Lillan jättesjuk, jag=helt slut men sällskapet var jättenice! :)

Ja, vännen från Ludvika kom alltså ner igår lite innan 12.00 vi hade supertrevligt.... vi lekte hela dagen med Lillan & snacka lillsnäckan var ju sjuk (och är fortfarande) så jag försökte vara ett hyfsat trevligt sällskap men samtidigt sjuksköterska till lilla dottern. Men vi snacka, lekte med henne, jag gav henne alvedon & näsdroppar och jag hoppades att hon skulle kunna somna sin normala tid men de kunde hon INTE la henne flera ggr men hon mådde alldeles för dåligt för att sova så hon fick sitta i sin bebisstol medans jag på kvällen lagade mat till oss, blev gott tyckte Anders som vännen i fråga heter :) Tur de... :D
Sen fick hon vara med oss medans vi åt & sedan somnade hon äntligen jag drack endast 2glas vin då jag anade att natten skulle bli jobbig för Lillan och jag behövde vara på alerten så att säga. Men vi snacka, såg lite på tv & drack lite vin iaf gott som sjutton var de :)
Några timmar senare gick jag in & la mej jämte Lillan som harklade sej litegrann ibland & somna en KORT stund ca 20minuter sedan vakna hon & spydde mängder av slem....jag ringde 1177 dvs sjukvårdsupplysningen & dom sa att jag skulle avvakta och fortsätta agera så som jag redan gjorde. Minimera mjölken då man ska vara försiktig med detta när dom har slem i halsen, ge henne alvedon, kolla febern med jämna mellanrum, ge henne näsdroppar, vatten & ljummen saft och välling el. gröt när hon var hungrig så jag hade iaf agerat rätt skönt de! Å så fortsatte hela natten hon väckte mej med ca 30-45min. mellanrum hela natten kändes hopplöst & jag led så med henne uscha stackarn & då "tvingas" ge henne näsdroppar när hon skrek å blev så ledsen, grät å protestera var hemskt!!!! Men natten gick på nåt sätt utan nästan nån sömn för min del men men....
Sen upp tidigt trots de, som vanligt "vakna med the voice" högt på haha Anders verka tycka det var ganska okej :) Mata Lillan lite å ofta, and so on..... Sen snacka vi, lekte med Lillan & sen var Anders illa tvungen att gå till tåget som skulle ta honom hem..... Så han begav sej vid 13.20 kändes trist... men men vi hade supertrevligt och ska snart ses igen.... han ska försöka komma ner om en vecka eller två han är en underbar vän :D
Sen 1½ timma efter att han lämnat min lgh så ringde de på min dörr, jag fatta inget! Vem kan de vara?
Såg att de var en man som stod med världens jävla blombud så jag öppna försiktigt misstänksam som jag är & de visa sej att de var till mej! Jag blev helt chockad och fattade ingenting, till saken hör att jag ALDRIG fått något blombud i hela mitt liv! Nästan aldrig några rosor (trots att ALLA som känner mej VET att jag älskar rosor) överhuvudtaget. Å de visade sej vara 7 STORA blodröda rosor med lite fina gröna blad & i buketten satt en ganska stor nalle & sen en liten hälsning..... Ja, ni ser bilderna själva nedanför! Jag blev iaf överlycklig! Kändes helt underbart, tänkt dom kvinnorna som haft tur att hitta en karl som är sådan, spontan....omtänksam!
Sen fick jag även ett sms där han skrev att jag var en superbra mamma....de värmde OERHÖRT!
Här har ni bilderna; (Nu väntar antagligen en riktigt jobbig natt, jag e helt slut & de är obeskrivligt synd om Lillan)


Lilla söta Liten dagen innan hon blev sjuk.....

Söta Lillan..........

Sicken "bukett" haha....helt extremt....:D Så vackra....

Är de gulligt eller?!?! Ja, jag e ovan.....där togs den oskulden! :)

Puss & Kram
//Mamma Malin som e HEEELT slutkörd & sjuka lilla stackars krabban....

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

WOW!!Vilka fina rosor!!!!Varför just 7? Kanske kan bli mer än vän? :O) Hi hi, de e du väl värd gumman!!!



Hoppas ni får lite lättare nätter (och dagar) du och din sötis!!! Hon är så jäkla underbart sööööööt!

Önskar er en riktigt mysig helg!



Kram kram Anna

2010-03-04 @ 23:23:09
Postat av: sara

Vackra rosor till en vacker tjej.

Du är värd varje blomma, glad för din skull.

Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback