Lååång dag!

Ja, idag har det varit en sådan där; KOM OCH HJÄLP MIG dag..... helt slut!
Och Lillan somna inte förräns för ca 30minuter sedan. Lite magont gjorde att hon höll sej uppe, så nu känner jag mej helt "mosad" både i kroppen & skallen. LÅNG DAG som sagt.

Tog några bilder på Lillan för några timmar sedan dom kommer i slutet av inlägget.

Hade en vän här på fika det var mycket trevligt & jag ska absolut träffa henne igen, hon är bra!
Sen blev det som vanligt när jag hämtade Lillan stannade kvar på dagis en stund & tjata med personalen och såklart med "nita", våran älskade "nita" :D

När vi väl kom hem efter en tur med pulkan så var jag trött, Lillan tjata på, dansa, trallade & var vild som vanligt!
Satte på hög musik och hon stod och snurra, headbanga & gick loss helt haha... det ser väldigt roligt och för att direkt besvara en kommentar som dundra in nyss här på bloggen; Ja, jag ska lägga upp något/några klipp på Lillan när hon dansar & spelar synth har tänkt på de länge men de har inte blivit av då jag varit för trött & stressad men de kommer SÅ HÅLL UT! :)

Spelade lite synth när Lillan var på dagis och som från ingenstans kom början till två låtar till, vad är det som händer?! Texterna börjar bara snurra i huvet på mej & jag kan inte stanna av dom förräns jag skrivit ner dom. Sen snurrar melodierna i huvudet på mej & sen plötsligt när jag minst anade det så "tryckte" jag ner några tangenter och VIPS där hade jag den första biten på introt till en av låtarna!
Det är låtar till & om Gabriella, en mammas villkorslösa kärlek men det är också låtar om att våga, kämpa & kärlek. Ja, kärlek kommer alltid in på ett eller annat sätt; Kärlek till Gabriella, kärlek till vänner, kärlek som är KÄRLEK som i JAG ÄLSKAR DIG och vill föralltid leva med dig. Det har även kommit en del som är skrivet till specifika personer från det förflutna (so to speak) till familjemedlemmar, till dom som innan varit viktiga.
Ja, vem vet kanske har jag något riktigt bra på G men de vet jag inte än... Jag låter det fortsätta "bubbla" och fortsätter med mina pianolektioner & min sång så får vi se vad det leder till i vilket fall som helst ska jag iaf spela in den ena låten som är från mej till Lillan på en skiva & lägga bland hennes saker, kul för henne att ha när hon blir äldre dock har jag skrivit den på engelska (ja det mesta jag skriver är på engelska) men jag funderar på att faktiskt göra om den till svenska, blir spännande.
Vad har mer hänt idag; Diskat, duschat, lagat mat, busat & lekt med Lillan som vanligt, haft egen terapi 1timma, fått ett sååå efterlängtat samtal ja de varade bara 3-4minuter men GUD va underbart det var att höra vännens röst igen kändes som hjärtat lindades in i bomull för några minuter & det behövdes!
Ne, nu kommer lite bilder sen ska jag lägga mej & läsa ÄR SÅÅÅÅ TRÖTT......
Enjoy;


Sötnosen äter mellanmål efter dagis; Kräm, päron & macka....


Sötnosen kisar & äter på som sjutton, ja hon älskar mat :)


VACKRAST I VÄRLDEN....... <3


Spexa för kameran JAJAMENSAN.... hahahhahaa <3 <3 <3

Puss & Kram
//Trötta, förkylda morsan som har slut på krutet......





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback