Svar till Helena.....

Nej, är svaret på de. Jag & Matti är inget par. Jag är singel och allt mitt fokus ligger på bebisen som snart kommer :)
Så ung singelmorsa är jag så är det på den fronten dock är Matti en väldigt god vän som verkligen finns vid min sida & för de är jag MYCKET glad och tacksam vet inte hur jag skulle klarat allt helt själv utan nåt stöd & utan nån att kunna prata järnet med nu när allt är som det är. Det känns i mångt & mycket väldigt ensamt ändå, just att man inte är "två om de" vilket man verkligen hade hoppats och vilket jag självklart trodde. Mycket tankar som far runt, planering, små känslokriser som ibland känns FÖR hopplösa men alltid visar de sej ändå att man e fasiken starkare än man tror!
Många "småsaker" som fått mej att börja gråta på en sekund under graviditeten, eller framförallt känna en del sorg över att bli så ensam med allt. All planering kring bebisrummet som har varit, att inte vara två som skaffar saker & längtar tillsammans efter den kommande lilla krabaten, när jag såg mammas kille sjunga för sina två små tjejer innan dom skulle somna de gjorde mej väldigt knäckt för stunden då de blev mer än riktigt känslosamt för självklart ska jag sjunga för den lilla men " tanken " när man skaffar barn är ju att man ska vara två om allt sådant, eller iaf om så mycket som möjligt som rör barnet. Sitta överlyckliga tillsammans efter förlossningen å beskåda den lilla/lille. Att åka tillsammans från BB som en familj, två som blev tre. Ja, de kan nog vara svårt för många att förstå hur mycket sådana tankar å även drömmar som dyker upp i en gravid kvinnas skalle å i denna situationen som nu ändå är så definitiv.

Allt positivt som varit med graviditeten å alla underbara känslor, sparkar, volter, glädjerus har varit å är helt underbara så tro nu inte att jag inte glädjs, känner spänning & lycka över det som komma skall jag e så ivrig de ska bli ENORMT!

Ne, nu ska jag ta de lilla lugna för känner mej trött har hållt igång som en dåre hela morgonen å dagen dax för att vila en stund.
Puss & Kram
//Mamma Malin som väntar spänt på den STORA DAGEN.....som närmar sej fort........

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så skönt att ha en vän när hormoner spelar spratt. Ska han vara med på förlossningen också?

2009-05-02 @ 20:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback