Summering av dagen+3 bilder på Lillan.......

Ja, jag tänkte summera dagen lite snabbt. Gick upp tidigt & mata, klädde & lekte med Lilltösen sen bar de av till "späd" vi var där några minuter innan som vanligt :)
Väl där hade vi en ganska trevlig dag & Lillan somna 25minuter i min famn hon toksov verkligen.... va väldigt mysigt...hade inte hjärta att lägga ner henne heller....dock gjorde de knappast värken i ryggen bättre kände jag sen när jag väl var tvungen att lägga ner henne då vakna hon dock direkt å grät å blev ledsen så då fick jag bära lite till :S Men men i de stora hela en bra dag på "späd" vilket var skönt.....
Innan "späd" när jag precis lagt lillan i vagnen ringde min mobil de var kriminalvården som ringde & informerade mej om att "aset" har permis torsdag morgon till söndagkväll DENNA VECKAN.. de va knappast vad jag behövde höra just nu så att säga. suck... :(
Tillbaka till efter "späd" jo då tog jag en ganska lugn promenad hem med Lillan halvsovandes i vagnen solen sken & vädret allmänt underbart :) De piggar alltid upp iaf litegrann.
När vi väl kom hem krascha jag helt jäkla utmattad, helt slut.... Men Lillan ville inte fortsätta sova så det var bara lek & stoj å jag smsa Peter lite "akut" SNÄLLLA ta med dej tjejen och kom över en stund jag börjar snart gråta!
En minut senare klev dom innanför dörren, tacka gud för de! Vi snacka, lekte med Lillan & sen koka jag lite makaroner till mej själv var svinhungrig. Tog några tuggor & sen begav dom sej hemåt. Å nu ligger jag här ensam, Lillan sover SOM TUR ÄR....jag är HHEEELLLT SLUT...... ångesten ökar allteftersom de närmar sej datumet "aset" kommer ut föralltid.... Å allt är bara för mycket just nu... Lillan är det enda ljuset jag kan se just nu men även där skulle jag behöva avlastning nu då jag själv är ett kaos världens känslokris :(
Men den hjälper får jag ändå inte så det är bara att smajla vidare så länge de håller....

Imorgon kommer S & hennes söta dotter hit tidigt på morgonen för att umgås en liten stund med oss & sen ska jag sitta barnvakt till hennes lilla flicka som nyss blivit 6månader om jag inte minns helt fel annars blir hon det om några dagar. Hoppas båda barnen håller sej hyfsat lugna för jag har bara två armar! Men S. behöver lite avlastning & självklart ska jag hjälpa henne med det så att hon får ladda sina batterier litegrann. Hoppas någon ringer/skriver till mej att dom kan hjälpa mej när jag behöver de än så länge är det ju helt uselt på den fronten.
Sen måste jag ringa läkarn imorgon igen då min rygg fortfarande är ett KAOS de har inte alls blivit bättre :(

Här kommer tre bilder på Lillan tagna i morse tidigt.....enjoy;


Min sötnos i sin fina klänning :)

Precis fått håret borstat & spännena är på plats men bita i borsten e också nice :D

Sicken sötnos :D
Puss & Kram
//TRÖTTTTTA Mamma Malin & Söta Lillkrabban...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ser att jag måste spara till längre hår så min lilla framtida frisör har någon att ohämmat får öva på.... klippa lite här å kilppa lite där.... för mig får hon såklart klippa hur hon vill..... min lilla frisyrprinsessa

2010-03-18 @ 22:18:42
Postat av: pelle

sitter på jobbet o läser din blogg...

Skulle gärna vilja lära känna dig...tycker om ditt sätt att skriva..o framför allt ditt sätt att ALLTID sätta Gabriella först o främst.. man b lir alldeles varm i kroppen.. man känner nästan din ömhet och omtanke om henne..DET om något är väldigt vackert och svårslaget. Skulle du vilja ha en vän, som inte ställer ngra andra krav än att du ska vara den du är..så finns jag här..Göteborg är inte så långt bort, och det händer att jag är i Borås då vi har ett kontor där på mitt jobb. Kanske skulle du o gabriella bara vilja åka ut o åka någonstans ..någon dag...Ullared kanske? :) Inte för att det är något favoritställe, men jag vet att många tycker om att åka dit pga priserna. Eller kanske ut på en skärgårdstur med en skaldjursbåt...Så vill du det..så är jag inte längre bort än ett mail... Pelle

2010-03-19 @ 13:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback