Fyndat idag :)

Ja, jag å vännen Peter åkte till Ullared en stund på förmiddagen var jättetrevligt. Lyckades fynda iaf några sommarplagg till Lillan dvs prio nr1, sen några grejer till hemmet & även några få, billiga men fina saker TILL MEJ SJÄLV sådana där MÅSTE HA SAKER visserligen men de kändes ändå speciellt :)
Så den trippen var TOPPEN....

Sen kom jag hem till min älskade lilla tös som varit sjuk i två omgångar nu....hon blev frisk för flera dagar sedan men diarren håller i sej fortfarande vilket är ett helsike! Jag har varit på sjukan för att kolla upp att hon inte lider av vätskebrist & sådär men de var ingen fara. Sen håller jag mej till majsvälling då det ska vara de skonsammaste & sen får hon ett mål med mild gröt per dag också. Men nu har stackarn blivit illröd i rumpan å skriker & gråter så fort hon kissar för att de svider så mot huden....blir helt förtvivlad.... känner mej så jäkla maktlös kan inte göra mer än de jag gör iaf inte vad jag vet?! Jag smörjer henne med ett tjockt lager idominsalva titt som tätt, låter henne lufta dvs ligga utan blöja, nu ikväll fick hon ligga utan de i nästan 2timmar, har lagt en tygbit på insidan av blöjan (ett råd från hennes kära faster som e EXPERT när de gäller barn) som jag byter ut så fort hon kissat kan tänka mej att de är mjukare med tyg mot huden å de funkar lite som "en andra hud" som hennes faster uttryckte det. Sen fortsätta byta blöja ofta å de andra.... Vet någon något annat riktigt bra knep?! För de är kaos här.....jag gör allt jag kan men blir bara mer å mer förtvivlad :(
Alla tips å råd e mer än välkomna!

Sen har min älskade lilla tös antagligen p.g.a. att hon varit sjuk så mycket nu sista veckorna & fortfarande inte är helt hundra (dock smittar hon inte). Hon e som helt förvandlad hon har blivit SÅÅÅ skrikig, arg, oftast typ VARJE dag omöjlig att göra nöjd på morgonen å förmiddagen. Vägrar att sova när hon e trött, spjälsängen är ett smutsigt helvete....därför skriker hon å blir ännu argare......får bära runt på denna "klumpen" hur mycket som helst trots mitt jäkla ryggskott....känns som min kropp mer å mer säger ifrån å psykiskt känner jag mej mer än utmattad...dessa veckor har varit de råaste, hårdaste, hemskaste som mamma helt klart.....har gråtit floder! :(
Vill bara dra nåt gammalt över mej......... :S

Puss & Kram
//UTBRÄND mamma & söta men förtillfället helt hopplösa Gabriella.....

Kommentarer
Postat av: Willemo

Köp inotyol eller silon salva och smörj in henne med det finns på apoteket kostar 53 och 48 kr, det slår idomin med hästlängder speciellt silonsalvan den lägger sig som en andra hud på huden, den är jättefet så du vet om det kan vara svår att få bort men superbra

2010-03-27 @ 21:28:06
Postat av: Annica

Silon eller Inotyol salva! SUPER bra!! Finns på apoteket.

Lindrar direkt och är riktigt bra. Min lilla tjejs röda rumpa läkte ur på två dagar. Lycka till och krama om din skatt

2010-03-27 @ 21:48:52
Postat av: Nilla

Hej!!

Ledsen för lilla Gabriellas såriga rumpa,prova med zinksalva eller bepanthen eller hur det nu stavas det är två olika salvor...... man kan också testa gammalt hederligt potatismjöl som torkar ut o suger upp....

Lycka till!!! Och som du redan gör lufta lufta lufta

2010-03-28 @ 00:24:14
Postat av: Anonym

Kul att du hittade en del i Ullared. Men så himla tråkigt att lillan blivit sjuk igen:(

Potatismjöl är ett bra knep. När du bytt blöja o hon är ren så "dutta" på ett lager potatismjöl, jag gjorde det på er när ni var små o det funkade jättebra. Hoppas detta går över fort.



Många kramar mamma/mormor

2010-03-28 @ 09:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback