Jajamensan......

Är svaret på den frågan jag har kvar dom bebissakerna jag köpte när jag å mitt ex levde ihop dock skaffade vi inte en enda sak tillsammans utan det var jag som investera i den lille/lilla som då dock inte klara sej, vilket var mer än genomjävligt därför är ingen gladare än jag över att lillan i magen mår toppen & att vi nu går in i vecka 31 imorgon! :D
Hon var sjövild i magen när jag skulle sova natten till idag, herrejesus jag låg å läste nästan två timmar sedan så skulle jag försöka sova tror ni hon ville detsamma? Nepp, just de när jag släckte & la mej tillrätta så börja de sparka nåt enormt det är helt otroligt hur stark hon är nu jag hojta till som en galning fick en smärre chock för de kom sååå plötsligt de börja inte litegrann och ökade utan från ingenting till fullt ös medvetslös! Å när jag la händerna på magen var de MER än HELT OTROLIGT......Magen såg mycket märklig ut haha, de stack ut åt höger,vänster,framåt,runtom ja de såg ut som nån försökte komma ut å snacka om kraft i den lilla kroppen! Å flera gånger när jag försiktigt puffade tillbaka (ja, jag är fortfarande livrädd för att klappa/puffa för hårt) så möttes vi fot mot hand hahaha......å hon gjorde nåt som kändes ganska läskigt också, å gud va jag tjatar men de va mer än häftigt så här kommer mer.......
Jo, hon drog foten/handen hårt mot magen inte som en spark/slag utan jättehårt & långsamt så de såg ut som de gick en våg över magen å de kändes VÄLDIGT märkligt, ofattbart & lite läskigt.... efter en stund så gav jag upp tanken på att sova & läste en stund till för att sen vagga runt med magen i lägenheten en stund sen somna hon tjooho.....då var jag TRÖTT.....Å klockan hade passerat en bra bit över tolv å alla som har varit gravida vet att man är inte sitt piggaste jag direkt iaf har jag en lite tröttare period nu igen de har gått väldigt i vågor första 16-17veckorna var jag TOTALT slutkörd av alla kräkningar & hormoner, vecka 20-27 var BÄST då kände jag mej som en oövervinnlig PUMA ;) sen gick de mycket upp å ner då också p.g.a. runt omkring men i de stora hela mådde jag väldigt bra.....sen vecka 27-29 var de hormoner igen & VÄLDIGA ryggproblem, sen nu när de är vecka 31 imorgon så känns de lite bättre igen eller i de stora hela är det jättebra det är mest allt runtomkring som krånglar som är jobbigt & sen en del känslomässiga floskler som jag borde försöka strunta i men som är väldigt svårt ungefär vad vet ni nog iaf mina trogna läsare så jag e tyst så har jag inget sagt.

Imorgon kommer min kära mor, min kusin Emelie & hennes drygt ettåriga pojk å min moster ner de ska bli mycket trevligt. Vi ska iväg en sväng till mormor & käka gott på dagen å sen blir de nog lugna puckar på kvällen iaf för min del. Sen stannar mamma iaf en natt & de ska bli mysigt de kanske är hennes sista visit här innan Lillan har som vi säger "ploppat" ut haha......man vet aldrig tösen i magen är en lurig & envis liten brud precis som jag själv ;)
Å sen börjar föräldrautbildningen på måndag de ska bli såååå nice :) Sen till auroramottagningen på tisdag för att tala igenom förlossningen & tankar kring den stora dagen, dagen D!, sen sista ultraljudet på onsdag för tillväxtkontroll. Ja, de är de som ligger närmast i tiden om inte Lillan har några andra planer de vet man ju aldrig. Men förhoppningsvis inte.
Ne, nu ska jag ruska å vika ihop alla bebiskläder som nu äntligen torkat & stuffa in dom små söta i garderoben, MAMMA MALIN e REDO! :=D

Puss & Kram
//Mamma Malin & vilda Gabriella......

Kommentarer
Postat av: Bella

Det kan vara mycket som ligger bakom att man inte vill "investera i den lille/lilla" när fostret är någon vecka gammalt. Till exemmpel vetskapen att allt inte alltid går som man vill...

2009-04-30 @ 09:49:20
Postat av: Annica

Ett litet tips angående din fina tavla med UL bilderna, ta papperskopior på dom om du inte gjort det innan. För originalbilderna är jätte ljus känsliga och ljusnar fort med tiden om dom är framme i de vanliga dagsljuset.

Kram Annica

2009-04-30 @ 10:28:05
Postat av: zozzo

Jag menade inte att stöta mig med dig.

Jag gillar dig och det du skriver. Annars hade jag inte kommenterat eller läst din Blogg. Du har fått det helt otroligt fint och jag ser hur du kämpar och lyckas så himla bra...Det är gott krut i dig.

Din lilla tjej har valt rätt mamma :)

Ha en trevlig helg.

2009-04-30 @ 21:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback