Fullt ös....men god kvällsmat! :D

Ja, de finns verkligen anledningar till att jag inte skrivit i bloggen på några dar, rejält bra skäl men orkar INTE skriva om de just nu dock tänkte jag dela med mej av ett eget recept som jag kokade ihop i min skalle i början av kvällen när jag lagade lite middag till mej & maken.  Så här kommer mitt supergoda recept, både jag & mannen tyckte de va JÄTTEGOTT! Så Malins middagstips:

Namn på rätten: Pasta med  barbequegryta
För att göra denna rätten behöver du ha hemma:

Lite mer än en halv stor gul lök
Margarin (att steka i)
Grön, röd & gul paprika ( 1/3 av varje )
En stor vitlöksklyfta
Falukorv
Ajvar Relish (inte den milda utan den starka)
Matlagningsgrädde ca. 2-3dl (mängd beroende på hur stark mat man gillar)
Fullkornspasta

Gör såhär:

1. Sätt på en kastrull med vatten till pastan salta vattnet litegrann.
2. Ta fram en stekpanna & lägg lite margarin i pannan
3. Strimla falukorven
4. När margarinet smält & är gyllenbrunt lägg i den strimlade falukorven & stek den.
5. Finhacka vitlöken & den gula löken
6. Fräs vitlöken & den vanliga löken tillsammans tills den fått lite färg
7. Låt löken ligga kvar i pannan & häll nu i 2-3dl matlagningsgrädde + 5 rågade msk ajvar relish
8. Häll i fullkornspastan (jag valde snabbmakaroner fullkorn funka toppen!)
9. Rör ihop och låt de koka samman några minuter
10. Lägg i den stekta falukorven och låt puttra några minuter till.
11. Hacka paprikan i olika storlekar & lägg i pannan låt stå 1-2min
12. Häll ut pastavattnet & blanda lite olivolja eller margarin i pastan 

                    Smaklig Måltid från eran kock!          



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback