Mmm.....fredag idag.....

jajamensan nu har klockan precis passerat 00.00 och det är nytt dygn & lördag.
Idag har jag, mannen & Chess varit på kyrkogården då det var en speciell dag idag.
På kyrkogården mötte vi upp Carina, Therese, Fredrik & Pöffis vi satt & snacka en stund och det var trevligt.
De hade med sej en fin bukett som vi satte i minneslunden.....


Jättefin bukett tycker jag.....Sen trodde Therese att stenen hon lagt vid minneslunden, förra gången vi var där hade försvunnit/blivit stulen då vi inte hitta den först, men som tur är så hittade hon den ganska snabbt.


Fin bild på en fin sten som står för nåt ännu finare..........

Efter detta så åkte vi & handla lite käk, gravljus till Strumpiz, Blodröda ljus till mitt krypin, lite anteckningsböcker m.m.
Efter de åkte vi hem & bytte i hemlighet ut Chess "Nasse"toffla mot ett gosedjur som han verkar gilla.
Sen fick han en tuggring av mej och det är första gången i hans liv som han inte tuggat i sej hela på en gång, han var inte ens intresserad av den första timman.....stackarn sörjer & de gjorde så ont i hjärtat även på mig.
Efter detta så vilade min make litegrann då han börja jobba redan 19.00 ikväll då smsa jag lite med en ny kompis här på henkan, å sen gick jag in till min man & klia honom på ryggen tills han var tvungen att gå för att inte komma alltför sent till jobbet! Har lovat honom att jag ska klia, massera & smaska på honom i mängder när han kommer hem så de så! :D
Här kommer en bild på lille Chesse Bjässe som togs igår när pojken var lite nere....... :(


Ser ovanligt avlång ut i ansiktet, men sötnos är han alltid! :)

Nu är det snart ett dygn sedan vi var hos Pumpis, idag är tanken att vi inte ska åka dit efter mannen jobbat klart vilket han gjort först vid två, halv tre. Utan om de går ska jag försöka klara mej tills senare idag (lördag). Känns väldigt svårt & jobbigt dock. Har städat här flera timmar nu.....och ska fortsätta tills mannen kommer hem.
Här kommer två bilder från igår;


Älskade, underbara Strumpan ingenting är detsamma utan dej........
Både jag & Chess är ledsna & tycker det är så enormt tomt.........

Sorgen är så tung.....gör så ont....är så outhärdlig..........
I 4,5år så har Chess & Lillstrumpan varit min närmaste familj, varit mina bästa vänner & i flera år mina enda vänner p.g.a. en historia som är extrem, inget att ta upp här på bloggen. Dom har båda två hjälpt mej enormt mycket, utan deras stöd hade jag inte suttit här idag, utan Strumpans galna ideer & vilda ryck hade jag nog glömt bort hur man ler vid detta tillfället men de har jag alltså inte tack vare henne & Chester som alltid så troget samarbetade med varandra för att muntra upp & stötta mej, få mej att skratta när jag är ledsen & värma mig när jag kände mej ensam.
Finns inte ord för att beskriva hur mycket de har betytt & betyder för mej, hur mycket jag älskar dem!
Framför mej har jag tre vita blockljus tända, de har jag haft hela tiden när jag varit vaken sedan katastrofen med Strumpan, dom lyser för hennes rakt igenom ärliga & underbara hjärta, dom lyser så som hon lyst för mej, utan henne hade jag inte hittat ut från mörkret, dom lyser som ett tacksamhets & kärlekstecken till dig älskade Strumpan.



Nu ska jag fortsätta städa & ljusens vekar får fortsätta lysa.....
Puss & Kram
//Strumpans mamma.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback