaterat...fy skäms på mig! :S

Resan började såhär.........
image622
Jag nästan medvetslös efter enormt lite sömn :( Men ändå på hugget då jag längtat SÅÅÅ efter just denna härliga semester med min älskling. Mina raggsockor är på och jag e ready to go sir! :D Vår resa ner mot Borås har alltså börjat å vi känner oss båda superkära...kysser varann för att sedan gäspa STORT... :)
image624
Min man är världens sötaste....sexigaste å vackraste så de så! :D
image625
Snygg bild tycker jag....manligheten själv :D Här är vi ännu på väg till Borås ligger ju ändå ca 48mil från lilla henkan :D
image632
Och så plötsligt ser man skylten som innebär att det endast är max 2min. kvar tills vi är hos morsan :)
image633
Älsklingen står utannför morsans å är jätteglad ja vi är äntligen framme.....Men bilresan var mycket trevlig kan jag lova vi sjöng allsång i högan sky allt från RnB till opera haha.....sen hann vi verkligen med att snacka en hel del också vilket va skoj å ha de myspysigt :D
image634
Lillebrorsan syns knappt bakom morsan men iaf morsan & puzzler snackar på för självklart stod maten på bordet när vi anlände till byhålan Borås :)
image635
Jag öppnar julklappar den 4feb! Ja de kan bli så när man flyttar så väldigt hastigt och inte en liten sträcka utan nästan 50mil bort! Men jag ångrar mej inte utan trivs som fisken i vattnet :)
Fick massa choklad...ett påladdat videomix kort.....shotsglas och lite skönhetsprodukter.
Jag å älsklingen fick en wokgryta + ett jättefint ljus i förlovningspresent! Sött....
image636
Från v. Hårdrocks lillebrorsan Johan....Puzzler....å min mamma :)
image637
Puzzler hälsar på min modellkompis Puma ja de vill säga ormen han har runt halsen som ägs av väninnan Åsa :)
Hon är så söt lilla Puma.....jaja lilla å lilla hon e några cm längre än mej! haha...... hjääälp!
image638
Tre pumor :D hahhaa......
image643
Ja även Åsas å hennes killes hund ville ha vår totala uppmärksamhet och vi gjorde vårat bästa för att fördela den så lika som möjligt MEN vi kunde inte slita oss ifrån varandra och iaf min uppmärksamhet var mer eller mindre HELA tiden riktad mot min älskling.......Söta Kiron & jag ser ni på bilden! :D

Första dagen hann vi alltså med att käka middag hos min mamma för att sen åka ut till dalsjöfors där jag tyvärr växte upp. Där träffade vi Åsa och hennes man & barn. Satt och snacka och hade supertrevligt :)
Efter detta bestämde vi oss för att åka till min mormor och hon blev helt överlycklig när vi kom då hon inte väntat oss förräns dagen efter de vill säga tisdag. Vi fika & prata och hon tyckte supermycket om Puzzler. Puzzler själv uppförde sej som den härliga....goa & smarta sötnos han är och jag var/är så superstolt över honom!
Efter att ha varit hos mormor i ca. 2timmar så begav vi oss bara en liten bit för att träffa en vän till mej endast väldigt snabbt nämligen Gabbe. Han mår nu bättre men är ju självklart inte alls helt bra än :(
Han tyckte de var kul att träffa mig och min blivande känns bra att ha träffat honom också då det inte var inplanerat utan blev en extra sak utöver vårt fullspäckade program :D Vi hann även med att säga hej till min pappa på jobbet. Har ju nu brutit kontakten helt med honom men vi gick in när han jobba för att sätta ner foten och visa att nu är de nog med att köra med mej och de vågar han inte nu när han sett min älskling vi skratta så vi grät efteråt haha :)
Vi hann även med att hoppa in på min storebrors jobb och hälsa de verka funka bra tror han och Puzz kommer kunna bli riktigt bra vänner om han bara ger Puzzler en ärlig chans men fick bra vibbar när vi snacka! :D
Sen spela vi kort och jag vann! :D Puzzler förlora :( haha.....och morsan var mittemellan nån ska ju vara de med men själv föredrar jag att vara vinnaren haha....... :O
Vi kom senare fram till att orden/meningen för dag 1 på vår semester är följande:
Sanna....synkade & starka som stål! Bättre team än elfsborg t.o.m. är vi! :D
Hade en trevlig natt och sen var de dax för dag två! :) Enjoy! :)

image644
Äntligen fick jag träffa mitt kusinbarn som jag på tisdagen fick reda på ska heta Olivier. Supersöt & min kära kusin verkade må toppen önskar henne och bebisen all lycka! Jag blev så enormt sugen på att skaffa barn när jag såg underbara lille Olivier (som om jag inte var sugen redan innan de!)och sa till min man att nu jävlar får vi jobba ännu hårdare på de och nemas problemas tycker han hihi.....inte jag heller! :D Kusinen och bebisen träffa vi nästan två timmar och de gick superbra allting :)
image646
Söta kusinen med lille Olivier så söta så :D Gud va jag längtar efter att bli mamma tänk älskling så underbart de ska bli! :D
Sen var de dax för att åka ner till staden Borås å kolla runt litegrann men framförallt såg jag mycket framemot att träffa min älskade vän Kristin :) Å henne träffade vi och fika på orion! :)
image647
Kristin..Puzzler å jag han prata en bra stund nästan två timmar satt vi och fika å snackig som jag är fick jag knappt i mej nåt utan snacka MÄNGDER haha....blir ju så när man träffas så sällan men enormt trevligt var de och Puzzler tycker Kristin verka skitbra å de är hon :D
image648
Jag & Kristin....Kristin snackar på för fulla muggar! :) haha....puss på dig!
Efter detta var det dags för ännu ett besök hos mormor men denna gången var även hennes goa karl där Bebba kallar vi honom och när jag var liten var jag helt betuttad i honom och jag gillar honom extremt mycket fortfarande.
Mormor avskyr när man tar kort på henne och det av förståeliga skäl å då menar jag inget elakt utan endast att hon i sitt liv varit med om mycket tragiskt därför så visade jag och Puzz självklart den respekten å tog inga kort.
Vi käka ännu en gång där och vi trodde på allvar att vi båda skulle explodera vilken sekund som helst! Denna trippen innebar verkligen MYCKET fika!  haha....Efter detta iaf så begav vi oss mot götet ja de vill säga till min morfar i göteborg där var allt helt underbart Puzzler tycker jättemycket om morfar å hans kvinna å dom i sin tur älskar Puzzler redan! :D De snacka mycket historia ihop då de alla tre är väldigt intresserade av detta.
Vi käka och snacka....och hade de supermysigt! :) Kunde inte gått bättre gud va stolt jag är över min älskling! :)
Morfar är min älskade favorit i min släkt han är helt underbar och så rättvis å klok. Han kan man definitivt lära sej mycket av å jag och Puzzler välkomnade dom varmt till sthlm så vi hoppas verkligen att dom kommer upp till oss i sommar några nätter vi har ju stort fint gästrum här snart så de kommer finnas bra stor säng att sova i :)
Längtar sååå efter sommaren då kommer de hända massa underbara saker tro mig! :D
image649
Mina två stoltheter i livet är dessa två härliga idrottskillar! :D Älskar er så mycket! :)
Jag brås en hel del på min morfar har jag fått höra både musik å teatermässigt men också lite till utseendet just de faktum att jag är så mörk....ja inte i hyn för den är mjölkvit utan håret å ögonen. Morfar hade nämligen när han var ung väldigt mörka fina ögon m.m. :D
image650
Jag och min älskade morfar :)
image651
Berit...morfars härliga kvinna å lilla jag å morfar igen :D
Vi tillbringade natten hos morfar med att kolla på massa gamla kort från när jag var liten vi hade jättemysigt jag och min älskling och vi båda mådde riktigt bra dock smärtade de i mej så fort jag tänkte på att morfar faktiskt har Parkinson och har blivit sämre.....så en gång blev jag tvungen att gå iväg för att gråta en skvätt....Men i de stora hela var vistelsen hos morfar bland de bästa på hela resan! :)
Tredje dagen de vill säga på onsdagen så hände inte så mycket vi käkade med morfar & Berit och sen var de dax att bege sej mot skövde för att träffa min kompis Jenny :) Vi körde lite fel men hitta tillslut men bilresan var så mysig så den hade gärna fått hålla på några timmar till ja alltså felkörningen haha....de tyckte dock inte söta jenny som var helt slut när vi kom ca. 21.00 :)
image652
Jennys kille å Jenny såklart :) Sen min lilla älskling som nu börja bli helt slut över alla nya intryck och människor vilket är helt förståeligt men även hos Jenny gick allt fina fisken och min älskling var sej själv som vanligt å då kan de inte annat än att gå skitbra! :)
image653
Sicken blick du ger min vän Puzz älskling!  Den blicken är MIN och ingen annans hahah :D
Skämt å sido vi hade jättetrevligt och snattade några mackor var innan vi stack vidare till en person jag inte trodde jag skulle få nöjet att träffa på vår lilla minisemester nämligen Jennys mamma Lena som jag verkligen älskar!
Jodå vi åkte till henne och hennes karl och snackade några timmar de tyckte också min älskling verka skitbra och ja de är han :) Vi hade jättetrevligt och förhoppningsvis tar de sej i kragen och kommer också upp snart och bor hos oss några dar :) De är verkligen superbra människor de kan jag lova! :) Några bilder från Jenny och sen några från när vi var hos Lena i de superfina huset! :)
image655
Jag i mjukisbrallorna :) Snattar några mackor hos Jenny :) Thanks Jen! :)
image656
Jag & bästisen Jenny :) Jag är på detta kortet HELT SLUTKÖRD!
image658
Jag & Lena = äkta love :) Älskar dej Lena jättemycket! :)
image659
Å vad jag längtar tillbaks! Vi snacka om så mycket olika men hela tiden hade vi supertrevligt!
Även Puzzler föll för Lena snabbt och de gjorde han rätt i för hon är ett mysigt litet charmtroll! :)
image660
Lena & hennes man och sen lilla jag som fular mej också såklart! :)
Efter denna bilden togs började vår hemresa till sthlm som var allt annat än långtråkig! Vi hade de superbra jag och älsklingen och vi kom fram till båda två att nu är vi definitivt mer synkade än innan hur det nu är möjligt!
Älsklingen tyckte vår semester var toppen & jag kan inte annat än att hålla med och le av värmen som sprids inombords när jag tänker på alla skratt och härliga Lena..Jenny...morfar...Berit...ja alla de härliga människor vi träffade på vår tripp! Längtar extremt mycket efter april redan då ska vi nämligen göra en likadan tripp ner till dessa härliga människor fast stanna lite längre dock :) Syns då alla goa! :)
Ne nu ska jag greja litegrann här hemma detta inlägget var nästintill klart redan igår (torsdags) men nåt var fel på bloggen då de inte gick att ladda upp de men nu så funkar de äntligen igen!
Ha de fint alla goa å varma människor där ute! :)
Puss & Kram
//Eran henkanbrud :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback