Sooner of later?

Haha, bra stavning..... speciellt när man verkligen anstränger sej som du å försöker få fram en poäng då är det ju ganska bra om de man skriver iaf e rättstavat. Ja, självklart har jag hört ordspråket " What goes around comes around " absolut å i många fall så är det också så. Men antagligen har du som skriver inte en aning om hur mitt liv sett & ser ut å varför å om du nu gör de så kan du väl ringa upp mej, eller skriva ett mail & där kanske också skriva dit namn. Så kan man ju prata med dej på riktigt. Men de vågar du ju uppenbarligen inte, stöddig bakom skärmen. Du skriver " Ingen släkting " ne de kanske du inte är men OM du skulle vara det vilket jag är ganska övertygad om att du är så skulle du ju knappast skriva " En släkting " eller hur? För om du vet vem jag är så vet du ju lika bra som jag att jag skulle fatta hyfsat snabbt vem du är och stå öga mot öga med någon blir ju plötsligt en HELT ANNAN SAK då blir de ju inte lika lätt längre. De e sorgligt att folk inte vågar stå för det dom skriver de visar på ynklighet & svaghet sorgligt faktiskt.

Du skriver martyr här kommer ett litet utdrag på vad det är..... å nej jag är ingen martyr i den bemärkelsen du menar men martyr kan stå för ganska många saker & menar du mot all förmodan att jag skulle vara en martyr för att jag skulle dö för de jag tror e rätt & sant så JA, då är jag en martyr! 

Martyrer i nutida språkbruk 

I nutida språkbruk används ordet i en bredare betydelse: Om en person dödats, straffats, utsatts för våld eller andra övergrepp på grund av sin grupptillhörighet eller sitt ideologiska engagemang kan sympatierna för denna person bli en stark politisk kraft. Denna kraft kan utnyttja strategiskt av martyren själv eller dennes sympatisörer. Se även självmordsbombare.

Jag utnyttjar inte det jag varit med om alls, jag har en blogg där jag skriver hur jag känner, tänker, mår & vad som händer i min och min dotters liv & våran kamp för rättvisa och ett bra liv. Om du tycker att det gör mej till en martyr så fine kalla mej det då det är för mej bara ett ord som vilket som helst.

Nu ska jag ge "krabban" sin middag & sen lite god efterrätt det är ju ändå alla hjärtans dag å hon e ju mitt hjärta!
Själv trodde jag igår att febern gått över men vaknade idag snorigare & febrigare suck suck suck men men de går ju över så länge man inte åker på magsjuka så e jag nöjd!

Puss & Kram
//Mamma Malin & Krabban :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror jag börjar förstå varför du är så ensam.

Tragiskt.

2010-02-15 @ 10:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback