Älskar solen......

Ja, det är helt underbart väder även idag. Igår var de supervarmt & jag var ute å gick en ganska lång promenad vilket var jätteskönt tills ryggen börja säcka ihop å hade ont resten av efm/kvällen typiskt :( Själva JAG vill orka/göra mer än kroppen orkar å kan typiskt men men de var värt de ändå! Sen var jag iväg hos pappa & kollade på elfsborg som SJÄLVKLART vann som vanligt denna gången mot Trelleborg på hemmaplan på Borås vackra arena :D
Så underbart det vore om det kunde bli ett SM-guld igen, precis som 2006! Har packat ner hyllningsskivan till elfsborg som heter " Tills vi dör....." i BB-väskan hahaha......med 15-20 hejaklacksramsor det kommer iaf få mej att skratta på förlossningen hehe.....jag å Gabriella ska bli pushade av elfsborgsfansen hahahaha bra start i livet ;)
Sen skivan Livet är e en fest är också nerpackad även min tjocka elfsborgströja såklart :D De kommer bli bra helt enkelt.
Tränade min "mentala träning inför förlossningen" igår igen & jag blev överraskad över hur fort jag vart helt avslappnad både i hela kroppen & andningen har en känsla av att de kommer bli en stor hjälp framförallt i början.
I slutet av "övningen" ska man se en målbild framför sej å varenda gång ser jag älskade, underbara lilla Gabriella som ligger på mitt bröst & käkar för fullt, å har precis börjat öppna upp ögonen å se sej omkring. Jag ser så lycklig ut som man kan & allt har gått jättebra trots att de varit superkämpigt. Vi är trötta, överlyckliga & jag är så stolt över min skatt.

Varenda gång (vilket är ofta typ varje natt) när jag drömmer om henne så ser jag en liten, liten flicka frisk & pigg med mörkt hår & mörka ögon de gör mig ingenting om inte hon skulle se ut så men min "magkänsla" säger mej att hon kommer vara ganska lik mig när jag var bebis dvs liten, mörk, frisk & nöjd.
Sen drömmer jag massa konstigheter men framförallt drömmer jag om lilltösen & om hela förlossningsarbetet vilket känns jättepositivt & bra vet inte men de gör att jag känner än mer trygghet över de som komma skall.
I drömmarna så går de lite olika men de slutar alltid väl dvs. med en nöjd, frisk mamma & en underbar frisk dotter.
I dom flesta av mina drömmar så går allt väldigt bra i många timmar, jag badar, får massage, duschar, lyssnar på musik, pratar mycket (som vanligt) skriver lite i min " Gabriella bok " och sen börjar de bli jobbigare jag har fram tills nu varit uppe å rört på mej mycket och de utan några större problem. Men värkarna blir väldigt mycket kraftigare & jag försöker tänka på de jag lärt mej  med den mentala träningen precis som tidigare i förlossningsarbetet men de börjar nu bli svårt att kunna helt koppla av och ge hän så lustgas blir aktuellt. De lugnar mej betydligt & allt känns återigen lite bättre jag är nyfiken på att få se min dotter, å ser framför mig hur hon är på väg, hon jobbar ju lika hårt som jag för att vi ÄNTLIGEN ska få mötas. Jag skrattar & gråter lite om vartannat & jag får hjälp med att hålla koll på värkarna så att jag inte suger i mej lustgas HELA tiden haha......de funkar bra en bra stund till men sen så tycker barnmorskan att de är dax att lägga en EDA som jag skrivit i min förlossningsplan att jag vill ha som smärtlindring. Hon ringer efter narkosläkare & jag blir genast lite mer nervös. Hon kommer tillbaka & säger att de dröjer då han har fullt upp. Jag sätter på skivan med mental träning som jag har med mej lägger mej på sidan med en stor kudde mellan knäna å en go kudde under huvudet & en kudde att hålla om och försöker lyssna på skivan å inget annat. Jag har lustgasmasken i handen så att jag när de blir riktigt jobbigt även under avslappningen kan dra ett djupt andetag i den men inte mer än nödvändigt.
Jag ligger hyfsat avspänd & lugn under dom nästan 30minuterna som jag har Gudrun Abascals lugnande röst som fokus, drar några djupa andetag några ggr men förvånansvärt sällan. När hennes röst försvinner är jag återigen glad, positiv, å hyfsat lugn & trygg. De dröjer ytterliggare en stund innan narkosläkaren kommer men den stunden fixar vi bra tillsammans. Sen lägger han bedövningen å den börjar verka efter en liten stund & smärtan minskar avsevärt & jag passar på att dricka, äta litegrann, prata & vila med fokus på här & nu hela tiden.
Sen har vi några timmar då det går bra men känns långdraget å drygt jag får hjälp med att upp å röra på mej så mycket som möjligt & efter en kort stund går vattnet å smärtorna ÖKAR......men jag är glad som sjutton för att nu vet jag att snart snart kommer hon......Jag är nästan helt öppen nu och snart är de dax att krysta, jag ligger å jämrar mej i sängen en stund sen använder jag mej av saccosäckarna, duschen, å sen är de ÄNTLIGEN efter MÅNGA timmars slit dags att krysta och de gör ont, känns väldigt obehagligt men de går förvånansvärt bra å efter ca en timma med krystningar så kommer hon, min älskade lilla tös GABRIELLA :D

Ja, ungefär så ser de flesta drömmarna ut just nu. Ne, nu ska jag käka lite mer frukost blev bara lite frukt & risifrutti tidigt i morse & jag å tösen är HUNGRIGA! Så dax för mat sen vika allt som är nytvättat och sen förhoppningsvis ta en sväng ut innan jag ska ner till stan på ett möte. Så Puss & Kram på er!
//Mamma Malin & söta, rara lilla Gabriella :)

p.s. kommer bilder på magen senare idag eller imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback