Känns hopplöst jobbigt.....

Ja, igår fick jag åka hem igen. Alla dessa täta värkarna förde inte " arbetet " framåt vilket innebär att de är pinvärkar dock väldigt ovanliga sådana då dom kommer med jämna intervaller dygnet om med bara 1-3min emellan KONSTANT!
Känner mej allt annat än pigg & glad nu, sitter här & de har inte lagt sej än utan mer eller mindre ont HELA tiden å de går ju an om man vet att de går framåt men nu när jag inte vet om jag kommer ha de såhär en timma eller flera veckor till känns de MER än hopplöst. Jag hoppas verkligen förlossningen blir av snart så jag inte hinner bli helt slutkörd innan.
Alvedon m.m. hjälper ingenting & duscha varmt funkar inte längre........ På nåt sätt måste jag härda ut men de känns omöjligt när de är HELA TIDEN.......knappt nån sömn, svårt att äta ja bläää helt enkelt :(

Tack för alla fina kommentarer snart är de ju dags hoppas de är väldigt snart bara både för min & tösens skull.
Puss & kram
//Den mycket slutkörda Malin............

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller alla tummar jag har för att det skall vara dags snart!! Du är stark, det måste vara hur jobbigt som helst... Ha det bäst!! /H

2009-06-09 @ 21:47:09
Postat av: Anna

Hmmm... Trist, minst sagt!! Hade hoppats på att få kika in här och se bilder på en vacker nybliven mamma med en liten sötis på på bröstet!!



MEN, så kan det va med de små lurifaxarna!! Hade PRECIS en sån jobbig lång utdragen förlossning med vår äldsta dotter, så jag vet VERKLIGEN vad du går igenom och lider med dig!! Försök tänka positivt även om jag vet att det är assvårt i det läget, men snart får du snosa henne i håret.

Tänk inte för långt fram heller utan tänk mer"Här och nu". Fortsätter värkarna med samma intensitet utan att du öppnas ngt så åk tillbaka och KRÄV att de hjälper dig på förlossningen. Jag hade också "öpnngsproblem" ;O) Livmodertappen ville inte släppa taget alls, och efter 40 timmar på Förl.blev vi hemskickade, som du. Sedan tog det fart och slutet på förlossningen blev en dröm istället, men herregud så trött man var efter alla sömnlösa dygn. När tvåan skulle komma såg jag till att få inskrivet i journalen att jag skulle slippa ligga så jävla länge utan att nån gjorde nåt. Vi komin på förl. och samma förlopp i början, det öppnades typ inget.



Då fick jag ngt som hette "Buscopan" (osäkerpå stavning). iallafall så var det nåt som var muskelavslappnande på muskler du inte själv styr över, som livmodertappen, och det gjorde susen!! Jag öppnades som jag skulle och han är född inom 12 timmar från att vi kom in på förlossningen.



Så, om inget händer och du misströstar och börjar bli slut;Åk dit och KRÄV!! Du har rätt!!



Jaghåller alla tummar och tår för er!!!



Puss och kram, Anna i Jkpg

2009-06-09 @ 22:11:11
Postat av: Therese

Tänker på dig gumman...



Ring om du vill prata lite.



Puss puss

Postat av: cecilia

Jag tänker på er ofta och hoppas allting kommer gå bra!

2009-06-16 @ 19:26:49
URL: http://millesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback