Vissa män borde kastreras.....

Ja, de är min åsikt!

Imorgon som ni vet är de en jättespeciell dag ultraljudet i vecka 18, då man får se lilla bebisen & köpa med sej en bild eller två har längtat länge efter denna dagen och lillens pappa skulle ju komma ner så var de sagt & bestämt.
Men fick ett samtal för en KORT STUND sedan där han säger att bilen kraschat och att han inte kommer ner!
De är ju inte så att de inte går att hyra eller låna bil eller t.o.m. ta tåget de tar bara 3½ timma ner! Ne hans lösning var att skita i att komma helt å hållet å situationen han sätter mej i är vidrig för jag är extremt rädd för sjukhus så istället för att detta skulle kunna få bli en fantastisk dag skulle han till å sabba de å göra det till ett trauma för mej istället.
Jag har inte ord för vad jag känner just nu men de är knappast dom finaste tankarna som snurrar i min skalle!
Ringde mamma, för visste inte vart jag skulle vända eller vrida mej......och till min stora överraskning & glädje kommer hon ner till mej & är med imorgon, vet inte vad jag annars skulle gjort.
Självklart blir de stor skillnad att ha med sej mamma istället för pappan till barnet och de är så sorgligt tycker sååå synd om de lilla livet som redan av iaf mej är så extremt älskad & viktig! Ne, de är sorgligt hur snevridna människor är känner att jag helt tappat tilltron till folk de är inte värt att lita på människor....man blir bara sviken ändå de va nåt jag & min exmake prata ofta om och båda har erfarenhet av sedan tidigare och titta nu vem som sviker och beter sej på ett sätt som han själv tycker är genomjävligt när andra gör! De gäller att leva som man lär men de verkar somliga inte begripa!
Ne, nu ska jag ta och fokusera på mitt älskade lilla barn i magen som kickar mej med jämna mellanrum sov en bra stund innan när jag sjöng de blev han/hon lugn av men sen när en låt som jag sjungt på mycket ett bra tag dök upp så sprattla de på som sjutton i magen, små glädjeryck haha :D
Puss & Kram till vissa och kalla handen får ni andra......
//Extremt slutkörda blivande mamman Malin som för tillfället ser stjärnor av ilska & förtvivlan.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med ultraljud! Mindre kul med ett minst sagt tråkigt ex.

Ska du ta reda på könet också?

2009-02-03 @ 18:30:31
Postat av: Jossan i Borlänge

Ehh?

Varför trodde du att ditt ex skulle ta hand om ett ofött barn när han inte tar sig tid att träffa dom han redan har med sitt ex?

Jag har förstått att han inte har någon tät kontakt med vare sig dom eller deras mor.

När männen har fallit in i ett mönster dom har det bra i skiter dom oftast i att bryta det.

Kämpa på Gumman!

2009-02-03 @ 23:37:08
Postat av: "den store svikaren"

Måste kännas skönt att ha någon solklar att peka finger på och belasta med skuld, helt onyanserat? Men det vet ju varenda människa med normalbegåvning och grundskoleupplysning som akademisk plattform att det är mannen, kategoriskt som är den skyldige i alla sådana här situationer, för så har det ju alltid varit... Kvinnan har ju inget ansvar själv över hur hennes liv kan tänkas utvecklas utan är bara en spelbricka i nyckfulla mäns socialt oacceptabla beteenden.

Sen att det "de facto" kan falla sig som så att tajmingen för de bästa förutsättningar inte alltid är den bästa(också det mannens fel såklart). Utan slutsatsen blir ju den att mannen är helt ansvarslös, ointresseradd och i största allmänhet ett praktsvin, sammanfattningsvis. För vad i hela helvete skulle kunna vara viktigare än att åka ner å kolla en ultraljudsbild? Med trasigt fordon, extremt oflyt. Tre tillfrågade som inte kunde låna ut, en fjärde som erbjöd sig att låna ut, dock en bil som var i tangerat dåligt skick med min egna och dessutom slukar 1,5 liter/mil.

Tåg? hmmm? Ja den frågan blir ju svår att aktuallisera då det förväntas att ett visst antal med lådor i samma veva sja transporteras ner, men det är väl bara att hyra en godsvagn, det måste ju funka, om man nu fåt drt,,, eller skicka med dhl,,, eller varför inte bara väga in allt paketerat på posten och sen köpa frimärken till en budget för ett av sveriges mer framgångsrika, medelstora företags dagliga postgång...... å Katten kanske inte gillar att skramla på räls,,, men det får vi ju ta reda på...

Söndag har jag stor skåpbil där ALLT får plats, så nu packas det och kompletteras vart efter jag snappar upp någonting som skall packas ner. Så på sändag, kommer 10-14 flyttlådor, kattgym, låda och transportbur. Och om det är något du kommer på som jag eventuellt skulle kunna missa pga min självupptagenhet, så är det bara att göra en påstötning så ska jag genast se till att det blir åtgärdat.

2009-02-04 @ 01:24:17
Postat av: den som borde kastreras.....

bara övertexten får mig smått att börja undra hur det egentligen låg till med den saken? ska börja fundera lite över hur utvecklingen och den uttrycjta viljans målsättning egentligen lät..... får återkomma när bitarna faller på plats

2009-02-04 @ 01:26:44
Postat av: Anonym

Jag tror att du kommer att klara detta galant på egen hand. Och jag tror att du är starkare i dig själv än vad du tror.

Jag har tagit hand om 2 barn helt på egen hand och det funkar.

På ett sätt är det bra att du redan nu vet vad din fdman står än att det ska ta nått år till innan han är borta.

Lycka till nu mamma Malin

2009-02-04 @ 08:18:49
Postat av: Cilla



Din exman är inte vatten värd i mina ögon. Förstår inte hur man kan vara så kall som person! Jag blir så arg när jag läser hur illa han behandlar dig Malin.

2009-02-04 @ 08:30:28
Postat av: Anonym

Jag är jätteglad att jag fick äran att följa med dig Malin på ultraljudet. Fick en tår i ögonvrån när lillen/lillan vinkade.... kändes som han/hon sa; hej mormor här är jag.... haha. Ja det kändes speciellt. Sådana här stunder går inte i repris, vilket man ska tänka på. Även jättkul att se att du Malin har blivit starkare och att du är positiv. Nu känner jag att DU Kommer att klara detta hur bra som helst. Du har fått det viktigaste, LUGN O RO. Kram mamma

2009-02-04 @ 21:53:30
Postat av: Också sviken..

Kan inte låta bli småle när jag läser inlägget av ditt ex (det förväntas man ska ta med lådor...på tåget) själv hade jag struntat i vad man tror förväntas, hade köpt biljett och åkt och på plats förklarat att varken katt eller lådor följde med på tåget... Konstigare än så är det väl inte... (katt gillar inte skramlande på tåget).. Känner så väl igen vartenda vändning och vridning på allt som sades... Tyvärr... Tror jag att finns känslor så bråkar man... Hade inga känslor alls funnits hade han nog inte kommenterat alls. Stå på dig malin.. Tungt.. Men tror på dig.

2009-03-11 @ 19:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback