Detta lilla barn......

haha, ja herrejesus! De står i böckerna att spädbarn brukar sova 16-18timmar per dygn JO TJENA skulle inte tro det. Eller dom flesta kanske gör det men denna lilla krabaten är vaken mycket, ofta å gärna haha.... Hon e mer vild än tam, undrar vem hon brås på haha..... men jag var väldigt lugn när jag var "spädis " min lilla verkar redan vara i trotsåldern. Ne men skämt & sido hon kan lätt vara vaken 3-4timmar i sträck å vara SUPERPIGG. Igår kom ett nytt ljud & också idag, igår var det när hon såg ut som att hon skulle börja asgarva då kom det ett gurglande ljud från halsen de lät megalustigt & hon var nog minst lika förvånad som jag tösen såg chockad ut! Sen idag kom de lite mmm:ande...... igår kom de väldigt lägligt jag hade minst sagt mycket att göra & kände mej VÄLDIGT stressad. Fixade mat till henne, samtidigt försökte jag få i mej nåt själv, bar på henne samtidigt såklart & sen hade jag försökt hitta ett tillfälle att gå & kissa i sisådär1½timma lägg där till att jag kokade hennes flaskor & försökte skriva till henne i en "dagbok" hon ska få när hon blir äldre.....ja de va KAOS! Sen på de försöka "roa henne" genom att gunga som en gunghäst & sjunga som en dåre å då när jag kände mej som mest slut va händer jooooo......de kommer mängder av ENORMT STORA smile & de härliga gurglande lätet & saken var biff.....jag skratta & hon gurgla. Maten blev klar, flaskorna kokade, jag fick skrivet de jag ville ha skrivet till henne, fick i mej TVÅ mackor, jag hann rusa till toan i all hast & fick plötsligt lite energi igen :)
Sen var de fullt ös medvetslös & sen SOV HON! Jag hann se en film i lugn & ro SANSLÖST SKÖNT......

Ne, nu vaknar "krabban" när som helst & jag ska försöka hinna rusa på toa innan!
Å förresten snart får jag besök tjoohooo Therese & Carina kommer ner de ska bli SÅÅÅ kul! :)
Puss & Kram
//Mamma Malin & gurgelfia! :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja gumman! Snart kommer vi... Ska bli så mysigt att träffa er.



Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback