Hur är det möjligt?

Ja, hur är det möjligt att de tar nästan 2½timma att slå in ca 25paket?
Jo det ska jag förklara, det går till på följande vis;

Införskaffa en riktigt billig tejp(ja tejp som tejp tänker man ju och inte känner man sej direkt sugen på att kasta massa pengar på TEJP av alla saker och speciellt inte i juletider när de är så mycket extrakostnader ändå!)
Så steg nr.1 införskaffa en billig tejp. Köp sen resten snören & papper i mängder (lite finare såklart) Och sen sätt dig och börja slå in paketen. Då upptäcker du att det som ska vara tejp knappast ens borde vara lagligt att kallas tejp då den går sönder 3-4ggr mellan varje paket du slår in och ändarna på fanskapet är mer eller mindre OMÖJLIGT att hitta även under det starkaste av ljus (ja jag testade det också) och första 10ggr blir du (läs jag) bara liiite frustrerad men när de hållt på så i drygt en timma blir du NÄSTAN galet vansinnig - VAD I HELVETE ÄR DETTA?!?! Tillägg en unge som inte alls är road+feber+halsont & huvudvärk och du har en UNDERBAR start på din uppesittarkväll...dagen före doppare-dagen.
Så satt jag till slut blev jag så frustrerad över att inte hitta ändarna på skiten så jag tog saxen och skar till bitar men de gick inge vidare de heller... Så decembers läxa: KÖP ALDRIG BILLIG TEJP IGEN om du inte vill hamna på psyket.... Så är det med de. MEN om du å andra sidan vill ge dej själv en ordentlig utmaning så för all del köp den billigaste du kan hitta så får du nåt att göra iaf och försök samtidigt hålla humöret uppe, hahhaa.....

Idag har det flängts fram & tillbaka i en hysterisk takt; Sista julklapparna, klänning till Lillan för imorgon(julafton) hittade en SUPERFIN som jag självklart inte kunde motstå att köpa. Sen fina kläder till en sliten morsa JA jag hittade även detta TJOOHOO.... sen handla på de.... banken, posten m.m. ja det har varit fullt ös här.
Först nu börjar tempot lugna sej (om man nu kan se det som lugnt med en 1½åring som röjer som om hon gick på hasch konstant!;) Febern känns men va fan.... det är ju jul & man ska vara glad....

Ja, man ska vara glad & se överdrivet lycklig ut, men om man inte är det då?
Ska man fejka eller bara vara sig själv?
Jag kommer köra en kombination av det hela för Gabriella ska få en mysig,trevlig jul men själv hade jag gärna sluppit den julen påminner mej mest om massa skit. Men Gabriella som sagt förtjänar en mysig jul & det ska hon få med råge! Själv kommer jag bara pusta ut & njuta när jul & nyår är över för jag är inget "fan" av nåt av dom två längtar tills några dagar in på Januari när all hysteri är över och lugnet börjar hitta hem igen....

Ne, nu ska jag dricka upp mitt första glas vin för kvällen & mysa lite med Lillan som kollar på "Bolibompa"....

GOD JUL TILL ER ALLA SOM ÄLSKAR JULEN!
Puss & Kram
//Morsan med vinglaset i handen....

p.s. ikväll får jag öppna min första julklapp, ska bli mycket spännande.....det roligaste är att jag vet att denne individ öppnar julklappen från mej ungefär samtidigt hoppas denne blir glad! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback