Plastdöttrarna.....

är ju nu här och har varit sedan i onsdags. Vi har de bra & mysigt tillsammans. Nu jobbar mannen & stora tösen kom hem från en fest för drygt en timma sedan, skött sej bra & vi snacka en stund i soffan & satte sen på Magnus Betners dvd som jag köpt den är skitkul! :D Efter en stunds snackande & skrattande så gick hon in i tösernas rum för att ringa en kompis & sitta med lite kompisar på msn. Lilla Nea ligger nu på golvet & pussar på katten som spinner högt....dom har de också mysigt :) Jag har de med mysigt ligger å lyssnar på dvdn som fortfarande spelas och skrattar ibland åt Magnus helt galna spratt! Men förutom de läser jag mängder av mamma tidningar :)
Kurrade ner mej i soffan efter att ha tagit disken för att läsa och sen blev jag liggande & fascinerad läste jag om både graviditeter, förlossningar & första tiden med bebisen/bebisarna. Jag längtar sååå.....men denna tiden är också underbar trots att jag idag kräkts två ggr, jag skratta efter båda gångerna & sen käka jag lite nyttigt käk & fortsätte läsa om detta fantastiska som nu händer i min kropp....och de underbara som väntar.....& då menar jag INTE förlossningen utan första tiden då jag & min älskling ska se till att vara lediga & själva hemma. Viktigt att knyta ihop banden mellan oss tre först innan man börjar åka runt & visa upp den lilla/lille/småttingarna, så iaf 3veckor har vi sagt som vi lägger bara på oss & bebisen/bebisarna. Det är en tid jag nästan "dreglar" efter,haha...
Ne nu ska jag först hoppa in i duschen dock INTE tvätta håret för de gjorde jag igår & jag utsätter mej inte mer för de än nödvändigt då schampoolukt får mej p.g.a. graviditeten att vilja sjunka ihop till en blöt fläck på backen eller iaf blir de en äcklig pöl som kommer upp från min matstrupe.....haha....men som jag & min älskling säger vi klagar inte VI NJUUUTER......och förstår inte alls de flesta kvinnors resonemang kring detta med graviditet som ofta lyder : Detta är ditt fel, det är ditt fel att jag blivit så fet & ful, nu ska jag passa på att äta upp mej för jag kan ju alltid skylla på att jag är på smällen, nu finns de inga krav på att se trevlig ut inför min man ne för även om jag ser ut som en fet padda kan jag ju skylla de på graviditeten m.m. Ne älskling 1. Jag kommer hålla mej fräsch för dej som vanligt 2. Jag har väldigt hög ämnesomsättning & kommer fortsätta träna under graviditeten och framförallt för min egen skull! 3. Ingenting är ditt fel, detta är ingen sjukdom eller nån olycka utan ett underbart litet mirakel som inträffat.... så är de med det! Ne dax att hoppa in i duschen som sagt sen blir de en liten promenad med min fyrbenta son bra för mej och den/dom små i magen också + att hjärtat inte behöver ta ut honom när han kommer hem efter jobbet.

Puss & Kram
//Kvinnan som sträcker på sej extra mycket av stolthet för de liv/liven hon har i magen...
P.s. Fått en kommentar här på bloggen från en som tycker de låter finare att säga bonusdöttrar,mm....de kan jag hålla med om men de känns inte riktigt rätt.....så plastdöttrar får kvarstå! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback