Första MMA passet avklarat!

Och det med bravur måste jag ändå medge. De gick riktigt bra, de var en lokal endast avsedd för att slåss en riktig MMA klubb riktigt bra dessutom! Många som tävlar i MMA och thai-boxning tränar där på klubben och är RIKTIGT duktiga. Detta var alltså mitt första MMA pass idag det var bara män & "lilla" jag var den enda tjejen som väntat helt enkelt. Det stör mej inte ett dugg jag vill inte slåss mot nån tjej nej nej nej, de "triggar" igång mej och min kämparglöd kommer lättast & som mest när det är en karl som är över mej och låser mina armar & stryper m.m. lärde mej ca. 7grepp idag & fick positiv respons från tränaren. Han informerade mej också om att jag skulle få "flyga" en del men de blev mindre än vad han trodde då jag hade övertaget många ggr!
Blev förvånad över hur bra det sitter kvar i skallen på mej när jag väl hade kommit igång både strypningarna och hur man kommer loss, sparkar m.m.

Det var HUR KUL SOM HELST och jag var super koncentrerad 1½timma det var så långt passet var och jag hade kunnat köra en timma till (trots att jag var nära på att kräkas av utmattning!) Av ren viljestyrka!
Om det är nåt jag har så är det vilja & jag är envis som fan och det är de som gör att männen ibland får dunka i mattan, och varje gång känns de LIKA UNDERBART!

Jag njöt av varje sekund och det var ingen vila under träningen kan jag lova jävlar vilken "uppvärmning" dom flesta hade tyckt att bara uppvärmningen var ett helt träningspass för det var stenhårt men de älskar jag de ska vara stenhårt....de ska bränna och värka en del det är poängen att man känner att man lever & ger ALLT!
100 % är det enda rätta ALLTID när man tränar annars kan man lika gärna skita i det är min åsikt.
Och koncentration, disciplinerat & ja, stenhårt. Svetten lackade nåt helt extremt men inte fan är jag den som ger mej för de, nej nej känner man mej så vet man att jag kämpar tills någon i detta fallet tränaren säger NEJ nu är de slut för idag och så även denna gången.
Tränaren var riktigt bra & männen för de var mest 25-45åringar där tyckte först att det var nästan komiskt att en tjej kom dit för de hade ju hänt förr men dom kom också en gång och sen slutade direkt!
Men tränaren såg ganska direkt att jag var av annat skrot & korn! Och självklart kommer jag inte sluta, inte en chans! Jag är inte vek.... om man är det ska man inte välja MMA som träning utan snarare biljard eller nåt liknande haha..... Är öm i hela kroppen men de känns bara gött, träningsvärken imorgon kommer vara extrem men de känns bara fint.
Dax att börja med nattprotein strax med.

Jaja, det får vara allt för nu men bra som fan känns de & räkna med att jag ska tävla längre fram!
Puss & Kram
//MMA - Malin med sin lilla kung fu fighter till dotter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback