Ett godnatt inlägg från mig å tösen.....

Ja, idag har de tvättats för fulla muggar, 8 maskiner men nu är allt rent känns jätteskönt.
Ja, de är klart Cecilia att jag kommer imorgon! Då är de föräldrautbildningen + fika med dom unga mammorna på öppna förskolan där Cecilia är en av dom :) Ska bli skoj, dock tänker jag hoppa över att se förlossningsfilmen som imorgon erbjuds att glo på inte en chans att de skulle lugna mej snarare göra mej jättestressad som jag innan var. Så nu när jag äntligen börjat känna mej lite lugn inför de som komma skall tänker jag inte " väcka den Björn som sover " !
Så därför kommer de bli att jag förmodligen umgås lite extra med dom unga mammorna, INTE mej emot :D
Igår så fick jag grymma förvärkar IGEN ganska sent på kvällen, vännen Matti var här å såg på tv & jag har nu slutat låsa toadörren när jag duschar OM de skulle bli panik på nåt sätt, panikont t.ex. Jag gick in för att sätta mej i duschen med handdukar på mej å spola varmvatten över magen då jag hade ONT av förvärkarna å de bästa sättet att "dämpa" de onda på är rejält med värme å jag har märkt att lägger jag en handduk eller två över magen å spolar varmvatten så håller värmen sej bättre över hela magen & de i sin tur hjälper desto mer. Vännen fotade detta hahaha jag skrattade inte då kan jag lova men när jag nu såg bilderna så måste jag ju medge att de ser lite lustigt ut :)
Tyvärr är bilderna jättesuddiga för inställningarna var HELT åt helsike men jag bjussar på två bilder ändå haha.....

Ja inte bryr man sej om hur man sitter eller ser ut när man har jätteont....
Så mitt herrskap -- mina fötter haha......

Jättesuddigt tyvärr men samtidigt de kanske e tur haha för inte e man tjusig när man har ONT! :(
Denna " position " intar jag nästintill dessutom varje natt när jag vaknar av att de känns allt annat än skönt.....
Ska dock bli väldigt skönt när lilla Gabriella äntligen är här i egen liten person å jag slipper värkarna för de är först nu de sista dagarna som jag verkligen känt mej " mätt " på att vara gravid. Mysigt JAVISST men ha henne i min famn minus förvärkarna JAAAA TACK!!!

Puss & Kram
//Mamma Malin & Lilla Gabriella som vägrar att sova...spark spark SPAAARK........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback