Herregud......

ja, jag har fått ta en snabbis till akuten! Herregud, som tur är passade Mathias Lillan. Jag började få väldigt ont nere i magen tidigare idag men ignorera de helt för vaddå jag har fullt upp! Jag hinner inte bli sjuk! Ehh, de blir nog bra tänkte jag MIN DÅRE...... sen ringde jag sjukvårdsupplysningen de sa att jag skulle åka upp, ringde mödravården de tyckte jag skulle åka upp så när Therese & Carina satte sej på bussen hem till Sthlm så gav jag med mej och åkte upp till akuten. Väl där fick jag typ hjälp DIREKT. Å vilken tur att jag åkte upp. Jag gick in till läkarn å snart konstaterades det att jag inte borde kunna gå så obehindrat, läkarns första kommentar vid ultraljudet var " Du måste ha ONNNT...... " Ja, de gör ont men jag har liksom händerna fulla så finns inget utrymme för att lägga sej ner och ge upp direkt.

Oj, ja du har vätska långt ner i magen.
- " Jaha, vad gör jag nu då? "
- Oj, du har cystor i magen
- Jaha och vad GÖR JAG NU DÅ?
- Oj, du har cystor som spuckit i magen
- JAHA, OCH NU?!
- Ja, du bör läggas in med smärtstillande......
- NEJ, de går inte för jag har min dotter på 5veckor hemma!
- Jo, men du bör läggas in för delvis har du spruckna cystor sen har du några som kommer spricka å då kommer du få ONT, väldigt ont.
- De går inte, jag måste hem......
- Vänta lite.....
- Jaha vad är de nu då?!?!
- Du har en inflammation i livmodern också.....
- Men herregud INGET MER?!
- Ne, de tror jag inte.......vänta lite......ne du behöver antibiotika & smärtstillande å bör läggas in.....
- Å MIN DOTTER?!
- Har du ingen som kan vara barnvakt?
- NEJ, jag behöver åka hem skriv ut nåt MILT smärtstillande & antibiotika TACK..........
- Tramadol 8per dygn bör du ta......
- Hahaha....nej du den värktabletten känner jag till ALLDELES för väl......nåt mycket mildare......TACK
- Jaha......men du bör ha väldigt ont och du kommer få VÄLDIGT ont....
- Spelar INGEN ROLL..... nåt milt tack, annars håller jag mej till alvedon!
- Nej nej, dexofen är ganska snällt
- Okej, skriv ut dexofen å antibiotika jag behöver åka hem.....
- Är du säker?
- Ja, de finns en bebis som behöver matas, rapas, hållas ren, blöjbyten, å en kolikmage att ta hand om!
- Jaha....okej det är ju upp till dej om du åker hem men jag rekommenderar det inte....
- Nej, jag har förstått. Skriv ut de så hämtar jag ut de på vägen hem.
- Okej, men du bör ligga ner de närmaste dagarna
- Haha, och hur skulle det gå till? Ne, de går inte. Tack för hjälpen......
- Vila, sov, drick & ät mycket och blir du på nåt sätt sämre så kontakta oss igen.
( Tanke nr 1. Denna kvinnan har INGA egna barn! Tanke nr 2. Vill hem, vill hem, ska hem NU! )

Ja, så på det viset är de nu! Ajajajaj.....ja de gör jävligt ont men de som inte dödar de härdar!
Mer om Carina & Therese vistelse här hos mej (vilken var helt UNDERBAR) ska jag berätta mer om nästa gång jag får en chans att skriva här på min lilla blogggggg :)
Puss & Kram

//Mamma Malin & den bedårande lilla "krabban"

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhh stackars dig :( Hoppas du blir bättre!!

Postat av: ella

Men kära du? kan du inte be om barnvakt, av din familj?

värktabletter lindrar enbart symptomen, de löser inte upp cystor, om de spricker igen kommer du knappt kunna resa dig upp och möjligtvis svimma av smärta. Vad händer du med Gabriella? ta hand om dig, för hennes skull också!

2009-08-10 @ 16:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback