Anonym...

Du skriver att de smittar 48timmar efter sista kräkningen/diarren och de stämmer inte. Både sjukvårdsupplysningen, BVC & spädbarnsverksamheten som verkligen har koll på det hela säger att från att man e symtomfri precis innan första sjukdomssymtomet eller från första kräkningen/diarren så smittar man sen 48timmar framåt. Jag litar mer på deras kunskap än din i detta fallet.
I vilket fall som helst har Lillan idag fått dricka inte bara majsvälling & vatten utan även fått testa lite mjölk nu på kvällen å en majskrok och det verkade som de funka fint. Imorgon börjar jag morgonen/natten med en flaska vanlig havrevälling så HOPPAS jag verkligen att de ska gå toppen för om det gör de så får hon börja äta vanligt imorgon igen, jippie! :) Själv är jag nu fri från magsjukan men har förbaskat ont i ryggen, morgonen & eftermiddagen e helt klart värst! :( Men men måste ringa sjukgymnast på måndag och få en snabb tid dit.

Idag tog vi en liten promenad fick stanna upp några ggr då värken (trots medicinerna) va hyfsat vidrig. Men jag hade fått hem en rabattkupong på ett bebisplagg på åhlens så var tvungen att gå ner & "fynda" köpte en fin jeansklänning till Lillan :) Sen handlade jag lite våtservetter m.m. till Lillan då barnbidraget kommit.

Sen när vi väl kom hem ( Mathias var med oss ) så lekte vi lite med Lillan & gav henne lite majsvälling och sen visade hon tydliga tecken på att vara väldigt trött så jag la henne i mitten av min STORA dubbelsäng & "bullade" upp täckena runt henne å kuddarna så att hon inte skulle kunna falla ur detta har funkat bra jämt.
Dock några minuter senare hör jag ett ljud som får de att minst sagt ila i hela kroppen jag & Mathias sprang in & Lillan hade rullat ut ur sängen jag blev LIVRÄDDDDDD..... fick panik slog 112 fort som fasiken, man tar liksom inga risker när det gäller sitt barn! Där fick jag berätta vad som hänt men allt medans vi pratade märkte jag när tårarna torkat på Lillan att hon började röra sej som vanligt & det var alltså ingen fara med henne, tacka gud för det! Men där & då insåg jag att aldrig mera min säng utan nu MÅSTE hon hur jävla jobbigt det än är för henne & mej nu ligga i sin spjälsäng  för hennes säkerhetsskull denna gången hade vi tur nästa gång kanske de går riktigt illa! (Du som är gravid ett har ett litet barn som nu sover jämter dej mitt tips vänj genast barnet vid sin egna säng) Här är de nämligen kaos med att få henne att gå med på detta. Det har skrikits, gråtits & varit minst sagt ångestladdat genomjävligt om jag själv får säga det men nu sover hon gott i sin egna säng som vi dessutom flyttade in till mitt sovrum så hennes spjälsäng står i fotändan av dubbelsängen(då den inte får plats vid sidan om)
OM jag någonsin får ett barn eller flera till så kommer jag ALLLLLTID ha dom i sin spjälsäng punkt slut! Det är en sak när man gosar å man har en bebis på två veckor jämte sej en stund på eftermiddagen när båda behöver sova, å man sover jämte varann hela tiden & bebisen inte kan röra sej så mycket men en helt annan när dom rullar, kravlar, upptäcker, kryper, ålar sej fram då är det livsfarligt! Jag hade tur, tack gode gud!

Nu e jag väldigt trött så ska läsa lite & sen sova utan min älskade "krabba" jämte mej....kommer kännas konstigt å lite ledsamt men hennes säkerhet är NR1!
Puss & Kram
//Mamma Malin & Lilla " rullkrabban ".....
P.s. Imorgon är de diskning igen.... Idag har de varit dammsugning, diskning m.m. Dax för PAUS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sängen på golvet funkar också om man vill sammsova

2010-03-20 @ 23:07:47
Postat av: Anonym

Dom får säga vad dom vil men inom vården där jag jobbar är det från sista symptom inte första, men du gör som du vill och tror på vad du vill.

2010-03-21 @ 10:21:42
Postat av: Anonym

.

Vinterkräksjukan

(calicivirus)

Vinterkräksjukan börjar ofta mycket hastigt med kräkningar, diarréer och magsmärtor. Den går över av sig själv efter ett par dagar. Se till att vara helt frisk i två dygn innan du går tillbaka till arbete eller skola.

2010-03-21 @ 10:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback