Pust & frust på ikea.....

Ja, tack vare en vän å hans trevliga tjej kom vi iväg till ikea tillslut. Vi hyrde de största släpet & tuffade ner till Ikea i Kållered där vi blev kvar i drygt sex timmar! Ja, de tar tid om man ska ha allt till ett helt hem! Vi hade de trevligt & de va skoj men självklart också tungt & jobbigt. Brottaren i magen ville inte alls sova när de var så mycket oväsen & folk runtomkring så han brottades järnet i min stackars onda mage, men de gör inget såklart han växer & utvecklas underbart ju! Dock fick jag rejäla sammandragningar när vi nästan var klara, blev lite orolig så satte mej ner några minuter å börja flåsa som en gris sen kändes det iaf lite bättre. Men nu har jag allt de viktigaste till mitt nya hem, vilket känns skönt jag var också väldigt noga med vad allt kosta & de tjänade jag mycket på. Så mitt hem kommer bli supersnyggt å till ett schysst pris dessutom! :) Tack snälla Peter & Anso för all hjälp detta hade inte gått utan er! Tack även Mathias som var med & bar som en huligan tack tack tack till er alla tre! Själv kunde jag knappt bära alls för ryggen värker så extremt :(
Här är en del av de jag köpte:


Denna sängen blev de i just denna färgen dock mycket större blev ju självklart 180x200 säng! :)


Sen blev de två sådana här jättefina nattduksbord.........
+ en snygg nattduksbordslampa till varje bord.+2 snygga lampor till fönstrena.
Köpte även Sultan resårbotten+bäddmadrass sultan supergo att ligga i.
+ Schysst bedset som passar bra+2 riktigt tjocka goa täcken+2 stora goa kuddar....
+en schysst och lagom stor vägghylla i samma tränyans att ha på väggen såklart!
Nästa rum bebisrummet:

En gullig spjälsäng till lillen såklart köpte även en jättego baby sultanmadrass+bebistäcke å kudde.
+ Vitt spjälskydd + ljusblått baby bedset + ännu en liten nalle :D

Sen ett litet sött å enkelt skötbord som man kan ställa förvaringslådor under blöjor m.m.

Ett litet baby matset :D

En bebisbadbalja :) Också den blå såklart......
Sen lite andra små bebisprylar som jag inte har bild på.
Nästa rum vardagsrummet:

En schysst bokhylla......
 
Ett schysst soffbord, alla dessa prylar i vardagsrummet är svart/bruna inte svarta som de ser ut på bilderna.

Bänk att ha under tvn som ska hänga på väggen. Som du nog förstår har jag köpt möbeln inte tvn!

Denna underbara soffan med förvaring under. Den är jättemörkgrå och inte blå som de ser ut på bilden!
Å de bästa med den är att den går lätt att bädda ut till en bäddsoffa för två personer, såhär:

Perfekt, så kära Therese & Fredrik,knoddens pappa + ungar, Carina & Sören, Emma å Danne, Jana å Janas dotter snart är de bara att komma hit & sova över och fyndshoppa järnet! Laga god mat tillsammans med mej & prata om bebisen såklart ;) De finns riktigt bra sovplatser för mej + 3 till :D Så bara KOM NÄR NI KÄNNER FÖR DE, jag längtar....

Sen denna superstora både jättehöga och breda spegeln supersnygg är den å även den svart/brun såklart.
Sen köpte jag även två svarta jättesnygga mjuka sittpallar som även kan användas som fotpallar.
Och ett skrivbord i samma mörkbruna nyans som resten av inredningen har i mitt vardagsrum, vid det skrivbordet ska min laptop stå & det är även där jag kommer sitta och studera på min lilla datastol jag också köpte :)
Sen köpte jag självklart två fina lampor till fönstrena och en golvlampa där skärmen är svart och foten silvrig.
Och sen lite mer krims krams såklart, måste dock inhandla gardiner, gardinstänger, blommor, krukor m.m. men de köper jag billigt här i Borås. Sen köpte jag ny toasits i björk, vit badrumsmatta, massa billiga vita handdukar i olika storlekar, tandborstmugg, snygg tvålpump, snyggt flerfärgat duschdraperi m.m.
Sen en hel del köksgrejer två kastruller, en stekpanna, vispar & slevar, Bestick, tallrikar & skålar, små & stora glas, Kaffekoppar & muggar, skärbrädor, knivar, potatisskalare, kökshanddukar m.m.
Ja, helt enkelt de blev en hel del, men så är de när man lämnar ett hem & inte tar med sej nånting förutom de man själv hade innan och i mitt fall var de inte så mycket. Sen hade jag ju självklart kunnat ta en del möbler med mej men de kan han få behålla jag är inte den som jävlas bara för att....
Här kommer två bilder på kassarna med "småplock" alla små ting som man måste ha för att t.e.x. laga mat m.m.


Jesus Kristus är de enda jag säger!

Mm...så är de när man börjar från noll........
Å sist men inte MINST......en bild på magen, tagen med den enda kameran jag har nu för tiden nämligen min gamla kassa kamera......som jag innan sagt lämnade jag ju kvar lyxkameran hos min f.d. make.....

Ja, jag växer minst sagt! Men än så länge har jag inte fått några bristningar alls.....de känns skönt....de som ser lite blått ut på magen på bilden är ådror med blod också kallat blodådror som jag sedan försökte se med blotta ögat men inte alls såg :S Haha.....jaja bebisen hälsar & brottar vidare där inne, de KAN jag LOVA......
Puss & Kram
//Hon den galne med mammamage på ikea.......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefina möbler. Du får säkert jättefint i lägenheten. Kram mor

2009-02-01 @ 07:57:06
Postat av: joppan

Hahaha men gumman va du shoppat loss då:)

Nu kommer du får det riktigt fint i ditt hem tillsammans med lilleplutten...

Åhh jag vill oxå åka till Ikea och shoppa loss..



Ha en toppen dag,jag håller tummen för dig på måndag om lägenhets besiktningen!!



Joppan



2009-02-01 @ 11:14:58
Postat av: jaana

Hej vännen!!..bäddsoffan såg ju riktigt skön ut..japp då e de bara för mig carina och Dali att börja å planera våran återkomst till Borås..meeen med tåget förstås :-D



Ha de gott//Jaana

2009-02-03 @ 20:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback