Ojojoj, snacka om en dam som har FULLT UPP!

Ja, har ju inte uppdaterat bloggen på en vecka & det beror både på att jag haft totalt kaos tusen saker att göra & ändå är jag inte klar än men har kunnat dammsuga riktigt ordentligt idag & rullat ut en av de stora mattorna :D
Och delvis beror min dåliga uppdatering på att jag inte fått hem mitt internet än, beställde från telenor då jag ändå har mitt mobilabonnemang där och borde verkligen få hem de senast imorgon, men dom är ju alltid sååå sega!
Så att ha varit utan internet en vecka har varit dötrist, men samtidigt har jag haft så mycket annat både med att få iordning, besök på mödravården, varit å hämtat blanketter på försäkringskassan & ansökingspapper till studier på arbetsförmedlingen, handlat, diskat, lagat mat, försökt att få lite sömn & sen huvet och alla dess tusen tankar bara de kan uppta en hel del tid..... Har dock köpt en helt UNDERBAR bok som jag varmt vill rekommendera till alla som är gravida eller som har varit med barn :) Den heter " En handbok för gravida - Allt din doktor inte berättar " Den är skriven med kärlek & extremt mycket humor och jag kan lova er att jag suttit många kvällar nu & gråtit,skrattat om vartannat när jag läst denna bok. Och än har jag otroligt nog inte läst ut den, den är sååå svår att lägga ifrån sej!

Sen hade jag Peter & hans tjej på besök i lördags då det var andra deltävlingen i melodifestivalen & mina favoriter var H.E.A.T. & Cookies and beans haha....sicket jäkla namn! Tyckte dock att texten på deras låt var SÅÅÅ bra, å själva låten också :) Å här kommer texten dessutom som ligger mej så varmt om hjärtat just nu....

When time goes by in a disarray
Thoughts collide every step of the way
It's hard to stand your ground again
When you feel you're being betrayed

You need someone who can point the way
To lead you past all the shades of grey
To show you where you need to be
The means to save the day

Ohh-oh, I don't know how it feels to always wanna run
And I don't know what it means to be dying just to live

What if you were left with a stone cold heart?
And you were all alone and just fallin' apart?
Would you rise again? Would you rise again?
What if hope was lost for one hundred days?
And you feel that life was just slippin' away?
Would you rise again? Would you rise again?
What if?

The dreams are made of the simple stuff
The right to choose and say enough
When all you want is life again
It's hard to be that tough, oh.

I don't know how it feels to always wanna run
And I don't know what it means to be dying just to live

What if you were left with a stone cold heart?
And you were all alone and just fallin' apart?
Would you rise again? Would you rise again?
What if hope was lost for one hundred days?
And you feel that life was just slippin' away?
Would you rise again? Would you rise again?
What if?

What if you were left with a stone cold heart?
And you were all alone and just fallin' apart?
Would you rise again? Would you rise again?
What if hope was lost for one hundred days?
And you feel that life was just slippin' away?
Would you rise again? Would you rise again?
What if? What if? 

Sen nöjer jag mej för idag, lilla Nella sitter ensam hemma & även för henne har allt varit & är en stor omställning.
Puss & Kram
//Mamma Malin & bebisen som sparkar HÅRT & nu är 20veckor :) 

Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså... Jag saknar verkligen ord... Har följt din blogg i kanske ett halvår eller så, eller snart ett år blir det nog faktiskt, jaja, skitsamma. Nu är det dock n¨ån månad sen jag kikade in. Tänkte kolla hur det gick med magen och blev lite chockad när jag fattade att du är själv nu. VAD HÄNDE??? Varför ska ni skiljas?? Har "läst ikapp" bakåt men ingenstans står det nåt om den direkta anledningen. Sista inlägget innan "bomben" verkar allt frid och fröjd ju?

Aja, jag har haft en "bad feeling" om det här ända sedan du träffade honom. Min åsikt står jag för. Puzzler... Men HALLÅ??! Snacka omogen jävla gubbsjuk idiot! Fy fan! Blir förbannad bara jag tänker på det. Var GLAD att du slapp fastna där. Jävligt glad. Vilken jävla looser!



Och dina bröder... Sov de sig igenom biologilektionerna helt eller? "Borde inte skaffa barn nu" Joråsåatte....men för helvete wakeup... Orkar inte kommentera. Blir trött. Jävligt trött bara.



Men till sist och syvende! Stå på dig, du e starkare än du tror och du fixar detta! Det kommer bli tufft, det kommer bli as-jobbigt. Men det kommer vara värt det. Jag lovar. Har gjort det tre gånger och skulle kunna göra det hur många gånger som helst. Dock har jag en man som har lite mer ryggrad och det är jag glad för.

Det finns föräldragrupper för ensamstående också om man har lust. Där jag bor heter de "Enastående föräldrar". Finns också nåt som heter "Minna" ellernåt i den stilen. Men all sån info har du säkert fått av din banrmorska.



Känner dig inte irl men vill du ha nån att "bolla tankar" med så får du jättegärna maila mig!



kramar om

2009-02-18 @ 23:30:11
Postat av: Anonym

Har du slutat att kräkas nu?

2009-02-19 @ 13:14:07
Postat av: Fiasson

Kram på dig och magen. Härligt att höra att allt står rätt till och att du verkar må bra! :-)

2009-02-19 @ 23:24:16
Postat av: Anti

Anna > Håll käften, din internet-fluga.

2009-02-21 @ 12:54:45
Postat av: Anonym

Håller med Anti!!

2009-03-01 @ 08:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback