Vecka 34........

Ja, igår gick jag & lilla älskade tösen in i vecka 34 tjooho nu går de framåt :)
Tack för alla snälla kommentarer :D De värmer verkligen.....nu kan jag inte göra så mycket mer än vila, se på tv, läsa, laga mat, cykla kortare sträckor, gå kortare sträckor delvis p.g.a. magens gigantiska storlek men också för foglossningen som känns mer & mer :( MEN de går jättebra ändå & jag försöker hålla humöret uppe även när de känns tungt & jobbigt. Snart kommer ju älskade lilla Gabriella......min vackra dotter å de längtar jag sååå extremt efter....men först ska jag & hon gå igenom en förlossning tillsammans, hon som fyller magen & jag bäraren av denna gigantiska, mysiga magen :)
Men jag tror de kommer gå bra jag kan iaf inte vara mer förberedd än jag redan är rent fakta mässigt men också avslappnings & andningsmässigt m.m. Känner mest spänning & glädje när jag tänker på förlossningen, jag är ju inte dum de kommer göra ONT ONT ONT men jag tänker försöka tänka positivt även då ,varje värk för mig närmre min älskade dotter, mellan varje värk kommer en paus att ta tillvara på dvs dricka & försöka vila m.m. Vi kommer klara detta jajamensan jag e säker på de :D Igår var jag nere en sväng på vårmarknaden självklart inte själv utan med Matti som höll utkik så jag kunde kolla runt litegrann. Matti köpte en jättesöt bebis t-shirt till Gabriella i rött å svart :)
Det är de första plagget  Gabriella fått av någon annan än mej & jag blev jättesnyftig å superglad såklart!
Sen fick jag låna pengar till skötdyna, bärsele & bebisfilt att ha i spjälsängen då täcket nu kanske kan bli för varmt på sommaren å under dagens tupplurar. Skötdynan blev med " Tumme liten " på jättesöt. Bärselen blev den stadiga, enligt allt jag läst väldigt bra & säkra bärselen " Baby Björn " i mörkblått. Den kommer vara värd guld för min rygg, superbra att ha bebisen i på långa promenader, när jag diskar, tränar m.m. Filten finns inte så mycket att säga om den är söt :)
Sen skaffade jag & Mathias gemensamt några skivor att ha med till förlossningen b.la. hyllningsskivan till Elfsborg, dvs hejaklacksramsorna, starkare än någonsin m.fl. haha de kommer ge iaf mej många skratt på förlossningen. Sen skaffades även skivan Livet är en fest passande tycker jag :D Å Simon & Garfunkels bästa som hon känner igen från tiden i magen :) Ne, nu måste jag käka lite frukost både jag & tösen är hungriga. Ska försöka ta lite foton på de jag skaffade igår + t-shirten hon kommer få av Matti :)
Puss & Kram
//Mamma Malin med den STORA MAGEN & Goa Gabriella......

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej

Det finns ett bälte som man kan använda mot foglossning..det kan man få tag på hos sin sjukgymnast på V-centralen..

Den använde jag när jag va gravid med mina 3 barn och hjälpte min rygg väldigt mkt!!

Jag rekomenderar den!!!!

Sen kan jag ingen annat än att säga att så som du beskriver din kärlek till din dotter i magen så blir man inte annat än rörd...

Du kommer att bli en fantastisk mamma...

Tiden kommer att gå fort nu,du är redan inne i vecka 34 och pluttan växer så det knakar...

Hoppas hon ligger kvar i magen ett par veckor till..Kämpa på......

massa kramar Joppan(jenny)

2009-05-23 @ 08:26:04
Postat av: Anonym

Baby björn är skit bra. Men vad ska du träna med henne på magen?

2009-05-26 @ 10:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback