Mobilen berättar.......

Här kommer bilder som samlats i min mobil från mitten av oktober 08 tills igår 27Juni 09 de har minst sagt hänt en del:


Oktober jag bor kvar i sthlm fortfarande å anar ingenting annat än att de ska förbli så, här har jag precis blivit gravid men vet ingenting än........Vältränad & löjligt frälst i gymmet! :D

Jag som e så nyttig av mej i vanliga fall får en period av salt & sötsug



Min 20års dag firas i sthlm 28november, vi har precis fått reda på att vi e med barn & jag kräks som ett odjur....

20 november stickan visar positivt JAG är ELD & LÅGOR! :D

1 december nu tycker jag allt att magen börjar synas iaf litegrann :)

En av de sista bilderna tagna med mobilen när jag fortfarande bodde i sthlm, bebisen har börjat ge magen lite form & jag är jätteglad över de men mår väldigt illa morgon,middag & kväll! :(
Känner mej ensam & känner på mej att nåt kommer gå åt helvete, men hur åt helvete de hade jag inte den blekaste om....

Tumult & skilsmässopapprena på bordet inget annat väl än att skriva under dem. Här är jag nere i Borås för att stanna & magen har börjat få en lite " gullig " form. Bor inneboende hos vännen Mathias några veckor tills jag äntligen hittar eget.

Ikea blir e för sista slanten & grejer till bebisen.....
Jag börjar om från 0, tar itne med mej nåt från sthlm än de som jag hade med mej dit & de jag fått när jag bott där.

Älskade Gabriella 18veckor, min största & viktigaste glädje i livet, jag lyckas i all hast få med mej mamma på ultraljudet å vi är båda ganska tagna efteråt & väldigt glada :D

Kära paret Peter & Anso hjälper mej tillsammans med Mathias med Ikea bestyren & är allmänt goa & hjälpsamma.

Jag monterar ihop möbler som en galning som tur e får jag en del välbehövlig hjälp från vännen & stöttepelaren i vått & torrt Mathias. Magen börjar synas rejält mot hur den brukar se ut & jag har börjat återhämta mig hyfsat efter chocken & sveket.

Jag har ÄNTLIGEN börjat få lite ordning i början av Mars, I mitten av graviditeten lite drygt.

Jag efter en fotografering, äntligen börjar jag se ljuset i den mörka tunneln, fortfarande slutkörd, förvirrad & i ständigt kaos men sakta men säkert börjar både mage & situation ta plats å form......

Min "sovkompis" som stöttar mej igenom tuffa nätter......

Vännen Fredrik besöker mej i min lya :)

Mamma & hennes kille tar med mej hem till sej efter att jag har haft en olidlig vecka hemma....å behöver all stöttning i världen.....

Jag & mamma åker iväg och kollar på mammakläder :) Jag blir rörd till tårar likaså min älskade mor :)

Lillans rum blir klart, jag & matti har slitit som odjur men är sååå nöjda med resultatet :)

Kvällsbesök på förlossningen, onda förvärkar :(

Gabriella 26veckor + 5dgr i magen, ett sött litet ansikte :D

Solen börjar kika fram i slutet av April/början av Maj & jag planerar för fullt inför de som komma skall :)

Mamma kommer ner en natt & ger stöttning å tröst till en förvirrad & lite nedstämd Malin....

Inne på förlossningen med som du/ni ser täta sammandragningar/förvärkar har ont & de känns allmänt jobbigt :(

Jag har så pass ont å förvärkarna å så kraftiga att vi nu misstänker att de är på G....jag skrivs in på förlossningen & känner mej väldigt hoppfull & positiv.....

Glad & förväntansfull men tyvärr visar de sej att kroppen vill inte köra igång mer än onda förvärkar å efter knappt två dygn blir jag utskriven :( Känns JOBBIGT som sjutton hem med värktabletter & bara att vänta.....

Strax innan midsommarafton :) Säger bara en sak magen ger mej pondus hahaha....

Matti målar konstverk på magen :D Midsommar......

Nella & Matti har blivit bästisar :) Mina två bästa vänner & de som hjälpt mej igenom detta så bra.

Jag försöker göra de bästa av de sista dagarna som gravid.....solar & badar...
Med världens kalaskula till mage hahaha....ligger mest å plaskar gött :)

Efter några timmar i badet & solen behövs SKUGGGGA.....26/6

Brun & magen är som en boll, bild tagen igår 27/6

Positiv, stark & förväntansfull blivande mamma står nu redo trots allt! :)

Puss & Kram
//Mamma Malin & Lilla Gabriella......

Kommentarer
Postat av: cecilia

Fint att se historien så.

Postat av: Maj

Oj, =) Du är gravid?? du är även modell? var kanske?:) fint iallafall!!

2009-06-29 @ 23:35:15
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Heeeej!!!



Jättefina bilder på magen, och nu kan verkligen allt bara bli bättre! Enda vägen är upp, du och Gabriella kommer klara er superbra!!! Trist att du skulle behöva gå igenom skiten med Puzzler(Ouäck...)men du fick bästa Gabriella ochh ni kommer få ettjättemysigt liv (bara hon ville komma uuuuuuut nån gång;O)) Tittar nyfiket in varje dag för att kolla om det hänt något.



Håller tummar och tår stenhårt för er och trots att jag inte känner dig på riktigt så tänker jag på dig ofta!! Du är verkligen en stor förebild för alla tjejer tycker jag!!!



GO GO GO GO Malin och Gabriella!!!



Kram Anna

2009-06-30 @ 10:46:47
Postat av: Jenny

Måste säga grattis :D Läste i Saras blogg :D

2009-06-30 @ 16:35:36
Postat av: Jenny

Nu när ja ser att kommentarerna inte syns än så kan ja ju skriva GRATTIS till lilla Gabriellas utkomst :D Äntligen :D Nu när man vet att hon har kommit ut så ä ja jätte nyfiken på bilder, längd, vikt å allt :D Hoppas allt gick bra...

2009-07-01 @ 11:15:09
Postat av: Mallan

grattis till gabriella =)

2009-07-01 @ 13:00:12
URL: http://streetrocker.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhhhhhh! Har hon kommit nu allstå!??



GRATTIS!!!! Hoppas allt gick jättebra! Ser verkligen fram emot en förlossningsberättelse och MASSA bilder på prinsessan!!!



Kram från Anna

2009-07-02 @ 16:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback