Solig promenad till barnmorskan :)

Ser det ut att bli idag om några timmar. Underbart väder även idag :)
Ja, idag är det barnmorskan som gäller + lite städning och sen kommer förhoppningsvis min kurslitteratur idag också!
Ja, jag sökte till att läsa en kurs på distans & på halvtid i.o.m. att man inte kan vara säker på när lillan tröttnar på att ligga i magen och jag fick reda på för några få dagar sedan att jag blev antagen & börjar plugga nu denna veckan. Likaväl som att ligga & läsa nåt annat kan jag istället plugga, "komma framåt" & det ska bli riktigt kul ämnet är matte & jag är klar med kursen när jag är i vecka 39, hoppas lillan ligger kvar tills dess! Sen blir de jag å bebisen & ingen pluggning iaf Juli, Augusti och jag skulle tro September också sen hoppas jag kunna läsa ännu en eller två kurser på kort tid igen också på halvtid för dumt att ta vatten över huvet det är ju så mycket nytt med en liten bebis ändå och sen ska man ju inte glömma av sej själv helt heller, eller stressa ihjäl sig. Den nu aktuella mattekursen tar ca. 25timmar i veckan att studera in & fixa uppgifter m.m. och den pågår i 10veckor så de blir bra att börja med nu innan bebisen kommer, hoppas bara hon ligger kvar tills jag gjort alla delproven m.m. och fått mitt betyg på kursen! Så snälla älskade dotter stanna kvar i magen 10veckor till sen är de fritt fram! (Nästintill iaf hahaa) Det ska iaf bli väldigt kul & jag hoppas kunna börja studera senare idag. Idag på förmiddagen ska jag iväg till min barnmorska de var 2-3 veckor sedan nu så ska bli kul & spännande.
Sen imorgon ska jag iväg på spädbarnsgruppen några timmar för första gången känns spännande & kul de oxå.

Igår satt jag en timma i solen sen kom min storebror hit & jag gjorde lite våfflor till oss, göttans :D
Spela lite kort & sen drog han till jobbet och jag fick lägga mej en stund på soffan för kände mej allmänt konstig låg där en ganska bra stund med denna märkliga känslan i kroppen fick lite sammandragningar senare på kvällen men nu har de lugnat sej helt & läget är alltså HELT LUGNT för tillfället iaf.
Ne, nu ska jag ta mej en macka lillan gör volter i magen som en galning och jag blir mer eller mindre jätteförvånad varje gång hon rör sej nu för hon blir verkligen starkare och starkare vilket är toppen men de känns så märkligt & mycket. Men de är häftigt & de är härligt.

Puss & Kram
//Mamma Malin som kämpar, kämpar & kämpar vidare...med en akrobat i magen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju jättebra att du kommer igång o läsa innan lillan föds, då går det lättare att fortsätta sen igen. Samtidigt får du lite annat att tänka på nu den sista tiden av graviditeten. Du kommer att fixa det både nu innan o sen efter för du är en liten kämpe.



Kram mor

2009-04-21 @ 08:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback