Vecka 32.......

Ja, nu går tiden fort hoppas den fortsätter göra de lilla donnan i magen har legat över två veckor med huvet neråt å minst en vecka fixerad! Mycket tidigt, hoppas för hennes egen skull att hon ligger kvar iaf några veckor till.
I söndags fick jag åka upp å kolla magen för hade rejäla förvärkar men de var ingen ko på isen då utan bara att de gjorde jäkligt ont, de avtog som tur e. Igår var de dock kaos började få en rejält mollnande värk i ryggen & nere i magen när jag & kompisen Matti var ute på en promenad fick så jäkla ont så hastigt att jag bara la mej på parkeringen nåt jag inte visste då var att han tog ett kort på detta som jag ska dela med mej av senare i inlägget, inget vackert sådant kan jag lova haha.... jag hade med mej kameran ut för jag hoppades kunna få lite fina vårbilder men mitt fokus på de försvann ju helt när jag fick sådär jätteont. Det onda höll i sej många timmar men blev mycket mildare en liten stund innan jag gick & la mej. Låg & läste en bra stund somna och vakna av att jag hade ÄNNU ondare. Vännen Matti var snäll nog att stanna natten som var då de kändes väldigt osäkert hur natten skulle gå & jag kände mej lite men bara lite rädd......
Jag mer eller mindre kröp till duschen välte ner handdukarna å kasta in dom i duschen, slängde av mej pyjamasen vred på varmvattnet & bäddade in mej själv i massa handdukar som blev VARMA.......satt å duscha magen, ryggslutet nästan en timma & försökte ta de lugnt å andas vilket gick bra trots att de gjorde ONT, ONT ONT...... Efter detta kunde jag gå tillbaka till sängen å efter en stund somna om lite halvt som halvt. Sen dess har de varit ganska okej, hade lite ont i morse vid 06.00 men då la de sej faktiskt ganska snabbt så de var överkomligt.
Så saken är den enligt barnmorskan å läkarn att jag har mycket förvärkar, bebisen la sej tillrätta tidigt å fixerade sej med huvet neråt väldigt tidigt både dom & jag känner att denna lilla sötnos är enveten & kommer nog INTE vilja ligga kvar till fullgången tid nu är de viktigaste att hon ligger kvar till iaf vecka 36-37 för då är riskerna minimala om hon kommer mer eller mindre räknas de ju som en fullgången graviditet. Ett annat dilemma är att moderkakan verkar förse henne lite dåligt med näring (ja, jag äter som sjutton, så de beror inte på de) om hon går för mycket under kurvan så kommer de vad jag förstod bli tal om igångsättning vilket jag INTE vill, men självklart förstår är nödvändigt om de nu skulle bli på de sättet. Men jag hoppas verkligen slippa detta. Ja, i slutet av maj blir de ännu ett extra ultraljud för att se hur hon växer då vet jag mer om vad som kommer ske. Hon vägde i söndags EXAKT 1,5kg ca. 38-39cm lång. Sicken liten plutt....men för varje vecka hon nu kan/vill ligga kvar så ökar ju underhudsfettet hyfsat fort så varje vecka är GULD värd, de är ju nu som dom lägger på sej "hullet" så att säga. Ne, nu ska jag iväg & handla litegrann.
Ska se om bloggen kan ladda upp bilden eller inte annars får jag ta de senare.
Puss & Kram
//Mamma Malin & lilla Gabriella......


AJajajaajaj, gjorde det där...... :( Men hon ligger kvar å de är de ENDA viktiga!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte alls säkert att hon kommer för tidigt även om hon ligger så och är fixerad. Min son låg långt ner och fixerad i 3 månader, jag hade förvärkar i massor under hela den tiden men han kom ändå när han skulle. Så det betyder ingenting.

Att din moderkaka strular är ju en hel annan sak däremot...

Lycka till

2009-05-08 @ 15:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback