Ansträngd ekonomi....

Ja, Jossan från borlänge den är minst sagt ansträngd kommer antagligen gå i konkurrs denna månaden. Jo, mina bröllopsklänningar ska jag självklart sälja av men de är ingen förmögenhet kan jag lova, inget man lever på i några månader direkt ,tyvärr önska verkligen att de vore så. Dom är dock kvar uppe i Sthlm & kommer nog inte komma ner förräns bebisen kommit. Sen vet jag inte men de gäller att hitta en köpare i samma storlek jag var då liten som en spagetti haha...... Men de löser sej alltid. Fått massa samtal igår & idag från spädbarnsgruppen m.m. och veckan som kommer blir de en del träffar jag ska iväg på. Hoppas de kommer göra att allt känns lite lättare framöver.
I början av maj är de sista ultraljudet för att se att bebisen mår bra & växer som hon ska var ju iväg på ett sånt tidigare också just för att jag kräktes som en häst så många veckor i början eller ja riktigt mycket till vecka 17-18.
Nu är den biten dock mycket bättre och de känns MER ÄN UNDERBART! :)

En anonym skrivare har också kommenterat i bloggen ang. massage när bebisen ligger i magen som om de inte skulle gå, kan bara informera om att de går alldeles utmärkt & har enligt vissa undersökningar visat sej vara bra också.
" Den första kontakten " som barnmorskan säger å jag har märkt också att jag får en hel del gensvar från henne med sparkar å volter och när hon sparkar väldigt mycket somnar hon ofta gott av att man klappar på magen en stund. Trots att bebisen ligger i magen har den ju känsel men de är ju inte alla som vet det men jag litar helt på min barnmorska & min egna upplevelse gällande det. Å sen en fråga ; Du tycker bloggen är så sämst varför läser du den då? Varför lägger du ner din tid på att ens kommentera? Haha, ja somliga människor säger jag bara.

Vädret är ju HELT UNDERBART, suttit ute en bra stund i solen & de är ju hur skönt som helst! Hoppas vi får en riktigt fin sommar de vore mer än toppen..... Imorgon blir de till att resa hem igen tyvärr redan så tidigt för kan då få hjälp att komma hem med bil vilket underlättar när jag vrider mej som en ål hela tiden för ryggen + packningen & kortare restid.
Sen måste jag nog försöka använda kryckorna mer också, vill inte....men kommer bara få mer ont i ryggen annars så dax att börja stega på som en vandrande pinne.....
Gabriella mår toppenbra iaf & växer, magen växer brutalt snabbt! De känns att hon blir starkare & jag längtar sååå efter när hon ÄNTLIGEN ska komma så jag kan hålla i henne, pussa på henne & se henne, så spännande.
Det är en helt fantastisk upplevelse att vara med barn & de tycker jag verkligen trots att jag varit så pass dålig och haft en jäkla otur med motgångar och bekymmer på vägen, jag är säker på att jag vill vara med om det igen helt klart men då vill jag ha en riktigt bra relation med någon & framförallt kunna lita på någon igen de kommer ta ett bra tag har jag en känsla av men de får ta den tiden det tar för jag har inte bråttom & jag är INTE redo för att lita på nån igen. Nu ska jag se till att må riktigt bra & sen lägga allt fokus på mej & min älskade lilla tös sen vet man aldrig vad som händer längre fram i livet.
Ne, nu får de vara nog med pladder! Ha en fin dag i solen :)
Puss & Kram
//Mamma Malin å lilltösen vecka 29 imorgon! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har hört att om man väntar en flicka så kräks man mer och mår sämre än om man väntar en pojke för flickhormonerna krockar med ens egna. Vet inte om det är sant men jag mådde jättebra när jag väntade mina pojkar.

2009-04-16 @ 19:53:39
Postat av: zozzo

Hej.

Din blogg är inte sämst, absolut inte...Men ibland kan det bli lite mycket gnäll om sparkar hit och dit ont, ont.. Ja det låter som gnäll. Så här är det att vara gravid..Och det för de flesta inte alla, du är inte unik för att du är gravid, det som är unikt är det du har i magen.....Det är roligare att se dina bilder du tar. På dina renoveringar, dina djur ja på allt möjligt...Till och med på din mat.. Du är faktiskt en intressant person. Du är en vacker kvinna..Att klaga hela tiden gör dig inte fin. Du ska se att allt kommer att bli jätte bra.. Jag och många till har varit i samma sits. Lycka till med allt, bli lite gladare nu... Bebisen känner även av känslor mamman bär..

2009-04-17 @ 09:28:03
Postat av: Anonym

Jag mådde lika jäkla illa alla tre gånger jag väntat barn. Har fått 2 killar o en tjej, tjejen är du Malin :)

Kram

2009-04-19 @ 15:05:28
Postat av: Emma

enda gången jag spydde avr under förlossningen och jag väntade en flicka, så inte mår man mer illa pga att det är en tjej. Tror mer det beror på en själv, det är olika från person till person!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback