Carina & Therese besök hos mig......

Ja, nu ska jag berätta litegrann om hur de varit från tisdag eftermiddag till torsdag eftermiddag då var nämligen Lillans faster & kusin här hos mig. När dom kom i tisdags kändes de SÅÅÅ kul, framförallt underbart att träffa dom igen!
Jag blev MER än glad kan jag lova..... Å sen så underbart att Lillan skulle få träffa dom å dom träffa Lillan :)

Dom gillade Lillan å Lillan älskade dom :D Tror nästan lilla Gabriella sörjer sin faster Carina......
Men dom ska snart få ses igen hur de än ska gå till! Sen tyckte Therese att de kändes lite konstigt att lilla Gabriella var hennes kusin, de är ju lite åldersskillnad :D
Iaf så tog vi Lillan med oss & gick alla fyra till chinatown och åt. De va väldigt gott (de är de alltid) Lillan låg i vagnen & sov de va superskönt! :) Dock fick Therese en bit porslin i sin mat, först visste vi inte om de var en bit tand som hade lossnat men de upptäckte vi SOM TUR E ganska snart att de var de inte. Men personalens sätt att "ursäkta" det inträffade var ju ganska märklig; Ja, de är svårt att se skillnad mellan riset & porslinet/plasten...... WHAT?!
Men men som tur är gick de bra & jag tror inte Therese har med sej några "men" härifrån :)

Efter detta gick vi hem en liten stund & sedan gick jag och Therese på bio medans lilla Gabriella passades på bästa tänkbara vis av faster Carina. De va sanslöst skönt att komma ut lite & inte ha någon annan att tänka på HELA tiden.
Samtidigt kändes det konstigt & lite jobbigt saknade henne redan efter 10minuter & kände mej lite  " ond "......
De är ju liksom hon & jag dygnet om JÄMT, så utan henne blir man nästan förvirrad numera.
Vi såg iaf på " Sommaren med Göran " som Therese redan hade sett på bio men ville se om igen..... de gjorde mej väldigt glad då jag verkligen ville se denna galna film. Den var SJUKT bra! :D
Skratta hysteriskt...... Therese satt nästan och somnade på slutet haha stackarn var trött efter en bussresa ner på 6timmar UTAN paus! Helt galet att dom inte hade ett längre stopp de tar ju så pass lång tid med buss ändå.
Efter filmen tassade vi hemåt & satt och snackade........sen vid ett gick jag & la mej. Faster Carina & kusinen Therese tog hand om Lillan på natten.....hon sov hos dom & jag var väl "hyfsat" nervös över att inte ha henne hos mej på natten men lite övertalning med att allt visst skulle gå bra & att jag behövde tänka på mej själv så gick jag och la mej och LÄSTE.......sååå skönt men de dröjde inte mer än 10min sen sov jag som en stock! Hörde Carina & Lillan några gånger på natten men de lät som de hade trevligt så jag tvingade mej själv att ligga kvar.....dock på helspänn och väldigt redo....sjukt detta med mammainstinkten! Den e sååå djupt rotad redan. Finns liksom inte en chans trots en stängd dörr att jag inte hör henne.....och reagerar. Men är ständigt både fysiskt & psykiskt på " JOUR ".
Men jag låg iaf kvar till nästan halv åtta på morgonen dock mer eller mindre vaken de sista timmarna (kunde tyvärr inte koppla av så fort)  men de var ändå helt underbart! :) Sen drog onsdagen igång med en snabb duschning, lite frukost & lite mys med Gabriella. Sen klädde jag Lillan & la henne i vagnen och vi gick till Knalleland för detta ville ju INTE Therese missa haha.....ja de är billigt att shoppa i Borås! :)
Jag hade kvar ett presentkort sedan en tid tillbaka på Gina Tricot så jag hittade på rean en superfin VÄLDIGT tajt kjol (svart såklart) som jag nog ska ha på en inflyttningsfest som blir om några veckor. En god vän till mej & hans flickvän har flyttat in i samma lghs hus som jag bor i, väldigt nice. Så jag ska komma iväg en sen kväll/natt på fest de ska bli SÅÅÅ underbart kul. Tänker verkligen inte spara på "krutet" när de gäller kläder, smink & humör hur ofta går man ut när man har en sådan här liten sparris och dessutom bor ensam och inte är två om allt?!?!
Ne, då gäller de att ha riktigt skoj! :D

Jaja, nog om detta med inflyttningsfesten. Jag hittade dessutom 3 schyssta linnen på Gina, 3 linnen för under 150spänn de är schysst! :) Sen hitta jag också ett par jeans för 200spänn! Har ju inte unnat mej typ nåt sen Lillan kom de går liksom inte jag är fattig som en kyrkråtta. Vilket är HELT ÅT HELSIKE att jag är men vissa ställer till de minst sagt men jag kommer få de bättre framöver de ska jag se till vilka medel jag än måste ta till men de räcker gott & väl med sanningen & de papprena jag har så familjerätten på måndag dessutom. Fullt ös!

Iaf så gick vi på knalleland en stund och sen blev plötsligt tösen SUPERHUNGRIG och jag tog vagnen & rusade hem medans besöket tog en lugn promenad hemåt. Väl hemma fick min älskade lilla dotter fram ljud som var fasansfulla de lät verkligen som att hon höll på att dö skrek som en dåre! En hungrig bebis VÄGRAR ATT VÄNTA om de så bara är en minut, så maten på värmning och gung gung gung...... minifom dropparna & maten sen var de lugnt igen, PUST! :)
Sen softade vi en stund för att efter de gå på bio IGEN! Hahaha.....dessa kvinnorna är HELT galna...... bio två dar i rad!
Ja, iaf så satt underbara Carina barnvakt igen & först då började jag kunna koppla av de va MER än underbart.
Jag & Therese knattade iväg på efm för att se filmen " Baksmällan " den va sanslöst galen & rolig! Jag skratta mer eller mindre hysteriskt nästan hela tiden haha.....Therese gillade också filmen, tur de! Vi hade asmysigt i biosalongen dock var de mer än iskallt därinne vilket irriterade oss litegrann var som att sitta i en frysbox! Men nästan en liter cola & sen snacks och en film ja, jag var mer än GLAD, jag var sanslöst LYCKLIG :)
Efter filmen promenerade vi hemåt & väl hemma så var käket klart. Duktiga Therese gjorde sallad innan vi drog medans jag matade Lillan & kokade hennes flaskor och sådär. Carina hade fixat klart resten när vi väl var hemma så vi dukade fram & även Mathias kom hit och sällskapade oss. Vi hade supertrevligt. Såg ut som Gabriella blev väldigt glad över att se Mathias igen :) Vi käkade, snackade & sen spelade vi yatzy, mysigt värre! :)
Men jag var sanslöst trött, kokade lite mer mat till Lillan & hoppade i säng lite innan tolv försökte orka med att läsa en liten stund men de gick sådär haha.....jag DÄCKADE! Innan de gjorde jag klart att mej är de bara att slita upp när som helst om de behövs! Jag sov som en GRIS, jag snarkade till och med riktigt högt tydligen hahaha......vaknade ju flera ggr såklart man är ju inställd på att vara "redo" hela tiden men som sagt bara att kunna ligga kvar var GULD värt.....först då insåg jag hur jävla slutkörd jag egentligen är vilket gjorde mej lite förtvivlad en stund på natten. Behövde gråta ut litegrann så passade på när Lillan inte låg jämter....efter att ha gråtit en liten stund så kändes det bättre & jag somnade om.
Sen vakna jag till halv åtta på torsdag morgonen också men tvingade mej själv att ligga kvar i nästan en timma sista stunden att " bara ligga "...... kändes svårt men de va ganska gött. Under tiden låg jag & lyssnade på Lillan som fick mat av Carina. Carina pratade med sååå behaglig röst till Lillan att jag nästan somnade om av bara de! Men de va nästan för de kändes fortfarande märkligt och lite fel att inte rusa upp...... Sen en snabbdusch (ja, jag tänkte hela tiden att jag MÅSTE passa på att ta en längre dusch när dom är här, men de gick inte där går gränsen) och efter de tog vi på Lillan & gick ner på stan fikade på mitt favoritfik Orion & sen gick vi till barnvagnscentralen då klädseln på vagnen spruckit REDAN.....men de va lugna puckar de skulle höra av sej så fort de fått in en ny klädsel till vagnen, TUR DE!
Sen gick vi hemåt & jag hade jätteont men försökte hålla masken och jag tror jag lyckades ganska bra haha...... sen packade dom & gick till stationen........de blev snyftigt.....blev en del tårar.....kändes väldigt tråkigt & ensamt att dom nu skulle åka ifrån oss. Vi hade ju sååå kul, mysigt & bara att ha inte bara en utan TVÅ andra kvinnor att prata med var mer än underbart & avkopplande. Lillan fick massvis med presenter dessutom TUSEN TACK CARINA & THERESE!
Massa kläder, ett stort paket blöjor, mjölkersättning för två veckor, PUMADOJJOR, nappflaska m.m. Så fruktansvärt uppskattat kan jag lova både av mej & Lillan såklart :D

Ni är MER än välkomna ner NÄR ni vill, ni e underbara båda två & jag å Lilla Gabriella älskar er & saknar er redan!
Tack för några underbara & roliga dagar de var nog vad både jag & lilla Gabriella behövde för att nu orka kämpa vidare!
Jag är så glad att Lillan har två så bra släktingar som ni! Allt ont för nåt gott med sej iaf trots allt! :)

Puss & Kram på er sthlms brudarna vi syns & hörs snart igen, de lovar jag! :)
//Mamma Malin & Fasters lilla pärla.......


Kommentarer
Postat av: Therese

Tusen tack själva! Det var underbart... Vi saknar er massor och var oxå ledsna när vi åkte hem.



Klart vi ses snart igen hjärtat!



Massa kärlek till er båda.



//Kusin Therese och faster Carina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback