Det har väl knappast nåt med religion att göra?

Ja, jag har idag fått en kommentar här på bloggen/en fråga om jag blivit religiös.
För det första vet jag inte riktigt var de kommer ifrån, att uppskatta sina nära & kära är väl inte knutet till om man funnit Gud som denne skriver, eller? Inte i mina ögon iaf.
Att känna tacksamhet och ödmjukhet betyder det automatiskt att man är strängt troende?
Vad tycker ni kära bloggläsare? Vore intressant med era åsikter, för här kommer min;

Jag tycker det är viktigt att uppskatta de stora likaväl som de lilla i vardagen. Jag tycker det är viktigt att berätta för dom man älskar att man älskar dom. Jag tycker det är viktigt att försöka vara det bästa & mesta SOM MAN SJÄLV kan vara, dvs. vara den bästa versionen av sej själv. Att vara sann & ärlig, rak & tydlig.
Alla är vi olika & det är okej, det är bra! Alla är vi unika, så ser jag det iaf.
JAG personligen tycker INTE att detta har att göra med religion. Men nu när ändå frågan ploppade upp.

JA, jag tror på GODHET om det är Gud det vet jag inte. Men jag tror på att det finns nåt större, nån form av högre "makt"/mening med vår tillvaro, varför både du & jag finns. Jag tror på värme, kärlek & godhet.
Godhet i det folk gör,säger,är...... Och ibland sker mirakel och vad som ter sej som ett mirakel för en människa behöver absolut inte innebära att alla ser det som ett mirakel. Men för den enskilda individen gör det inte upplevelsen mindre fantastisk. Om jag är kristen? Jag vet inte.....
Jag vet bara att jag tror på GODHET, trots all ondska jag fått se/genomlida själv.
Jag tror, jag hoppas, jag vill, jag önskar..... det är väl jag i ett nötskal egentligen.

Så nu har jag iaf gett lite svar på denna fråga/kommentar hoppas det är till belåtenhet.
Här kommer några bilder på mej & Lillan tagna för två timmar sedan.....enjoy;


Ja, vad som finns i mammas huvud de vet hon knappt själv.....

Läxa upp mamma är superkul! :D

BUSAR! :)

Sötnos..... Ja vi busade en stund och det är ALLTID lika uppskattat!

Pussar på min skatt, jag älskar dig min ängel! <3 <3 <3

Puss & Kram
//Mamma Malin & Glada "krabbisen"......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback