Lillan e sjuk :S

Nej nej nej nej....stackars Lilla tös.... hon har fått rejält med feber, e jättesnorig & har ont i halsen å hostar slem!
Har ringt sjukvårdsupplysningen å enligt dom så har jag gjort rätt hittills dvs alvedon, näsdroppar, mycket att dricka & lugn å ro. Sen ska jag köpa hem saft också för de är tydligen bra att ge när de är slem i halsen, jag har hört de någon gång förut men trodde inte att det var slemlösande men nu vet jag de! Så när vi går härifrån vid 11.30 för att möta upp vännen som kommer ner efter att ha åkt tåg många timmar så ska jag köpa några olika sorters saft. Sen välling & gröt bara idag inte massa "riktig mat" då hon e så tät....sen är de bara att trösta & bära runt.... Stackars Lillan igår verka hon helt frisk men sen inatt hörde jag att hon blev tätare å tätare tills hon vakna i början av natten & var jätteledsen snorade, hostade & va varm tycker så synd om henne.
Här är de värre än värsta sjukstugan kan jag lova febertermometern ligger framme, näsdropparna & alvedonsupparna likaså....en rulle papper, en mugg med vatten..... Massa varma filtar ja nu är de bara att försöka ha roligt idag trots "oturen" att de skulle bli just idag! Å ta hand om Lillan framförallt!

Men men hon lär vakna när som helst igen ska vara redo med alvedon!
Puss & Kram
//Mamma Malin & Stackars "Lilla liten" mammas söta krabba.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback