Knack brak......AJJJ!

Ja, jag vakna 03.15 för jag behövde gå å kissa lillen gör ju så att de trycker nåt grymt på blåsan till å från.
När jag försökte resa mej så insåg jag att oopps.....gårdagens upplevelse som mer eller mindre invalid var ingen tillfällighet...... :(  Tog mej 1½ timma att ta mej på toa & sen till soffan.....haltar nåt grymt å de värker extremt.
Hoppas nu för guds skull att detta bara är tillfälligt annars kommer dessa veckorna som e kvar bli mycket tunga, svåra & frustrerande å SMÄRTSAMMA.......Nu sitter jag iaf i soffan å får väl hålla mej i den en bra stund men samtidigt börjar jag såklart bli hungrig så måste ändå snart halta/krypa ut till köket å försöka få i mej nånting att äta.....
På fredag ska jag träffa en sjukgymnast, får se vad hon säger men de känns inte lovande :(

Men men positiv är jag fortfarande trots ALLT......senare idag kommer mamma de ska bli jättekul & framförallt skönt att ha nån hos sej en natt lite stöd & sällskap behövs verkligen nu! Tack mamma för att du ställer upp å hjälper mej!

Ne, nu måste jag åla mej ut till köket å få i mej nåt att äta för både jag & lillen e superhungriga!
Han sparkar som en galning haha.....han har fest där inne.....å förresten på frågan i bloggens kommentarer ang. om jag vet att det är en kille eller tjej? Så är svaret nej, men om ca en vecka då vet jag! :)
Å jag tror bestämt att de är en kille men jag kan ha fel såklart men har svårt att tänka mej de ;)
Puss & Kram
// Den invalida mamman med stor bebismage.......

Kommentarer
Postat av: litevilsen

tror du har fått något som heter "bäckenuppluckring". För förbereda barnets ankomst så luckrar bäckenet upp sig sakta för bli mjukare, vilket brukar ske i senare skede men dagens stress samhälle ( troligen) gör att det ibland sker tidigare ( kroppen stressas att tro det är dags att föda) det gör att fogarna i höfterna blir "rörligare" och således svårt bära upp dig utan trycka på nerver som värker. Mitt tips är sacco säck, som formar sig efter din kropp, samt köpa kuddar ha mellan benen när du vilar för lyfta upp och inte tynga "låsningarna" i dina höfter och rygg. Hoppas det går bra hos sjukgymnasten. Och var rädd om dig! :) Tufft men dubbel glädje när du väl fått den lill* på magen! =D

2009-04-01 @ 07:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback