Länge sedan...

jag skrev min data har krånglat så in I HELSIKE.....frustrerande! :(
Den verkar vara på väg att krascha..... suck suck suck..... sen telenors mobila bredband e REN JÄVLA SKIT skaffa inte de!!! Ett tips värt att lyssna på kan jag lova de funkar okej var 6:e gång man loggar in ungefär HOPPLÖST!

Igår var vi på "späd", jag var förbi apoteket å köpte mat till Lillan, va förbi BVC å hämta D-droppar, köpte ett par vita strumpbyxor till henne att ha i jul å vi mötte upp kompisen Kristin en liten stund. Fullt upp med andra ord. Å nu har jag den enorma oturen att vakna med huvudvärk, feber å halsont :( Lillan hostade lite när hon nyss var uppe suck....hon FÅR inte bli sjuk IGEN!!!! :S Inte jag heller för den delen, jag har inte tid.

Om en timma eller två ska vi i alla fall ta oss ner till affären å handla lite havrevälling till Lillan å lite annat småplock. Här är de MÄNGDER av snö kan jag lova....jag gillar inte vinterhalvåret men visst vill man att de ska vara snö på julafton såklart de är ju ändå mysigt å stämningsfullt.
Somnade sent inatt mådde inte riktigt bra..... suck.... veckan e FULLPROPPAD med grejer att göra....
Imorgon först å främst ska jag till läkarn på morgonen för att ta prover då jag blött en del näsblod sista tiden, rasat i vikt ganska fort å börjat tappa MÄNGDER med hår :S Till de hör att jag fått "kramp" i bröstet till å från. I min släkt lider vi av B12 brist förhoppningsvis e de bara nåt sånt enkelt de vore GREAT då e de bara att ta en B12 tablett om dagen å de överlever man ju lätt om man säger så....men min fysiska hälsa oroar mej lite nu faktiskt.... vågar inte ens borsta håret förräns jag vet vad de är då de lossnar i stora tussar :S:S:S

Sen torsdag har jag å Lillan "späd" å går hemifrån vid 08.30 för att sen inte vara hemma igen förräns vid 16.00 ungefär då jag efter späd har massa möten.... får INTE vara vare sig helt risig eller halvrisig på torsdag då kommer den dagen bli ett HELVETE... sen på fredag är de familjeterapeuten, BVC med viktkontroll men även den hemska vaccinationen å då får INTE lillan heller vara risig.... suck... sen kommer morsan förbi en stund på torsdag kväll också förresten. De är alltså fullt ös medvetslös....

Jaja, nu hann jag uppdatera lite snabbt iaf. Nu måste jag greja vidare, nog en bra ide att ta en alvedon tror jag bestämt.
Puss & Kram
//Mamma Malin & Sin älskade lilla krabbis :)

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Åh!!Ditt liv låter typ lika fullt upp som mitt S visst e julen underbar men jäkligt stressig också!!! Vet inte varför men känns som att typ alla är uppskruvade fem varv... Galet!!



Bra att du kollar upp hälsan! Håller tummarna för att de"bara" e 12brist. Håret kan ju iofs ha sin naturliga förklaring i hormoner ;O) Jag har tappat SJUKT mycket hår halvåret efter förlossningnen... Tappade så mycket att jag var typ flint vid tinningarna. Å då har jag ändå tjockt hår. Fick panik minst sagt när jag bara tappade och tappade men sen bara vände de och började växa ut igen. Å då såg man ut som en fjunis, he he!



Min barnmorska sa att under graviditeten så tappar man nästan inget hår,sedan efter förlossningen när alla hormoner ska bli normala igen så kommer de ikapp och man tappar allt de håret som man ändå skulle gjort under de 9 månaderna på en gång. och de e därför de känns så markant, men vet inte om de e sant.



Ta de lugnt med allt. Stressa ner och NJUUUUUUT av Gabriellas första jul! Du kommer komma ihåg den hela livet :O)



Puss och kram! Vi hörs!! Anna

2009-12-15 @ 09:51:46
Postat av: Anonym

Tror inte att du behöver oroa dig för ditt hår, de flesta av alla som föder barn tappar hår. Man tappar mer eller mindre jag tappade massor, men det kommer tillbaka igen.

2009-12-15 @ 22:37:44
Postat av: lussan

hej hej! har följt din blogg ett tag.. du verkar vara sjuk ofta, har du någon gång provat naturmedicin? det kanske hjälper mot alla din krämpor? värt och prova... eller du kanske tycker det är hokus pokus hihi

kramisar

2009-12-16 @ 22:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback