Ingen träning idag.....

Ne, ingen träning idag har någon jäkla rejäl förkylning som ligger i kroppen & lurar snälla ge med dej jäkla förkylning. Vill ner & träna men de skulle bli SKIT av de rent utsagt.

Upp & hoppa i morse som vanligt och drog Lillan i pulkan till dagis hon var mycket noga med att de skulle vara pulkan idag & inte vagnen hahaa..... Hon får som hon vill, min lilla älskling.
Sen blev de promenad till dagis med en sjungande Gabriella i pulka JAAA hon har börjat sjunga det var ett tag sedan hon började med det men nu sjunger hon ibland ord också & härmar mej haha...

Så om jag sjunger la la la laaaa la la så härmas hon efteråt & hon ser så koncentrerad ut hon kommer ju lätt bli musikalisk det är ju musik runt omkring henne jämt. Och synthen sitter hon nu vid en bra stund varje dag efter dagis & det tror sjutton att hon lärde sej säga SYNTH efter första gången hon hade fått spela haha....
Sen är det mest populära ordet - RUSSIN numera och det ska uttalas - USSSSINNNNNN med inlevelse som om det gällde livet! Hon pratar så mycket nu så de faktiskt känns konstigt, vi förstår varann nästan jämt!
Hon kan berätta vad hon vill ha, vad hon vill göra, och ibland vad hon tycker som när hon säger;
- Mammmmmmaaa e fin.....
- Vaffö då, då?
Med mycket mera.

Hon har en kille på dagis som hon är störtförtjust i & det räcker att man säger hans namn så rodnar hon och tittar i backen och flinar högt. Det är så gulligt så de nästan gör ont i mej haha..... älskvärd är bara förnamnet!

Nu blir hon ju snart 1½år och tänk vad de gått bra! Och herregud, jag har världens vackraste unge!
Mmm... jag tror hon var en gåva. Barn är inget man skaffar, barn är något man får. Det är en väldigt stor skillnad där. Min lilla tös styrde upp mitt liv på "rätt bana" igen & har bokstavligt talat räddat livet på mej & inte heller kan jag någonsin säga någonting negativt kroppsligt (så som dom flesta mammor gör!)
Jag kan däremot säga; Tack vare dej så har mamma fått höfter & de är mamma så nöjd med!
Resten ser ut som innan haha.... det är jag glad för!

Nu ska jag häva mitt kaffe, som vanligt numera helt enkelt. Sen diska & hoppa in i duschen.
Borde plocka fram synthen också och spela litegrann jag har ju en hel del låttexter nu & borde jobba lite mer intensivt med de - Jag vet ju vad jag vill! Men det är svårt att hinna allt för det är fullspäckat JÄMT!

Ska för övrigt försöka nå bästa vännen som är utomlands - ringa. Visst de kostar 5kr/minut men om man pratar 5minuter så blir de inte mer än 25spänn och jag måste höra dennes röst annars blir jag GALEN snart!
Så nu försöka nå denne.... SAKNAR DIG älskade vän!

Puss & Kram på er alla i vinterkylan!
//Morsan som försöker få allt att gå runt..... Tösen med den stora tofsen hälsar ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Kan du inte filma din lilla någon gång? Så man kan höra hur hon pratar och "tjötar på" ;-)

2010-12-02 @ 18:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback