Kära "AnnaPanna"....

Du är verkligen en stöttepelare här på bloggen, tusen tack för de! Behöver massa grejer till Gabriella, du hade en del saker som du kunde tänka dej att ge/sälja billigt....men har inte din adress :S Ge mej gärna den.... :)
Sen blir jag nyfiken på vem du är också för du verkar genuint bry dej, å sådana människor fattas de i mitt liv.
Så ge mej gärna lite kontaktinfo :):):)

Sen till tråkigare saker.....soc ställer till de nåt ofantligt..... enligt en av tjejerna på späd bör jag ha som hon 5.600kr EFTER hyran kvar att leva på nu har jag kollat å de har jag INTE.... hennes lilla tös är ju dessutom MYCKET billigare då hon inte äter mediciner eller "specialmat" för den onda magen som Gabriella gör. Jag känner mej helt förtvivlad var TVUNGEN att köpa några klädesplagg till Lillan gick runt i olika second hand, röda korset t.o.m. m.m. men de fanns ingenting lukta as å grejerna såg förjävliga ut å de fanns extremt lite. Så jag blev ju tvungen för att tösen inte ska bli sjuk att köpa lite kläder till henne hon har ju växt ut hälften av dom kläderna jag innan hade till henne + vinterkläder som hon MÅSTE ha de kalaset gic på ca. 1.500kr UTÖVER alla andra utgifter jag har å med pengar jag får in som är en löjlig summa. Kollade med soc. om dom kunde hjälpa mej med nån "ersättning" för de så jag klarar denna månaden iaf när de gäller mat å blöjor till tösen dom ger mej inte en krona för de! Sen betalar dom heller inte nåt extra för att hon måste äta sin "specialmat" de kalaset går på ca. 1.200 kr i månaden + hennes mediciner säg 100kr i månaden + blöjor X antal hundra..... DVS jag lever efter samma existens minimum som dom gör som har barn som äter billig mat el. ammar! Trots att jag har MYCKET större utgifter än vad dom har de tro fan att de inte går ihop. Betalade mina räkningar dvs. hyra, mobil (som jag använder mindre å mindre men måste ju ha en om de t.ex. skulle hända nånting!) ett billigt mobilt bredband å några få räkningar till å sitter nu här med ca 350kr kvar att leva på tills barnbidraget kommer! Dessutom får vissa av tjejerna på "späd" ersättning för kostnaden de är varje gång man kommer dit dvs 30kr per dag x 2dgr i veckan men de får jag inte heller! Tösens mat kostar ca 100kr för TRE DAGAR! Sen får man plusa på att hon nu äter gröt på kvällen, å lunch varje dag (smakportioner) å att JAG kanske också ska kunna äta. Då säger den jävla karln på soc. att JAG SKA PLANERA BÄTTRE, då blev jag GALEN.....Hur ska jag kunna planera "bättre" än jag redan gör jag lägger nästintill varenda krona varje månad på lilltösen sen till lite mat till mej själv, jag åker aldrig ens buss till "späd" inte ens när de ösregnar å e svinkallt ne då går jag för jag har inte råd! Jag planerar som fasiken men de är ju löjligt att skylla min brist på pengar på att jag inte planerar när jag inte ens får ut varje månad så jag ens har en chans att planera så vi klarar oss summan e ju för liten tack vare att hennes mat kostar så mycket (den dom vägrar betala) sen slutar dom nu OCKSÅ att betala medicinerna för både mej OCH Gabriella förra månaden hade vi medicinkostnader på lite drygt 1000kr! Kan någon förklara för mej vad jag ska bort prioritera blöjor till tösen?! Mat till tösen?! Medicin till tösen? Medicin till mej?! Betala för maten på "späd"?! Betala min hyra?! Betala min el?! (har knappt tänt en enda lampa för jag HAR INTE RÅD!) En mobil jag måste ha för bara lek med tanken ungen får andnöd, ska jag springa med henne till lasarettet då?! Lite mat till mej själv?! Ne, inget av de går att bortprioritera! Jag känner mej helt jävla knäckt för dessutom gick mina dojjor sönder igår!!! Så jag har att välja på antingen att gå i ett par söndriga skor (klacken har spruckit) el. gå i ett par sneakers som läcker in vatten så fort de regnat två droppar på backen! Härligt val! Jag har knappast unnat mej själv nåt jag har ETT PAR JEANS sen har jag bara två par mjukisbyxor varav ett par är för små & två par pyjamasbyxor!!!! Så de beror ju knappast på att jag slösar pengar utan nej vi skulle klarat oss om dom som de så fint låter hos dom " Vi ska stå för levnadskostnader som är nödvändiga " ÄR INTE MAT TILL MIN DOTTER NÖDVÄNDIGT?! ÄR INTE MINA Å HENNES MEDICINER NÖDVÄNDIGA?! Ne, tydligen inte enligt soc! Som sagt jag är mer än förtvivlad för jag måste skrapa in pengar på nåt sätt inom några dagar för att kunna köpa mat till tösen.... KAOS e bara förnamnet... Satt så förtvivlad för några kvällar sedan att jag inte kunde sova, käkade upp mina naglar (mums), å hade sån ångest så jag inte visste vart jag skulle ta vägen.... är de inte tillräckligt ändå liksom med all skit som händer runt omkring hela tiden, med allt som KOMMER hända vilket är mycket påfrestande saker.... de räcker nu liksom...
Nog om de..... tösen mår toppen skrattar å flamsar å snackar dagarna i ända å jag med henne, sen när hon somnar kommer ju gråten så är de ju bara...... hejdlöst hysterisk gråt till å från.......

Imorgon är de "späd" igen sen på fredag familjeterapeuten, å begravningsbyrån för att skriva testamente å "sista önskningar ang. Gabriella " om de skulle hända mej nånting......



Här kommer lite bilder på Gabriella tagna i måndags...då vi var å fika med Sara å hennes bebis Isadora.
Dock lägger jag inte upp nån bild på nån av dessa då jag inte fått klartecken att de är okej.....


Precis tillverkat "lunch" till lillan....in med de i frysen...kokta morötter, palsternacka å potatis....

Min lilla ängel....ljuset i allt....

Lillan sitter sött i sin vagn medans mamma tar en varm choklad....

Jag & Lillan som växer FORT.....

Nu ska jag koka banangröt till Lillan de gillar hon verkligen....å mitt hjärta ska få sin mat & sina blöjor hur fasiken jag än ska lösa det jag e redan så jävla luttrad så jag löser de.....hur de än ska gå till....

Puss & Kram
//Mamma Malin som gör allt som står i sin makt å lite till & den lilla krabban som sprattlar i sitt babygym :)



Kommentarer
Postat av: Emelie

Men gumman har du räknat ut nu vad du får efter hyran? Är det 5600 kr som du får sammalagt med allt? Kram Emelie

Postat av: Maria

Hej Malin! gabriellas pappa är min morbror. Jag måste få säga att du Har en jätte söt dotter! Jag har själv två barn Jonatan o Ella.... Hoppas allt löser sig me soc å allt! Ha det bra Lycka Till!!

2009-11-04 @ 21:13:03
Postat av: Aimee

hej

jag har också gått uppe på Hulta innan och fått din blogg via tjejerna där.. jag har en dotter på 1 år så om du vill kan du få lite kläder av mig.. ?

2009-11-04 @ 21:15:24
URL: http://taffurelli.se
Postat av: jossan i borlänge

Hej Malin!

Jah lider verkligen med dig och håller alla tummar och tår för att du ska kunna fortsätta kämpa!

Har du tänkt något på det jag skerv till dig förut ang blocket eller tradera?

Dina brudklänningar ska du ju inte använda igen och minnet har du ju kvar även om du säljer dom?

Du kanske hittar några stövlar eller annat som du köpt till fotograferingar men inte använder längre. Blocket har räddat mitt liv ett par ggr.

Lev väl!

2009-11-05 @ 14:50:16
Postat av: Anonym

Hej!

Nu har jag själv varit på soc pga ingen sjukersättning längre. Jag har pratat mycket ingående med dom. Jag fick en mycket bra handläggare. Dom följer riksnormer, det är lika för alla. Efter att din hyra är betald så ska du ha följande: 2800 kr till mat, kläder, skor, hygien. Sen ska du ha 990 kr som ska täcka förbrukningsvaror, telefon och tv-avgift.

Sen ska du ha 1650 kr för lillan. Detta blir tillsammans 5430 kr. OM du inte har fått det varje månad så ska du be att få en annan handläggare o gå igenom varje sak du fått/inte fått. Utöver detta så betalar dom ALLA mediciner som är receptbelagda. Man kan även ansöka om att få ersättning för andra saker som ex att gå till tandläkaren, är det akut betalar dom oavsett vad det kostar. Det är likaså med glasögon, om du säger att du har huvudvärk o behöver kolla synen så står dom för det. Men man kan inte köpa något o sedan komma dit o säga att dom ska betala. Allt man vill ha ska man ansöka om, då menar jag allt utöver dom 5430 kronorna. Du måste kolla upp detta riktigt noga, för om dom gjort fel har dom skyldighet att betala dig i efterhand. Om lillan måste dricka speciell välling från apoteket så hade jag pratat med Bvc o hört om du inte kan få ett intyg på det, kanske dom då ersätter. Spara alla kvitton från mediciner som är på recept.

Dom har regler o gränser för allt. Men med rätt handläggare så är dom mycket tillmötesgående. Viktigt att du har någon där som du tycker är bra.

Hoppas det löser sig!!

Kram mamma/mormor

2009-11-07 @ 15:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback