22 år - Mitt liv.....

Ja, nu lät de väl väldigt seriöst men jag kan lugna er med att det INTE kommer bli lika "självbiografi" som jag fick det att låta. Hahaa.... ne en liten summering bara av dessa 22år & vart jag nu är som 22-åring (känns löjligt att jag fyller 22 känner mej som 35bast, ja det hade varit mera rimligt!)
Men iaf, enjoy;

Jag föddes 28November -88 & det var en kall, snöig vinterdag. Där startade ju ämnet " Malin/Tiger/Galningen m.fl. " smeknamn som varit under åren & vissa fortfarande är för det har varit många! " Krigaren/mamish/Mallan " you name it!
Jag var en lugn liten mörk krabat som älskade livet & brukade nynna på en låt som jag fick in i min skalle (låten finns inte på riktigt dock) " Livet är som en lustig godisaffär " och då var jag runt 4-5år & jag minns det väl.
Sen kom åren att bli allt annat än en "lustig godisaffär" ja motsatsen faktiskt. Föll,föll & föll & jag fick efter många års helvete genomgå två rättegångar b.la. Mot ALLA ODDS överlevde jag & LEVER idag, inte existerar bara; utan LEVER det var inte många som trodde att det skulle vara möjligt men jag säger som jag sagt & skrivit innan;
INGENTING ÄR NÅGONSIN OMÖJLIGT!

Jag börja sjunga när jag var några år & håller fortfarande på, är inte proffesionellt skolad alls utan "kör mitt egna race". Jag har utövat många sporter under åren b.la. fotboll, gymnastik, brottning, ridning m.m. Jag var ett VG barn i skolan (ja betygsmässigt) i det mesta trots att förutsättningarna var dom sämsta tänkbara under flera år.
Jag gick ur grundskolan med bra betyg & har mycket erfarenheter med mej i bagaget, många smärtsamma sådana MEN nu är jag på väg att försöka "hela" mig själv så gott det går & sen bygga upp den organisation jag så många år har drömt om att starta dvs bli en kraft som står upp för utsatta kvinnor/barn & startar en organisation som KOMMER göra skillnad & där vi ALDRIG blundar. Vid sidan om det kommer jag även föreläsa längre fram och förhoppningsvis kan de skänka hopp, vara en tankeställare & påverka människor så vi får ordning på vårt system!

Jag har haft många husdjur genom åren fåglar,hundar,katter,kaniner,marsvin,fiskar ja allt möjligt & har alltid älskat djur.

Varit med om några rejäla fyllor men antagligen färre än genomsnittet. Jag har dansat arslet av mej till all musik du kan komma på förutom DANSBAND, jag har svävat runt på bardiskar mer än genomsnittet & bott både i Borås & Stockholm. Jag har varit förälskad tre gånger, haft sex med färre än genomsnittet (helt klart) jag har varit förlovad en gång, gift mig en gång, skiljt mej en gång. Levt ihop med två män. Varit inneboende, testat saker man inte bör testa - CHECK nu i efterhand ångrat de - NEJ, allt som jag gjort/varit med om har gjort mej till den jag är idag så varför ska jag ångra mej? Ångest över det som varit är bara onödig skit, nu är nu.
Jag har svikit & blivit sviken, jag har legat i en jacuzzi otaliga gånger, jag har gråtit floder & skrattat som en besatt djävulskt många gånger. Jag har druckit omänskliga mängder läsk genom åren, men aldrig haft ett enda hål i tänderna! Jag och Karies & Baktus är goda vänner så vi hjälper varann, hahaha....
Jag har snusat sen jag var 12år och har inga som helst planer på att sluta - ingen motivation!

Jag har alltid varit envis & kaxig när det behövts men aldrig försökt göra någon illa med flit förutom "Monster" men det räknas inte in. Jag har sett flera riktigt bra artister live så som; Simon & Garfunkel, Kelly Clarkson, Alicia Keys, Iron Maiden m.fl. Jag har gjort galna saker offentligt som jag idag skulle tänkt en extra gång innan jag gjorde om jag ens skulle göra det haha.... Jag har varit blåögd & naiv, varm & STENHÅRD på en och samma gång.... Jag har älskat för mycket, hatat för lite... ja de har jag faktiskt. Mitt hjärta har flera gånger fått "ta över" hjärnans roll och det har kostat mig mycket på alla plan men SOM SAGT det har gjort mej till den jag är idag.

Jag har burit en underbar liten tös i min mage i 9månader, jag har fött fram ett välskapt barn; Min älskade Gabriella. Jag har varit en närvarande & noggrann mamma i snart 1½år. Jag har bytt så många blöjor att jag skulle kunna göra det med en hand i sömnen, jag har torkat så många bebistårar p.g.a. kolik så tårarna hade räckt till att göra en liten sjö här nere på gården! Jag har kämpat, svettats, skrikit men också kramats, älskat & varit älskad. Jag har en förkärlek till Ben&Jerry sen flera år tillbaka & de kommer aldrig upphöra!

Jag har skadat mej själv, hatat mej själv & torterat mej själv med alldeles för många tankar/bilder.
Jag har skrattat mej nästintill fördärvad av vänners helt GALNA utspel & av en hel uppsjö med " stand up ".
Jag är en jäkel på att laga mat när jag inte är sönderstressad, jag är okej på att sticka & har varit med i spädbarnsgruppen under nästan ett års tid vilket var ett underbart år! Jag har blivit bedragen, fallit i dom djupaste av svackor för att sen "damma av" mig & resa mig igen. Jag har fått människor att gråta men oftare att skratta.

Jag har uppträtt många gånger, fått rejält med applåder, förvånat mej själv om & om igen.
Ägnat många, många hundratals timmar i stall & älskat att sitta på hästryggen, de gör jag nog fortfarande.
Jag har drivit män till VANSINNE, skrattat gott & sen lagt mej SJÄLV. Jag har blivit en TIGER med mycket klös i från att ha varit en rädd liten kattunge, en extrem förvandling kära läsare.

Och nu står jag här (eller sitter snarare) och snart är min 22-års dag över. Och här är jag nu;

22år, ensamstående med en underbar dotter på snart 1½år. LEVER mer än någonsin, älskar mer än någonsin, är mer älskad än jag någonsin varit innan, har den bästa av bästa vänner - en hjärtevän som älskar mig för det JAG ÄR och inte för vad jag "skulle kunna bli/vara". Jag har börjat lära mej spela piano, jag har tagit upp min musik igen efter att ha haft en längre paus. Jag tränar 3-4ggr i veckan, sköter hem & hushåll. Är en jäkel på att få även den knapraste budgeten att hålla. Är en spara istället för en slösa när det gäller "money" men när det kommer till värme & kärlek så är jag bara som jag är; VARM & det kommer jag aldrig kunna förändra och det vill jag inte heller. Jag strukturerar upp plan efter plan i mitt hjärnkontor gällande att bli föreläsare/starta organisationen/klara av vardagen på bästa tänkbara sätt för mig & "Bellas" skull. Jag har börjat bearbeta allt det traumatiska jag har i mitt bagage & det jag inte trodde att jag någonsin skulle klara - Ja, det klarar jag.....
Jag är punktlig & har ordning runt omkring mig likaväl som att jag dricker nästintill aldrig & har heller inga andra laster än; Jag är en hjärtemänniska, när jag älskar så älskar jag, jag snusar OLAGLIGT MYCKET, jag skrattar OFANTLIGT hysteriskt, Jag biter på naglarna (uscha jag vet!) Jag duschar på tok för ofta men men skitsamma.
Alla har vi våra laster, våra brister & fel och mina hade ju lätt kunnat vara värre!

Helt enkelt; ETT STORT JÄVLA GRATTIS TILL MIG FÖR ATT JAG ÖVERLEVDE "AGAINST ALL ODDS".....

HIPP HIPP HURRA FÖR JAG TÄNKER LEVA 100 JÄVLA ÅR TILL MINST!
Puss & Kram
//Födelsedagsbarnet.....



INGENTING ÄR NÅGONSIN OMÖJLIGT...... <3

Kommentarer
Postat av: Börstell

Galet fin bild! Vem har tagit den? ;)

2010-11-30 @ 02:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback