Gårdagens middag......

bestod av kycklingfile med EXTREMT god (självklart hemmagjord) örtsås med sting i! Till detta pommes & grönsaker smaskens var de minst sagt. Här kommer lite pics på maten & om du har tur kanske även mitt & kompisen Mattis egna recept på denna underbara sås.......


Viktigt är att steka kycklingfileerna inte mer än 5-10min bara så dom får lite fin färg sen låt kycklingen koka i såsen i ca. 25-30min så blir kycklingen riktigt saftig & mör. Och tar smak av såsen dessutom.

Grönsaker är gott & nyttigt och bör alltid vara en del av måltiden, hemma hos mej är det iaf nästintill lag på det! Hahaha.....

Gårdagens middag, min lilla tallrik :D
Blir sugen på måltiden igen bara jag ser bilderna haha......
Kanske lägger upp detta egna såsreceptet senare nu kurrar nämligen min mage åt frukost vid halv åtta och nu får de bli lite hälsosam gröt+knäckebröd+frukt till lunch.

Puss & Kram
// Hon med den stora magen som just nu kurrrrrrrar........

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud va det ser gott ut, blir minst sagt hungrig. Bra att du äter ordentlig mat.

Kram mor

2009-03-25 @ 19:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback