Vi ska inte tystas......

Nej, nu bryter jag "trenden" efter att ha varit i samtal med en jurist en längre stund idag vilket jag självklart också spelade in med mobilen. Detta att vi som varit "brottsoffer" ska vara tysta om sånt som hänt, att vi ska slicka såren för oss själva.....å som så många känner SKAM, skuld å annat som är HELT fel.....
Dom som begår brotten får en "andra chans" men de får inte vi däremot kan man enligt denna juristen INTE helt riskfritt lämna ut namn, personnr, bild eller liknande MEN så kom jag att tänka på brottmålsnumret då?
Och ja, de kan man lämna ut över nätet t.ex. det kan inte ge nån påföljd för då har man själv enligt lag så som jag förstod de inte hängt ut ett namn utan då har man bara lämnat ut allmäna handlingar som alla har rätt till. Visst man har gett dom ett nr. till en viss dom men som i detta fallet jag gör de inte av nån "hämnd" eller nåt sådant jag gör det inte heller på ett hotfullt sätt utan ENDAST för att folk ska veta att om dom hör detta namnet, träffar en man med detta namnet BÖR dom akta sej å framförallt akta sina barn.
Detta är alltså vad som hänt mej för er som undrat, jag vet att det är väldigt självutlämnande å jag har vägt för & nackdelar hit och dit men fördelarna är betydligt fler å väger mycket tyngre då jag tycker att detta är information som en myndighet borde sammanfatta och lägga ut på ALLA som blivit dömda.
Förhoppningsvis börjar eller kanske på sikt leder detta till att  fler brottsoffer lämnar ut brottsmålsnr och då har vi snart en ganska bra koll på hur de ser ut i vårt land. Jag hoppas detta ska leda till något positivt själv ser jag det som mitt första steg i riktning mot att förändra, uppmärksamma & ge alla en klarare syn på hur illa de faktiskt är även i Sverige ofta bakom lykta dörrar.

Så jag uppmanar andra att göra detsamma men har samtidigt all förståelse för om de blir för tungt.
Denna domen kan man hämta på Borås tingsrätt, man bör ringa innan då domen sattes 2006 & därför kan de annars ta en ganska bra stund för dom att få fram den innan du har den i handen. Jag tror även att man kan ringa till borås tingsrätt och be dom att skicka en kopia. Så efter att ha vägt för & nackdelar mot varandra här e brottsmålsnr;

287-06


Puss & Kram
//Mamma Malin & Lilla Gabriella.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt häng ut svinet!

Kram

2010-02-13 @ 10:05:52
Postat av: M

Jag följde din uppmaning och fick dommen tillsänt mig, och måste säga att du är en stark person som mår såpass ok som du verkar må i dagsläget. Önskar dig all lycka och framgång i livet.

2010-02-19 @ 14:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback