Min CHESS!

I.o.m. att du och jag har haft kontakt via mail så BER JAG DEJ ATT RINGA MEJ SNARAST så vi kan reda ut allt ang. Chester som jag skrev till dej är jag BARA ute efter Chesters bästa och om du också är det så borde ett samtal inte vara så besvärande att ta sej några minuter till för att få rätsida på allt detta som blivit HELT fel p.g.a. ja både du & jag vet vem. Har hittat en bild på dej & min hund Chester på facebook. Chester såldes UTAN MITT MEDGIVANDE och jag ÄGER Chester om man ska se de helt sakligt. Får jag veta via ett/flera samtal från dej att han har det bra & att jag inte behöver oroa mej så kan vi lösa detta utan att polisen kopplas in mera.
Han som sålde hunden till dej lurade mej TOTALT ang. Chester & han svarar inte när jag ringer längre och jag blev livrädd för vad som hade hänt Chess så de ligger inne en polisanmälan nu som idag beslutades att gå till förundersökning dvs. dom lägger inte ner detta som fallet är nu och varken du eller jag eller han som sålde hunden till dej tjänar på att koppla in polisen ännu mera. Om du bryr dej innerligt om Chester och vill ha honom kvar så kontaktar du mej annars ser jag det som MYCKET OSERIÖST å då anser jag INTE att ert hem är lämpligt till Chess för som sagt är han inte värd ett telefonsamtal får han det mycket bättre någon annanstans.
Jag känner ingen ilska mot dig/din familj den jag känner ilska och vrede mot är han som lurade både dej och mej.

Jag vet ditt namn & din makes namn, ungefär vart ni bor & jag har bilder på dej m.m.
Jag har ringt polisen alldeles nyss för att berätta att jag nu mer vet på ett ungefär vart Chester finns dvs. jag har mer uppgifter att komma med. Jag ska återkomma till handläggaren imorgon men jag hoppas du & jag som två vuxna människor kan lösa detta utan att vi ska behöva gå in i en rättsprocess. Han som sålde hunden till dej sa att han inte visste ditt efternamn, nummer, adress eller någonting och detta gjorde han uppenbarligen för att han visste att han agerade HELT FEL & mycket väl också visste om att han inte ägde Chester och var rädd för att jag skulle få kontakt med dej/få reda på vart Chess befinner sej men de har jag nu fått ändå som sagt.

Jag har haft Chester sedan han var lite drygt 7veckor gammal så jag känner igen honom när jag ser honom!
Och han KÄNNER IGEN MEJ de kan jag lova. Jag skriver inte ut ditt namn nu av ren artighet & för att ge dej ytterliggare en chans att höra av dig till mej via numret jag redan lämnat till dej.
Så låt oss lösa detta på bästa sätt för Chester och håller ni honom som sagt kär så hör av dig snarast!

Och du som sålde Chess du är ett riktigt svin rakt av du försöker bryta ner mej men LYCKA TILL med de!
Du borde veta bättre än att jag inte är någon vekling som ger med mej i motgångar och framförallt inte när de gäller någon/något jag brinner för/älskar och håller av!

Inga pussar inga kramar till någon förutom min älskade Chess som cirkulerar i mitt huvud hela tiden!
//Trött & hyfsat nyopererad mamma men de gör inte att jag inte håller av dom få jag verkligen älskar.

JAG ÄLSKAR DEJ CHESTER JAG HOPPAS DU HAR DE BRA TILLS DETTA LÖST SEJ PÅ ETT ELLER ANNAT SÄTT!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Malin

nu får du ge dig!

Du har inte träffat chester mer än en gång sen du flyttade till borås och nu efter så lång tid börjar du helt plötsligt att bry dig. Helt otroligt1

Han har det superbra hos dom han är hos och att som du hänga ut henne på din sida är så lågt!

Jag kan förstå att du och Leffe har en dispyt men du måste lära dig att inte låta andra "betala" för det. Lina har inget som helst att göra med det. Hon köpte hunden av Leffe för 5kr i god tro. Försäkringen stod på honom så naturligtvis utgick vi från att hunden var hans. Hon fick reda på att han varit din från början men att du lämnade honom när du flyttade. Han har det bättre nu hos en familj än när Leffe hade honom och ständigt behövde lämna honom hos Carina eller Gun.

Om du har någon som helst mognad i din kropp plockar du omedelbart bort texten och bilden på Lina och Chess. Du har fått en maul av henne som du kan använda dig av. Om hon inte svarar på en gång beror det på att hon faktiskt har annat i sitt liv att ta hand om. Eftersom hon tydligt sa arr hon inte vill veta av något strul från din sida när hon köpte hunden och Leffe svarade att hunden var hans tycker jag att du defenetivt ska ta den här konflikten med honom. Helt rätt!

Men Lina är inte den du ska hänga ut!

Hänh ut Leif om du vill. Det har du all rätt till!

Men ta bort allt om Lina för hon är en fantastik kvinna som inte har med er konflikt att gör.

2010-04-21 @ 01:42:29
Postat av: Juristen "hundtjuven"

Att läggga upp bilder utan upphovsrättsinnehavarens godkännande är brott mot immaterialrättslagarna.......

2010-04-21 @ 03:27:09
Postat av: vidare

Så är det den som har daglig vård och tillsyn över husdjur som rent jurisdiskt klassas som sakrättsliga ce som enligt fler än ett dom slut konstaterats vara djuret (sakens) ägare..... Den som inte har tid eller ekonomi att tillse de behoven under en så lång tid som två år har inte några vidare juridiska argument att framföra då det är vid traderandet som ägarbytet anses vara fukkgjort, särskilt då det skett i godtrosförvärv och inget annat kan ha varit aktuellt i dennna situation. Malin har blivit erbjuden att hämta hem Chester utan att vidare åtgärder tagits och detta för över tre veckor sedan....

2010-04-21 @ 03:31:37
Postat av: ja just det

Så är det den som har daglig vård och tillsyn över kan man ställa sig frågan huruvida chesters hälsa skall kunna påverkas av ett munhuggandes av denna kaliber..... det har iunte det minsta med honom att göra....



antingen är det ekonomiskt, prestige, eller kontolllerande det handlar om....

2010-04-21 @ 03:34:21
Postat av: just det.... från the hanged man

Häng rätt person! Leffe

2010-04-21 @ 12:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback