Graviditeten gör mig KNÄPP!

Ja, minst sagt. Inatt vid fyratiden så vakna jag till & skulle springa på toa när jag reste mej upp så knaka de till som sjutton i nacken & ner i höger axel de gjorde nåt helt vansinnigt ont & det tog en bra stund innan jag fixade att ta mig till toan. Sen kunde jag inte sova för jag kunde knappt röra mej överhuvudtaget! Världens nackspärr, den värsta jag nånsin haft lätt! Försökte få i mej två alvedon & sen satt jag i soffan å vänta på att " Vakna med the voice " skulle börja för hur mycket kan man göra när de t.o.m. gör ont att andas?! Värken sitter i men har lyckats duscha å går nu med en stor halsduk runt halsen å ser väldigt lustig ut haha..... nu då till varför jag måste blivit totalt knäpp!

Fick ett ryck här för 10min sedan;
- Jag måste fixa bebisens rum, NU......jag måste börja tvätta väggarna å måla.... NU, sen finns inte utan det är NU som gäller (kan någon förklara för mej varför jag ska få denna superknäppen just nu när jag har så grymt ont?! Är gravida kvinnor totalt ologiska eller? De väljer jag själv att svara JAAA på!) Så helt enkelt jag började BÄRA UT MASSA TUNGA SAKER UR rummet och nu ska jag gå och tvätta väggarna med " speciell väggtvätt " som man använder innan man börjar måla. Hur i helsike ska detta gå? Jag är inte klok! Lillen verkar hålla med han sparkar mej mer eller mindre hela tiden nu & undrar väl vad i helsike som flugit i mej! Jaja, jag ska börja med bebisens rum NU iaf hahaha.......AJJJ!

Tänkte bara först svara på Linnéas fråga angående när bebisen är beräknad att komma. Jo, runt din födelsedag faktiskt! Den 9 Juli är beräknat datum men de kan alltid bli två, tre veckor innan eller efter de går inte att veta säkert. Men jag räknar med att i mitten av juni ha allt klart & vara så bra förberedd jag kan vara för då kan de vara dax när som helst!

Men nu till BEBISENS RUM NU, NU, NU.......känns som jag kommer dö om jag inte börjar nu men samtidigt är smärtan så intensiv å stark så kanske den gör att jag avlider, vem vet....uppdaterar er med mer senare.....
Puss & Kram
//Galen blivande mamma som nu med nackspärr & olidlig värk ska börja måla bebisens rum babyblått! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kallas att "nästa".

Anledningen att du vill göra iordning barnets rum nu är för att du instinktivt vill ge barnet en varm och säker plats. Alla djur fungerar så, fåglar bygger bon, björnar ordnar med Iden.

Vi människor fungerar på samma sätt, så du nästar :)

2009-03-27 @ 13:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback