Zozzo & kusinen.....

Hej på er & alla andra.

Till Zozzo kan jag väl bara skriva att det är inte tal om "gnäll" jag skriver det som är positivt, jobbigt & vad jag tänker på och allt som kommer i min väg helt enkelt både som är till hjälp & som är negativt. Min blogg är inte skapad för att jag ska framstå som nån " felfri " människa som ALLTID i alla situationer är positiv & glad för det är INGEN.
Bebisens sparkar & volter är underbara nästintill ALLTID, å om du läser vad jag skrivit de månaderna jag varit gravid så ser du också att de går hand i hand i nästintill alla inlägg att jag älskar lillen, känner av sparkarna & att de är otroligt & underbart. Dock "väljer" jag inte att bara skriva allt som är positivt utan skriver allt de som far i mitt huvud mer eller mindre & kropp haha..... negativt som positivt. Jag använder bloggen som en dagbok mer eller mindre.
Denna graviditeten har i de stora hela varit underbar & fantastisk men jag KAN inte säga att alla saker med att vara gravid är UNDERBARA jämt för det är de inte. Även de mest fantastiska kan ibland vara kämpigt & få en att fundera.
Men vad jag tycker & känner i de stora hela är det ju ingen tvekan om JAG ÄLSKAR LILLAN & ångrar mej inte en sekund!
Så på det viset är det. Sen alla gravida får mer eller mindre sina krämpor någon gång under graviditeten och jag hade ju " lite otur " både med foglossning tidigt & sen alla kräkningar som varade så pass länge och rejält att jag får gå på extra kontroller med sista kontrollen i början av Maj, ska bli underbart att få se henne igen dock! :D
Sen flytten & plötsligt stå ensam om allting ja inte kan jag säga att den biten underlättade men nu har jag mitt egna & jag knegar vidare och gör så gott jag kan & jag tycker jag lyckas förvånansvärt bra efter omständigheterna.

Lillan mår bra & är stark som en oxe! Just nu sparkas de & slåss en hel del och magen har växt sååå mycket senaste 2-3veckorna helt otroligt att jag inte går av på mitten, haha..... Ska bli väldigt spännande & se i början av maj på sista ultraljudet (tillväxtkontroll) om hon saktat ner på takten hon växer i & mer anpassat sej efter hur liten jag är eller om hon fortfarande har växt på & växer på som en hulk! Hon är iaf nu som jag tidigare skrev stor i förhållande till hur liten jag är enligt ultraljudsläkarn. Mm.....spännande saker helt klart.

Om en liten stund börjar jag tvätta, har inte så mycket att tvätta vilket känns skönt så de kommer bara ta några timmar.
Sen nu spelar elfsborg, bortamatch så jag har på tvn och kikar lite emellanåt. Se till att vinn nu ELFSBORG! :D

Sen såg jag att min kusin också har skrivit en kommentar i bloggen å häröver kan jag inte svara mer än Ja, så jäkla illa är det sorgligt nog av skäl jag dock inte skriver ut här. Men du får gärna kontakta mej tror du har mitt mobilnr iaf.
Hoppas för övrigt att allt är bra med dej/er, du fick ju en liten också vet inte hur gammal den lille/lilla kan vara men är lite nyfiken för minnet är inte de bästa hahaha.......

Ne, nu ska jag lägga mej & läsa litegrann sen är de dax för att tvätta.
Puss & Kram
//Mamma Malin & superpigga Gabriella i skattkistan......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback