"AnnanMamma"...

Du å jag har helt olika syn på vad man bör och inte men där anser jag mej själv vara mycket mer kompetent till att bedöma vad som e lämpligt för min bebis å inte. Å sen om man ser de rent krasst så ÄR DE INTE bra för en så liten att vara ifrån sin mamma så pass länge de är inte min åsikt de är vad dom som verkligen vet vad som pratar om säger BVC sköterskor, barnmorskor, forskare m.m. Sen är hon reserverad mot nya människor mer å mer vilket har med hennes utveckling att göra, så för henne vore de ett iaf "tillfälligt trauma" att inte ha sin mamma hos sej så pass länge å de skulle JAG ALDRIG utsätta henne för då vore jag en dålig mamma å de är jag INTE.
Sköterskor m.m. brukar säga att människor som barn e väldigt vana vid å känner igen väl då kan EN NATT funka efter ett års ålder, de kan vara ganska lagom. Men som sagt för henne är dessa människor som helt "nya" + hon e 4månader. Där tror jag vårdpersonalen å utbildade människor har en MYCKET bättre kunskap om vad som är bra å inte för en bebis än vad du har + jag går på min magkänsla å hur väl jag känner min tös å där e jag ju "experten" de är ju jag som vet mest av alla vem hon är, vad hon vill, vad hon gillar å inte gillar med tanke på att de är jag som tar hand om henne jämt. De händer hyfsat ofta dessutom att någon som hon ändå känner igen litegrann tar henne å så börjar hon skrika blir jätteledsen, gråter m.m. bara för att hon vill komma till mej, jag är ju hennes mamma = hennes trygghet så fort hon får komma till mej så lugnar hon sej å blir glad igen.... å så länge jag finns i närheten e ju de fine men 25mils avstånd å en unge som vägrar sluta skrika de blir ett större problem. Ne, jag står benhårt fast med forskning å kunniga människors åsikter bakom mej att de är INTE bra för en bebis som e van att bara ha sin mamma, å den tryggheten de innebär att vara ifrån sin mamma flera dagar vid 4månaders ålder hos människor hon inte ens "känner igen eller känner". Nej nej nej de kommer inte ske punkt slut. De tillhör mitt ansvar som hennes mamma att göra de jag tror e bäst för henne å som får henne att bli lyckligast, må som bäst, tryggast, lugnast m.m. å där tänker jag aldrig sätta mej själv framför. Men som sagt "NÅGON" får ju gärna komma ibland å umgås med Lillan absolut å avlasta mej lite här i hemmet, å framförallt spendera tid med Lillan de vore bara kul men de ska vara i hennes hem där hon känner sej trygg, de luktar mamma, hon har sina saker m.m. Å de ska vara NÄRA mej.....

Suck å frust, idag e de familjeterapeuten igen. Känner mej förvirrad men men de löser sej alltid på nåt sätt bara hålla huvet iskallt å ovanför vattenytan med Lillan som sporrning i de hela så går de mesta, även de som känns mest omöjligt har jag märkt. Ännu fler grejer väntar mej framöver än vad jag trodde vilket gör mej ytterliggare lite mer förvirrad å orolig men men de är bara att bita ihop..... Lillan vilar en kort liten stund nu men vaknar nog när som helst å då är de lunch som gäller.......Palsternacka å potatis blir de idag å vatten som hon börjat att gilla :) Sen läsa böcker, sjunga, leka, ¨å sen ska hon få ligga lite i sitt babygym medans jag kokar hennes flaskor å gör mer mat till henne..... Fullt ös helt enkelt som vanligt...men jävlar min tös blir vackrare å vackrare för varje dag som går, klokare å klokare, goare å goare.....så allt kan jag ju knappast göra fel..... Hon e helt enkelt ljuvlig....min vackra, goa stolthet....Min lilla räka som nu är en krabba :D
På fredag är de BVC vikt å längd kontroll hennes kurva ser än så länge perfekt ut hon ligger på strecket på allt.
Hennes utveckling är tidig säger både dom på "späd" å BVC :) Å i måndags på "späd" misstänkte dom att hon e på väg att få sin första tand då hon e lite grinigare än vanligt, känts lite varm å sådär....men de går bra ändå lite tyngre än vanligt nu men de är ju STORA saker som händer för Lillan i den lilla, goa kroppen hon e på väg att bli STOR TJEJ....sen en sak till som känns väldigt märklig nu har jag fått ta ut liften ur vagnen hon e för stor för den så hon sitter numera upp i sin vagn "kopplad" :D När jag plocka ut liften blev de riktigt känslosamt herregud min lilla tös, den tiden som varit kommer aldrig tillbaka.....gud va du växer....jävlar vad vi klarat de bra ändå trots allt!.......Ne nu tina min hemmagjorda mat till Lillan......

Puss & Kram
//Mamma Malin & Den söta, goa lilla krabban....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback