Elfsborg överlägsna.....

Ja, igår var jag,Matti & lillen iväg på match. Lillens första elfsborgsmatch! :D
Blev 1-1 men elfsborgs spel var ÖVERLÄGSET, utan tvekan stockholmarna va långt efter spelmässigt.
De va kul & vädret underbart. Dock hade jag enormt ont i ryggen efteråt å de värkte hyfsat mycket sista halvlek, men men de gick bra iaf dock får jag nog fundera på sittplats om jag ska envisas med att sticka dit & kika.
Lillen/Lillan har iaf stått i klacken för första gången 27veckor gammal i min stora mage haha......En elfsborgare på utgång! Idag har de varit tvättning sen sju i morse så nu är man klubbad som en säl, har även varit å handlat litegrann & nu har min rygg gett upp så de blir väldigt lugnt i efm/kväll.

I fredags kväll var det allt annat än trevligt. Vid halv åtta så började jag få ondare än vanligt bak i ryggen å de sträckte sej fram långt ner i magen fick springa å kissa hela tiden & efter en stund tänkte jag;
Mmm, en dusch kanske skulle hjälpa litegrann så jag hoppa in i duschen som tur var va Matti här. Jag mådde uselt & började bli riktigt orolig. Efter att ha stått i duschen en ganska bra stund gav jag upp då jag bara fick ondare hela tiden ringde morsan och hon tyckte jag skulle ringa upp till förlossningen & höra med dem vad de trodde och tyckte vilket jag också gjorde. De sa att jag skulle packa saker & åka upp direkt. Så med värk & extrem oro stack jag & Matti ut till bilen, pappa körde (tacka gud för de) jag kan inte i ord uttrycka min oro......... :(
När vi väl kom upp så fick jag sitta ned med lite plattor på magen medans de tog en ctg-kurva i en halvtimma m.m.
Som tur var va bebisens hjärtslag starka & friska så det var ingen fara med lillen/lillan. Dock kunde min smärta förklaras av att jag mer eller mindre helt plötsligt åkt på en rejäl urinvägsinfektion. Nåt jag haft många ggr förr tyvärr men hur ont de gjorde var sej inte likt, kan nog mycket väl bero på att jag är gravid att de gjorde så fasligt ont bebisens tyngd trycker ju på allt ytterliggare. Så efter 2½ timma på förlossningskliniken så fick jag ett recept på pencillin & fick åka hem. Pust, gud va rädd jag var....så jag var MER än lycklig när jag fick åka hem igen för att inte tala om helt slutkörd! Dock blev de som en bra " träning " inför de som komma skall å jag höll mej ändå förvånansvärt lugn & sansad istället för hysteri blev de mer;
-Okej, vad behöver vi ha med oss? Om det är dax vilka ringer vi? Vi fixar detta, allt kommer gå bra nu åker vi!!!

Vilket dock är lite jobbigare med pencillinen är att jag mår USELT av den, riktigt superdåligt mår illa, är jättetrött (som om man inte är tillräckligt trött när man e gravid ändå!) får ont i magen, kräks ibland ja blää helt enkelt men men tänk vilken extrem tur att det bara var det ändå! :)
Här lite bilder från Elfsborgs möte med hammarby (dock inga bilder tagna på arenan, de var mer än tillräckligt att bära på lillen/lillan) :




Först var de lite käk, HUNGRIG SOM FASIKEN!

Jag å lillen njuter av våran 7up å solen (en kall öl hade dock varit GOTT)

Här står dom små fulingarna, hammarby fansen......

Fulla hammarby fans........

Taget precis innan lillen/lillans första elfsborgsmatch! :)

Nu ropar duschen på mej haha.....ne men ska ta en dusch så bye!
Puss & Kram
//Mamma Malin som ska ge lillen massage i duschen........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback