Jo Nettan.....

ska försöka uppdatera oftare & de brukar jag också göra men de har varit väldigt mycket några dar nu & jag har därför inte mått så bra tyvärr :( Jättekul att du gillar bloggen, de värmer :)
Ska försöka sumera litegrann varför jag inte skrivit  & hur de senaste dagarna har varit men de lite kort & lätt.

I lördags hade jag rejält med onda förvärkar & var riktigt orolig för Gabriella så jag fick rekommenderat att åka upp till förlossningen vilket jag självklart också gjorde. Väl där så blev jag SÅÅÅ lättad över att höra tösens starka hjärtljud & satt med CTG-kurva en bra stund & den var bra :) Jag å Lillan fick åka hem igen vilket kändes skönt.
Sen kikade jag in eurovision song contest som hade hunnit till mitten ungefär & blev mycket irriterad över att Marlena inte kom bättre till än hon gjorde hon var ju kanonbra. Sen blev de snark för min del.......

I söndags mådde jag superbra & jag å vännen Mathias cyklade till Borås Ridhus där vi satt i solen, tog en promenad & klappade på hästarna och gick å snacka om ditt å datt, fota litegrann och bara slappa. Efter de så cykla vi hem till mej & lagade mat tillsammans, såg på tv......å vid 20.00 fick jag rejäla förvärkar igen som verkligen gjorde ont. Satte mej i duschen LÄNGE å nästan fastnade därinne. Vid 23.00 mådde jag bättre igen & då låg jag å läste, försökte äta litegrann & sen somna jag sött.

I måndags var de föräldrautbildning igen & de uppe på förlossningen vi fick se förlossningsrummen, barnakut rummen, vårdrummen m.m. De va varken mer eller mindre än jag trott eller sämre eller bättre de va ganska jaha, okej så är de.
Efter de tog jag & Sara en fika och snackade litegrann å jag låna ut två av mina graviditetsböcker till henne då hon (som jag också innan var) är nervös å rädd inför förlossningen. Sen blev de bussen hem & jag fick en känslomässig kollaps kan man väl kalla det. Har hållt på som en dåre hela tiden sen jag fick ta mitt pick å pack å dra från sthlm i januari å plötsligt blev allt bara för mycket känslomässigt å jag mådde väldigt dåligt resten av måndagen. Å inte blev de bättre av att jag egentligen skulle åkt till mamma i tisdags för att " komma iväg " litegrann från Borås & fanskapet som har permis 4dgr med början i morgon.  De blev ingen tripp till mamma då hon skadat ryggen & ska in på en liten operation i veckan m.m. Så de var en superjobbig å motig dag.

Igår var jag iväg hos barnmorskan mitt blodvärde var inte bra & behöver nu börja äta mycket mer järn (nåt som är vanligt när man e gravid) jobbigt att man ska behöva må risigt av järntabletterna bara + jag har inte råd att äta så mycket järn som jag helst borde. Lillan har nu fixerat sitt huvud de va nästintill inte ruckbart alls å som jag förstod de sjunkt ännu lite längre ner. Sen hade jag inte ökat på " symfuskurvan " tror de heter så. Vilket inte heller var speciellt bra men hur mycket de gör får jag veta först på tillväxtkontrolls ultraljudet nästa torsdag, men känner mej lite orolig för min lilla älskling i magen men de ska nog gå bra hur de är går så är hon ju ändå hyfsat stark & stor nu. Vecka 34 på fredag! :D

Å idag har jag lite mindre ont i ryggen så ska iväg till badhuset & ligga i ångbastun en stund, skönt för ryggen & de är ett bra sätt att försöka koppla av på just nu. Sen ska jag försöka simma några längder (så många ryggen å höfterna tillåter) för de är väldigt skönt att vara i vatten nu när man e stor som ett hus hahaa :D
Sen blir de till att städa här hemma.

Ja, de va en liten sammanfattning andra saker som också påverkar mej negativt tänker jag dock inte nämna här i bloggen kan bara säga att somliga skapar kaos & oro, stress helt i onödan vilket självklart tar på mej som människa en hel del också som om de inte är tilläckligt att tänka på ändå liksom.

Ne, nu ska jag käka lite lunch.
Puss & Kram på er!
//Mamma Malin & den sovande lilla ängeln i magen........

Kommentarer
Postat av: Annica

Kämpa på bara! Är själv i v 34+3 och håller på att "boa" hemma, kollapsar känslomässigt av allt och lite där till.

Är skönt att läsa om någon som verkar ha samma krämpor och frågor.

Ta hand om dig och ditt lilla liv i magen.

Kram Annica

2009-05-20 @ 12:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback