Sthlm, bajsdottern & duschen.......

Ja vart ska jag börja?!

Jag blev ju rejält febrig i måndags & detta höll i sej så jag tog på onsdagen lilltösen med mej & åkte upp till Sthlm för att kunna få lite hjälp & avlastning. Lillan fick dessutom också feber på onsdagen vilket gjorde mej till ett nervöst vrak, lilla stackarn. Men nu är hon frisk & jag också förutom lite förkyld men de är ju alla nästintill just nu. I Sthlm hade vi de ganska bra & lugnt, Lillan fick träffa sin farmor för första gången och den yngsta av halvsyskonen som hon inte träffat innan sen träffade hon den äldsta halvsystern, sin pappa, sin faster såklart å kusinen m.fl. Vi tog promenader med vagnen, fikade, såg på tv, jag var ute å festade "litegrann" en av kvällarna då fastern tog hand om Lillan mer än så om just de finns ingen anledning att yttra eller jo BLÄÄÄ.....hahaa...
Sen var jag & Lillan iväg på Nacka Forum flera timmar sista dagen :)
Vi hade det ganska nice helt enkelt.

Sen åkte vi hem på måndag kväll & var nere här igen på natten till tisdagen. Sen dess har de varit fullt ös medvetslös som vanligt :) Lillan ligger nu nerbäddad i sängen & halvsover hon borde vara HELT slut då hon varit vaken fantastiskt mycket sedan vi kom hem & sen idag "hitta på världens hyss" ja, jag stod å kokade hennes flaskor, gjorde frukost till mej själv, diska m.m. & hon låg lugnt i babysitern (trodde jag) hon låg å "snacka" men sen blev de plötsligt tyst.....mm...tänkte jag tills jag hörde VÄRLDENS tjut! Å inte ett ledsamt sådant utan snarare ett lyckligt tjooohoooo..... jag vände mej å vad fick mina ögon då skåda?! Jo ;

Lillan hade lyckats få loss ena "resåret" på blöjan å hade nu medans jag lugnt & sansat grejat kletat ner hela sej själv TRO MIG HELA SEJ SJÄLV med bajs! Håret, ansiktet, magen, armarna ja hela hon var mer eller mindre dränkt i bajs å händerna hade hon i munnen även dom med mängder av bajs SMASKENS..... å hon log & gurgla å verkade väldigt, väldigt nöjd med sin "insats"......... Jag däremot packade in frukosten igen (tappade aptiten litegrann) fyllde upp ett bad i baljan & fick nu skura denna lilla damen från topp till tå en BRA stund.
Asså denna lilla donnan......hahaha.....ja, det är en sak jag helt säkert aldrig kommer glömma!
Efter att hon äntligen var ren & fräsch igen så va hon helt slut å har sedan dess legat å sovit lite smått oroligt dock, själv var jag tvungen att hoppa in fem minuter i duschen då jag också fick min del av detta bajset! :S
Jaja, hon e generös iaf! Hahaha.........

Ja, sen igår var vi iväg på soc. barn & familj de va lite kämpigt men de gick bra ändå.
Efter de tog jag en burgare på mcdonalds å köpte en väldigt söt, vit mjukisdress till Lillan de behövs verkligen nu när de blir lite kallare. Sen promenerade vi hemåt & låg å tittade på "djurpoliserna" tillsammans, mys....
Sen packade jag upp all packning, vattna blommorna (som typ alla hade dött, pust.....) handtvättade som en dåre samtidigt som jag roade lillkrabban såklart. Sen var jag MER än knockad å lilltösen å jag somna väldigt tätt tillsammans i sängen vid 23.30...... de va SKÖNT....... :)
Kan ju också berätta om en lustig händelse igår när jag var inne på siba för att kolla vad en mikro kosta (å ja, kostade för mycket för mej :( ) då det är ett jäklans strul med att värma Lillans mat på spisen de tar mängder av onödig tid & framförallt hinner hon gå upp i varv å bli förbannad å även väldigt pigg på nätterna innan hon kan få sin mat så en mikro är MER än nödvändigt endast för detta ändåmålet men finns inte pengarna så gör dom inte :(
Iaf så pratade jag med en kille i 25-30års åldern som jobbade där angående vart jag kanske med lite tur skulle lyckas hitta en billigare mikro vi snackade lite & när jag vände mej om för att gå fick jag höra;

- DU, du vill inte gå på dejt?!
- VA? (VÄRLDENS ASGARV)
- Ja, jag tänkte.......en dejt kanske?!
- (Tyst i vad som kändes som en evighet, sen säger jag helt utan att tänka på vad jag säger) Jag återkommer!

Hahahhaa..... sen rusade jag ut ur butiken MYCKET förvånad över vad som precis sagts å jag skrattade hela vägen hem med Lillan liggandes med världens smile på läpparna i vagnen..... herregud! :S
Jaja, de va en komisk händelse å de blev " dagens garv " helt klart......
Måste ändå säga att jag nu när jag tänker efter tycker att de va jäkligt modigt av honom att våga fråga så rakt ut hur många har tillräckligt med "stake i sej" för att göra de?! Ne, just de..... :)

Ne, nu får denna dagen bli lugn....än så länge har den varit MYCKET..... :S
Jag e trött & har huvudvärk så jag hoppas Lillan efter nästa matning vill ligga lite jämte mej & sova men men man ska INTE hoppas på för mycket dock.
Imorgon är de "späd" igen tjoooohoo! :)

Puss & Kram på er alla därute i den stora världen... (Kommer bilder på Lillan senare idag)
//Mamma Malin & Den lilla "bajskrabban" :D:D:D

Kommentarer
Postat av: jossan i borlänge

Varför kollar du inte på blocket efter en micro? Man kan göra superklipp!



2009-09-24 @ 12:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback