Mmm....Lillan växer fort!

Ja, igår var de familjeterapeuten & bvc besök. Lillan väger nu 7,8kg fasiken va fort de går och nu går de ändå inte lika fort med vikten & längden men de händer ju SÅÅÅ mycket annat hela tiden. Hon utvecklas extremt snabbt å har nu fått sin andra tand dessutom! :D
Å den tredje är REDAN på väg hon får sina tänder på löpande band & de senaste nätterna har varit låt mej säga (som den trötta mamman jag är) förjävliga helt totalvidriga.....mornarna griniga, skrikiga & hopplösa!
Men de kommer ju bli bättre kan inte alla tänder komma NU så är det över sen....pust.
Fick världens gråtattack igår.... hon va vaken till å från HELA kvällen & NATTEN jättearg, grinig, gråtig, hysterisk! Å sen ville hon ändå upp lite innan 05.00 & var då som ett MONSTER därför satte jag på henne sina "monsterkläder" hahaa....den bodyn har hon dom dagarna hon har varit ett monster å kört slut på mej och sej själv. En rosa body med ett monster på hahaha..... Å jag la henne säkert i vardagsrummet sen var jag tvungen att gå ut i köket å bara gråta 5minuter..... INTE LIKT MEJ.... å ingenting hjälpte alvedonen tog lång tid på sej att värka, mat ville hon inte ha, blöjan var bytt.... jag försökte roa henne då blev hon bara ännu argare! Suck suck suck.... men sen hade vi en ganska okej dag när de hade lagt sej vid tiosnåret. I natt har hon bara sparkat/slått på mej litegrann så de har varit en hyfsad natt. Å om 3timmar kommer mamma hit över dagen. Lillan ska badas, jag ska diska, duscha, äta, sen blir det de vanliga leka med lilltösen, mata henne & mysa för sen ikväll ska jag å vännen Mathias iväg på MAGNUS BETNERS STANDUP SHOW tjoohooo A dream will come true! Min favoritkomiker sen vet jag inte om jag e knäpp men är han inte lite småsexig också?! Hahaha.... ja ÄVEN en mamma får tänka så! ;) 

Lillan som sagt lär sej saker jättefort nu & härmar mej massa! Klappar jag i händerna försöker hon direkt härmas haha....å de ser jättekul ut! Sen är hon sååå stolt när hon ser själv i spegeln & de ser verkligen ut som att hon e supernöjd med sej själv.... så underbart :)  Vet inte vart hon fått sitt super självförtroende ifrån men jag är glad för de & de ska hon ha för hon e BÄST! Sen kokade jag ärtor igår så hon fick träna på "pincettgreppet" vilket dom gör en koll när dom är 10månader om dom kan för då tycker man enligt hennes sköterska att dom ska kunna de men hon kan de redan ganska bra faktiskt hon e riktigt duktig.... efter att hon hade tränat på detta å ätit ärtor så var de ÄRTMOS i halva köket å de var bara att skura! Hahaa... sen älskar hon, jag menar ÄLSKAR, vrålskrattar när jag går ner på knäna å städar efter henne hahahhaa......
Här kommer två bilder från igår när hon tränade å lekte med sina ärtor, enjoy!


Koncentrerad :D

Så söt min lilla pärla :)

Puss & Kram
//Mamma Malin & världens underbaraste "krabba" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback