Katterna på blocket....

Ja, jag har fått en fråga här på bloggen. Nämligen vart jag tror katterna som säljs på blocket hamnar om ingen väljer att köpa dem. Blocket tog jag endast som ett ex. Självklart behöver även dessa i detta fallet katter bra ägare, de jag menade var inte att de är en "mindre bra" handling. Dock är de oftare och vanligare att kattungarna på blocket får ett hem än en vuxen katt som haft de eländigt & därför hamnat på katthem el. jourhem. Det är desto fler som blir lockade av de små söta kattungarna vilket inte i sej är nåt konstigt. Min mening var endast att lägga lite extra tyngd vid de djur som haft otur, även de behöver en uppriktig chans. Sen kändes de i hjärtat att se alla små grynen på katthemmet de måste jag säga.
Så vart du skaffar din fyrbenta vän är ju upp till dej se till att tänka till före bara, fler sommarkatter behövs inte!

Puss & Kram
//Nu är de dax att träna igen, ovanligt eller hur?! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

man kan ju inte rädda alla...katt som katt..

varför köpa en gammal katt?????

2008-10-08 @ 22:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback