Ja dax att svara på en Jennys "kommentar"....

Detta är vad jag fann på min blogg när jag nu loggade in lite snabbt mellan alla förberedelser inför den stora dagen de vill säga 080808...... :D Såhär skriver "Jenny":

Men hur sjutton kan ni planera bröllop 080808 och inte ha skickat ut alla inbjudningar ännu?!?!?!? det borde ha varit klart för länge sen tom OSA borde ha gått ut för länge sen.

Svar: För det första gillar jag inte attityden som lyser rakt igenom de som står.
Men ska hålla mig till att inte gå ner på den nivån själv, de vore för barnsligt.
Fråga 1.bröllop 080808 och inte ha skickat ut alla inbjudningar ännu?!?!?!?
Svar: Det blev en jobbig miss för min del då jag räknat lite galet då det varit en väldigt stressig period senaste månaderna. Du som skrivit detta inlägget verkar INTE ALLS ha nån kunskap,vetskap om vad de innebär att planera ett bröllop å då är det verkligen superlätt att göra sig själv till en "jag vet bäst" individ.
Så sänk tonen lite om du ska kommentera mer i denna bloggen ang. bröllopet då du inte har en aning om vad de innebär förräns du står där en dag själv (förhoppningsvis). Då kommer du ha så mycket att tänka på så du på allvar börjar ifrågasätta om du är sinnessjuk eller inte, haha sorgligt men sant!
Så svaret på denna frågan är: Jag är mänsklig å gjorde en miss, räknade fel när jag var stressad.
Visst är de skönt när man kommit så långt med dej själv så att man kan erkänna & i regel garva åt sina egna tabbar & misstag!?, tyvärr kommer de flesta aldrig dit men men bad for them!
Lösningen på min miss: Jajamensan de finns alltid lösningar de gäller bara att se dem och inte alla hinder som finns hela tiden, gör man de blir man på RIKTIGT sinnessjuk!
Vi ska testa & se om de sista korten går att få printade genom datan/skrivaren de vill säga att de som inte redan fått sin inbjudan vilket VÄLDIGT många redan har, får precis samma stiliga kort dock inte handskrivet utan istället nån schysst stil som finns klar på datan. Så de gör ingenting alls & korten kommer förmodligen alla att vara ute om högst 3dgr om allt går som väntat.
Fråga 2/"jag vet bäst" 2: det borde ha varit klart för länge sen!
Svar: Nej, inte för längesen! Som sagt din kunskap om bröllop verkar extremt begränsad ungefär lika begränsad som min kunskap om daggmaskar är. De vanligaste är att man skickar ut bröllopsinbjudan 6veckor innan den stora dagen så "sent" är alltså de vanligaste iaf här i Sverige och enligt alla de bröllopsbutiker vi varit på i många månader nu+bröllopstidningarna. Så enligt vad du tycker Jenny så borde de varit klart för LÄNGESEN men så är de faktiskt inte. De sista inbjudningarna som nu strax ska iväg kommer ut lite senare än jag hade hoppats på men de är ingen ko på isen alls utan de flesta av dem vet också mycket väl om att vi ska gifta oss & har redan i princip tackat ja, så eeeasy little girl!
Fråga 3/ "jag vet bäst" 3: tom OSA borde ha gått ut för länge sen!
Svar: Fel, fel & fel. Om du som sagt hade kunskap inom detta området så hade du aldrig skrivit de där, pinsamt ju! Men men...... de vanligaste där är också precis som vi har de O.S.A. Senast 8 Juli, dvs en månad innan bröllopsdagen, en månad innan vigseln äger rum. De är de vanligaste och funkar superbra.
För de är så extremt mycket annat som inte har med hur många som kommer alls att göra. B.la. Klänning/klänningar, utstyrsel till mannen, ringar, blommor, skor, smycken, hårstylist, sminkös, manikyr, transport för brudparet, dukningar, ljus & servetter, önskelista, fotograf/er, filmare, utse värdpar å toastmaster/s, utse bestman, bröllopsnattsunderkläder, dj, bartender, vad för slags mat & dryck man vill bjuda på, vad som skall vara välkomstdrinken m.m.
Så att få veta hur många som kommer en månad innan är ganska perfekt för vår del också, då har vi allt annat klart så då beställs tårta, mat, vin & sprit m.m.
SÅ ja för sjutton vi kan & vi planerar bröllop 080808, och läget är lugnt men tack för att du skänker oss en tanke & lägger ner energi på att oroa dej, de är ju nästan smickrande, ganska gulligt hehe.....

Puss & Kram
//Bride to be.......


Kommentarer
Postat av: johanna

hejsan jag har en fråga... älskade din brudklännig var så vacker o klassisk....finns den o köpa i sverige???? vart??? mvh johanna

2008-09-11 @ 12:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback